"בהנדסה האזרחית הניסיון הוא יתרון ומותר להזדקן בו"

"המאבק שלנו על חיזוק המעמד של מקצוע המהנדס ועל החזרת העטרה ליושנה אינו מאבק על יוקרה, הוא נובע בראש ובראשונה מדאגה לאיכות ולבטיחות הבנייה", כך אומרת מיכל קרסני, מנכ"לית איגוד המהנדסים, המודאגת מעמעום זוהרו של המקצוע. קרסני התראיינה ל"גלובס" לקראת כנס איגוד המהנדסים, שהחל היום (ב') בתל אביב.

"הרבה צעירים מעדיפים היום את ההיי-טק ולימודי הנדסת תוכנה על פני לימוד הנדסה אזרחית. ענף ההיי-טק נחשב דינמי יותר והשכר בו יותר מתגמל, אבל בעוד ששם עובד בגיל 40 נחשב 'זקן', בענף ההנדסה האזרחית הניסיון הוא יתרון ומותר להזדקן בו".

מלבד השכר, מה הגורמים לירידת קרנו של המקצוע?

"ועדת זיילר שהוקמה אחרי אסון ורסאי הדגישה שמבנים ותשתיות לא יכולים להתקיים ללא פיקוח הנדסי וטכני הדוק של מהנדס, אבל מאז המצב רק החמיר בשל יציאתם לפנסיה של מהנדסים מעולי ברית המועצות, וכניסתם הנרחבת לשוק של הנדסאים, אשר מטשטשת את ההבדלים בין שתי היכולות והסמכויות של מהנדסים והנדסאים".

 

אז זו לא רק בעיה של תדמית.

"ממש לא. בואו לא נתבלבל: מהנדס והנדסאי זה לא אותו דבר. אנשי המקצוע בשני התארים אינם עוברים אותו תהליך הכשרה. המהנדסים עוברים תהליך ארוך ומורכב בהרבה. למרות זאת, הנדסאים ממלאים תפקידים שבעצם הם אינם כשירים למלא. יותר ויותר מהאחרונים נכנסים לשורות ניהול הפרויקטים ואפילו לתכנון שלהם, ותופסים את מקומם של המהנדסים. ובהיעדר פיקוח צמוד של מהנדסים בשטח, מרפסות ימשיכו ליפול. כיום, בהרבה מקרים המהנדס נושא באחריות אבל לא בסמכות, ואת זה האיגוד פועל לשנות".

החורף האחרון העלה שוב את בעיית המוכנות של ערי ישראל לגשמים עזים. אזור השרון והעיר האשקלון ספגו את עיקר הנזקים (או שאולי נכון יותר לומר - לא ספגו), והיה מי שהסביר את התופעה בעודף ציפוף בבינוי. קרסני מצידה בטוחה כי "ציפוף המרחב האורבני אינו צריך להביא בהכרח להצפות".

 

מי צריך לתת על כך את הדין?

"האחריות למצב היא בראש ובראשונה של הרשויות המקומיות. הן צריכות להחזיק במומחים ראויים לצנרת וביוב, ובמהנדסים עירוניים שמודעים לאתגר. אך פגעי מזג האוויר הם לא רק בעיה שלנו, והרבה מדינות מתוקנות מתמודדות איתם, הבעיה היא שמהנדסים ישראלים עובדים היום בסביבה מאוד מונוטונית, ולא יודעים מה קורה בתעשייה ומעבר לים. מאחר שהחדשנות בבנייה לא נמצאת בסקטור הממשלתי והציבורי, שמנו לעצמנו למטרה באיגוד להיות הגוף המתווך בין החברות הגדולות בתעשייה שמיישמות טכנולוגיות חדישות בפרויקטים בארץ ובחו"ל, לבין החברים באיגוד. אנחנו באיגוד נציע לחברים הכשרות בעניין הזה, וניתן דגש רב על נושא התשתיות והובלת המים".

 

 


  • הראיון פורסם באדיבות אתר גלובס, לכתבה לחץ כאן.
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות
6 תגובות
התמונה של אנונימי
יוסףף
איגוד מנדסים. הצחקתם אותי. אם הייתם איגוד הייתם מאגדים אותנו לעלות את השכר... עוצרים את העבודות, משביתים משק בנייה שלם, מגנים עלינו מפני שביתה ומעלים את שכר המזכירה שאנחנו מרוויחים (אם אפשר לקרוא לזה רווח...). מהנדס מתחיל צריך להרוויח במינימום 180 אלף ש"ח בשנה...להרוויח פי 3 משכר מינימום. איפה הוא היום עם 80 אלף שח צריך להתגאות שהוא מהנדס? איגוד בולשיט
התמונה של אנונימי
אסף
אם תקראי קצת בקשר לנפילת מרפסות תראי שהם נפלו בגלל מהנדסים עצלנים שלא הגיעו לפיקוח ובגלל קבלנים שמנסים לחסוך כל שקל על זיון נכון!
התמונה של אנונימי
שמוליק
הנדסאי מצטיין = מהנדס מכללות
התמונה של אנונימי
אריק
אל תלמדו הנדסת בניין בארץ למי שיש יכולת שילמד בניו יורק שם הלימודים שנתיים ואתה מהנדס בלי כל הבולשיט מסביב
התמונה של אנונימי
מחמודי
כל המרפסות שנפלו עד היום היו חתומים עליהם מהנדסים...אז שתפסיק לדבר שטויות!!!!!!!!!!!!
התמונה של אנונימי
שולמן
בואו נבהיר מרפסות לא נופלות בגלל הנדסאי ביניין מרפסות נופלות עקב העדר פיקוח באתר...!!!!!!

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר