"ב-2019 ייבנו מדי שנה 10 אלף יח"ד בהתחדשות עירונית ויהוו 20% מהתחלות הבנייה בישראל"

"ב-2015 נבנו בישראל 4,300 יח"ד במסלול התחדשות עירונית. ב-2019 נעבור את 10,000 יח"ד שייבנו מדי שנה באמצעות התחדשות עירונית והן יהוו 20% מהתחלות הבנייה בישראל", כך הצהיר ח"כ אלי כהן, יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת בכנס התחדשות עירונית של מידע כנסים בתל אביב. הוא הוסיף כי "מדברים על התחדשות עירונית כבר שני העשורים אבל הפוטנציאל לא בא לידי מימוש. מדובר בתחום שהולך להכפיל ואפילו לשלש עצמו בשנים הקרובות".

כהן סיפר כי "הכנסנו לא מעט שינויים שנצביע עליהם ב-4 במאי בוועדה לרפורמות בכנסת. כל עיר תהיה מחויבת להכין פרק המתייחס באופן פרטני להתחדשות עירונית במסגרת תכנית המתאר העירונית. על פי ההצעה, כל רשות תהייה מחויבת בתוך 12 חודשים מיום פרסום החוק לתת את התייחסותה להתחדשות עירונית במסגרת תכנית המתאר".

כהן הסביר כי המטרה היא ליצור ודאות לכל הגורמים המעורבים בהתחדשות עירונית. "ברגע שיש לדיירים וליזמים ודאות אנחנו נוכל לשחרר את הפקק. זה מונע שחיטות, מקטין את מספר הפניות לוועדות הערר ויותר סדר".

לסיכום סיפר ח"כ כהן כי "ב-2016, מקרה הטוב המדינה תדביק את היקפי הביקושים של אותה שנה. עד היום הביקושים התייחסו רק לזוגות הצעירים, אבל שכחו את העולים החדשים ויש בישראל כ-30 אלף מדי שנה, ואת הזוגות הגרושים שמגיעים לכ-8 אלף . ולכן יש ביקושים ל-60 אלף יח"ד מדי שנה אבל אנחנו בונים רק 45 אלף יח"ד בשנה. אנחנו צריכים לסגור את אותו פער".

"יש בת"א פוטנציאל ל-100 אלף יח"ד בפינוי בינוי"

"הפתרונות שצצים חדשות לבקרים מזכרים לי קרבות גלדיאטורים שנלחמים אחד בשני, אבל בינתיים הזוגות הצעירים ממתינים בצד לעזרה", פתח את דבריו ארנון גלעדי, משנה לראש עיריית ת"א ויו"ר הוועדה להתחדשות עירונית בעיר.

לדבריו, "פתרונות צריכים להיות בשיתוף פעולה ולא באופן חד צדדי. איך שלא נסובב את הגלגל, עד היום מדינת ישראל כשלה במתן פתרונות לדיור". גלעדי  העביר ביקורת על התנהלות המדינה בתחום הדיור ואמר כי "לא פעם אנחנו מוצאים את עצמו – עיריית תל אביב - מחליטה על קידום תכניות אבל נתקלים בסירוב. כך, למשל,

תכנית דיור בר השגה שהתחלנו לקדם עוד לפני המחאה והמשבר, אבל לצערי אחרי שגיבשנו את הקריטריונים הגיענו למועצה הארצית ונחסמנו".

גלעדי הדגיש כי "התחדשות עירונית היא צו השעה. זו לא רק תוספות יח"ד, אלא כלי תכנוני וחברתי שמאפשר לתושבים לקבל בית ראוי למגורים תוך שיפור התשתיות באזור מגוריו".   המשנה לראש העיר תל אביב סיפר כי "בתל אביב יש פוטנציאל של כ-100 אלף יח"ד במספר מתחמי פינוי בינוי בעיר – זה פתרון למשבר הדיור ולהורדת מחיר הדיור". 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר