גל הפסגה - רובע המשלב מגורים, תעסוקה, קאנטרי קלאב וספורטק

פרטים מזהים

פרויקט: גל הפסגה
מיקום: שכונת "פסגת אונו" בקרית אונו
יזם: קבוצת רכישה
ליווי מקצועיאילה א.ג.מ
מתכנן שלד: טומי עברון
קבלן ראשיקבוצת תדהר

פרטים כלליים
חניון: 2 קומות (קומות מקורות - תת קרקעיות)
קומות טיפוסיות: 23 קומות ובהן דירות גן, 4-5 חד` לופטים.
קומות עליונות: שתי קומות פנטהאוז ובהן 5 חדרים.

עקרונות שלדה מבנה
דיפון בהיקף המגרש - המבנה כולל 2 קומות מרתף (תת קרקעיות), אולם בחלק מהיקף המגרש, בשל הקרבה למבנים סמוכיים לא ניתן היה לבצע חפירה פתוחה ולכן תוכננו כלונסאות דיפון. הכלונסאות שתוכננו, הנם בקוטר 60 ס"מ המוחזקים על ידי עוגנים המאפשרים את תמיכת הקרקע בזמן החפירה.
יסודות היסוד המרכזי הינה "דוברה" (רפסודה) בגובה סטטי של 126-146 ס"מ ובשטח הגדול משטח המבנה המרכזי. יציקת הדוברה (בנפח של כ 1766 מ"ק) בוצעה באמצעות 3 משאבות ניידות, ביציקה רצופה של כ-12 שעות. היציקה בוצעה עם תערובת בטון מיוחדת, המאפשרת יציקה רציפה, עם בקרה על התחממות הבטון (תהליך ההידרציה).
מרתף תקרות המרתפים הינן תקרות בטון מאסיבי (מקשיות) המשולבות עם אלמנטים של לוחות חלולים דרוכים (לוח"דים). כל גרעיני המבנה יורדים דרך המרתף אל יסוד הדוברה.
שלד קומות - תקרות המבנה הינן תקרות בטון מסיביות בעובי של 26 ס"מ וקירות החוץ גם הן מבטון מזויין ויבוצעו בשיטת ברנוביץ. קיר החוץ (בעובי ממוצע של 26 ס"מ) יצוק יחד עם אבן הציפוי החיצוני. עיגון כל אבן מבוצע ע"י 4 עוגני נירוסטה, אשר בולטים ממישור האבן ומתעגנים לתוך הבטון הטרי ויחד יוצרים אלמנט מונוליטי (בטון-זיון-אבן חוץ). קיר הציפוי הפנימי מופרד מקיר הבטון החיצוני ויוצר בידוד טרמי רציף בכל שטח הקיר. כל הקירות החיצוניים הינם מבטון מזויין, כמו גם חדרי המדרגות והמרחבים המוגנים הדירתיים. בנוסף, הפרוזדורים המובילים מחדר המדרגות אל הכניסה לדירות הינם מבטון, דבר היוצר גרעין קשיח למבנה.

רקע כללי
"פסגת אונו" - רובע המשלב מגורים, תעסוקה, קאנטרי קלאב וספורטק, העתיד להבנות לכ 1866 יח"ד ו 
96,666 מ"ר תעסוקה (קריית מדע). 

תכנון השכונה התבסס על עבודת מחקר שנערכה בשנת 1998 בשיתוף הכלכלן פרופ` דניאל צ`מנסקי. התמהיל הייחודי שתוכנן לשכונה זו הינו מגורים בשילוב עם תעסוקה, מוסדות ציבור, מסחר ופנאי. המטרה הינה ליצור שכונה חיה שתשרת גם את העיר כולה כמקום תעסוקה, בילוי ופנאי. במילים אחרות: לגור, ללמוד, לעבוד, לקנות ולבלות בשכונה אחת. התכנית המקורית, מציעה מקום עבודה סמוך למגורים, עם מרכז קניות ומסעדות, קאנטרי קלאב וספורטק צמוד. 

התעסוקה יועדה ל"קרית מדע" (משרדים והייטק) שאמורה לפעול בתיאום עם אוניברסיטת בר אילן הסמוכה. באמצעות שילוב הייעודים ניתן ליצור מקום חיוני כמעט במשך כל שעות היממה: בשעות היום, שבהן שכונות המגורים ריקות מאדם והחניונים והמסחר שוממים, יבואו עובדי המשרדים ויחיו את המקום.


אחר הצהרים הילדים והמשפחות ישתמשו בכל השירותים, ובלילה יהיה האזור למקום בילוי. בנין 207 הינו אחד משלושת המגדלים שבקצה הציר הירוק המרכזי של השכונה המגדלים תוכננו כולם  לגובה 21 קומות, בשל מיקומם המרכזי התאפשרה הגבהת 3 המגדלים ל 24 קומות. מעל קומת כניסה ו 2 מרתפי חניה. הבניין תוכנן ברמת גימור גבוהה, תוך שימוש באלמנטים עכשוויים: חיפוי אבן, בשילוב אלומיניום הטובלים בפיתוח סביבתי ירוק.

יציקת הרפסודה סרטון
 


 
 

גם אתם רוצים לספר על הפרוייקט/חברה בה אתם עובדים ? מדור זרקור הוא המקום לעשות זאת. 
כל הפרטים במייל 
Info@CivilEng.co.il (השירות אינו כרוך בתשלום).

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר