דעה: צוות מנצח!

 

מה אין לי?

אין לי ניסיון עתיר שנים של ניהול אנשים, לא נולדתי מנהיג מלידה, לא הייתי מפקד גדול בצבא, אני לא פוליטיקאי ובטח שלא 1.80 מטר עם עיניים כחולות ושיער שופע (בואו נגיד שאני 1.75 מטר על עקבים או 36.68 מטר כשאני עומד על בניין בגובה 35 מטר ושאני כבר מתחיל לקבל פרסומות על ד"ר סרקן בתורכיה).

מה יש לי?

ניסיון של כ-5 שנים בניהול אנשים מכל מני סוגים, עשיתי המון טעויות, היו כשלונות והיו גם הצלחות אבל בעיקר היה כיף, כמעט בכל צוות תמיד היה לי כיף והייתה אווירה שמחה ומגובשת.

אז החלטתי לכתוב כמה טיפים קטנים למנהל המתחיל, דברים שהייתי שמח אם מישהו היה מספר לי עליהם בתחילת הדרך.

 

דעה: על שכר עבודה, בטיחות ולוחות זמנים בענף הבנייה >>

 

ספוילר - לבד אתה 0

אמל"ק - תכבד, תוכיר, תפרגן ויאללה בלגאן

  1. תפנים קודם כל שאתה חלק מצוות ולא מנהל של צוות, במידה ויהיו כישלנות הם של כולם (ובעיקר שלך) ובמידה ויהיו הצלחות הם של כולם. אתה לא תוכל להתקדם במילימטר ללא תמיכה של הצוות, אתה בחיים לא תצליח לעשות שינוי אם הצוות לא יתמוך בך ולא יעריך אותך וזה לא משנה מי אתה. גם אם אבא שלך הוא הבעלים של החברה, יש דברים שלא ניתן לקנות, לרשת או לקחת, הערכה צריך לקבל.
  2. העובדים שלך, הם לא עובדים אצלך, הם העובדים שלך, בדיוק כמו שהילדים שלך הם שלך ואתה תעשה הכל כדי לגונן עליהם, לשמור עליהם מטעויות ולתת להם להצליח ולפרוח בדרכם, כך זה גם העובדים שלך. תשמור עליהם, תגן עליהם, תגונן עליהם, תריב עם ההנהלה אם צריך, תדאג שיהיה להם טוב ותנסה לתת להם לפרוח ולהיכנס לנעליים הגדולות שאתה נותן להם.
  3. תהיה מקצועי, ללא מקצועיות לא יעריכו אותך. אתה לא יודע משהו? יופי! תשאל אותם מה כדאי לעשות, תלמד מהם מה צריך לעשות, אתה לא חייב להיות אלברט איינשטיין, כשאתה יודע אז אתה יודע ואתה מן הסתם החלטי אבל כשאתה לא יודע פשוט תגיד שאתה לא יודע ואתה צריך לבדוק.
  4. הפוזה של המפקד הקשוח שלא מחייך סטייל גבי אשכנזי כבר לא עובדת באזרחות, מנהל בדיסטנס זה גם צוות בדיסטנס, זה תמיד דו כיווני, אל תפחד להשתטות עם העובדים, אל תפחד לצחוק ולעשות שטויות, הם דווקא יעריכו אותך יותר ולא יפחדו ממך שזה מוביל אותנו לנקודה הבאה.
  5. תמיד תתן להם את ההרגשה שהם יכולים להתבטא, שהם יכולים לבוא ולהגיד לך שאתה טועה (ההחלטה הסופית האם לבצע כך או כך חייבת להיות בסוף אצלך!), שהם יכולים להגיד שמשהו עובד לא טוב ולנסות לשנות או לשפר אותו, כל שינוי קטן כזה עושה רק טוב לחברה שאתה עובד בה ולהרגשה של הצוות. כדי שזה יצליח את הצריך גם את הנקודה הבאה.
  6. תודה בטעויות, בואו, כולנו טועים, יום יום, שעה שעה, עצם זה שלא נשארנו היום בבית והלכנו לעבודה זו טעות. טעית? יופי! תודה בטעות וקח אחריות, זה מתכון טוב להערכה.
  7. תמנע מריבות, תמיד יהיו לך בצוות מריבות, במיוחד אם אותם אנשים צריכים את אותם משאבים, זה ישר נהפך ל"אכלו לי שתו לי". יש מריבה בצוות? יופי! אל תברח מהמריבות הללו ותחשוב שהן יפתרו מעצמן, תיכנס ישר לעובי הקורה, תבין מה קרה ומה נדרש לעשות כדי שזה לא יקרה יותר, כל מריבה קטנה בצוות גורמת להפרדה וחלוקה למחנות, תגרום להם להיות חברים! איך עושים זאת?
  8. תגבש, תשקיע ביום כיף, תעשה כמה אירועים שצריך, תחגוג הצלחות של הצוות, תחגוג עם כל הצוות את ימי ההולדת של כולם (באתר שעבדתי בו בכל יום הולדת הרמנו את החוגג על הכסא, כן, גם את מיקי התותח (מנהל עבודה בן 50) ואת בוריס האלוף (מנהל עבודה שנושק ל-60), שניהם צחקו כמו ילדים בני 5), לפחות בפעם בשבוע תעשה ישיבה עם כולם (ללא קשר לישיבת צוות) ותרימו כוסית, גם אם זה יעלה לך כמה גרושים מהכיס, אל תתקמצן, תשקיע, זה יחזור אליך פי 100.
  9. שכל אחד ידע את תפקידו במדויק, ככל שלא יהיו חפיפות בגזרות יהיו פחות חיכוכים.
  10. תוכיר את מי שמצליח, תפרגן לו מול כולם, גם אם זו הייתה הצלחה שרובה שלך, תעביר את ההצלחה לצוות, בסופו של דבר צוות שמצליח זה מנהל שמצליח.
  11. תוכיר גם את מי שלא תמיד מצליח אבל סוף סוף עשה משהו טוב, אפילו אם זה הדבר הכי קטן, מפה הוא כבר ימשיך הלאה.
  12. תהיה איתם ברגעים הכי מבאסים בעבודה, אל תפחד ללכלך את הידיים כשצריך ולעשות עבודה של הפועל הכי פשוט, גם אם צריך לקחת מטאטא ולהתחיל לנקות את האתר, תעשה את זה גם אתה, הם כבר יראו אותך ויעשו בדיוק את מה שאתה עושה.
  13. תהיה איתם ברגעים המבאסים של החיים, תנסה לעזור, לפעמים גם טלפון או הודעה עושים את ההבדל.
  14. הצוות שלך הם הפנים שלך, תפנים את זה!
  15. הנקודה הכי חשובה לדעתי - בחיים אבל בחיים אל תיתן למישהו בראש מול כולם ובמיוחד לא ליד עובדים או קולגות של אותו בנאדם. מישהו מהצוות עצבן אותך ממש ובא לך לתת לו נגיחה לאף? יופי! חכה 2 דקות, תכניס אותו לבד למשרד ותגיד לו שאתה מעריך אותו ואוהב אותו אבל הפעם הוא עבר כל גבול. בחיים לא ליד כולם, זה מתכון לשנאה עזה!
  16. תתייעץ ותשתף בהחלטות ותסביר את ההחלטות שלקחת, לפעמים שהצוות מבין מדוע אתה פועל כך או אחרת הוא יותר מחוייב למטרה.

בטוח שיש עוד המון טיפים קטנים וגדולים שניתן להוסיף כאן, אלו הדברים שלי עזרו בתחילת הדרך מקווה שיעזור למישהו...

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר