הולכים על בטוח: בחירת אריחי קרמיקה באופן נכון ובטיחותי לפנים הבית

 

בשנה האחרונה ובחסות מגפת הקורונה, משפחות גילו את הבית מחדש, ופתחו בשיפוץ מקיף, של פנים הבית שלעיתים כולל גם החלפת ריצוף.

הריצוף שלא כמו רהיטים או תאורה הוא מוצר שבחירתו מצריכה מחשבה עיצובית ובטיחותית. אם חלילה הריצוף פגום העלות בהחלפתו כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת וזאת מבלי לדבר על הבלגן ועל משך העבודה.

אך מה ההבדלים בין סוגי הריצוף? מהו ריצוף בטוח? מהן הסכנות מריצוף שאינו בטוח? מה צריך לבדוק? ואיך בוחרים נכון? איגדנו עבורכם מספר המלצות "זהב" לבחירת משטחי קרמיקה, שיהיו יפים אך בעיקר בטוחים לשימוש.

 

ההמלצה הראשונה והחשובה ביותר, היא התאמת סוג האריח לשימוש המיועד לו.

וודאו עם המוכר כי האריח שבחרתם מתאים בדיוק לייעוד ולמיקום שלו בדירה. כך למשל, אריחים המיועדים לחיפוי קירות עלולים להיות מסוכנים באם ירוצפו ברצפה ועלולים לגרום לשבר באריח ולהחלקה ולפציעה. אריחים המיועדים לפנים הבית, עלולים להינזק באם ירוצפו במרפסת שמש למשל שכן קרני השמש יפגעו בהם לאורך זמן, כדאי מאוד גם להתאים את גודל האריחים לגודל החלל בו הם מיושמים.

 

המלצה השנייה

נוגעת ישירות לסכנת ההחלקה. לכל אריח יש סיווג רמת התנגדות להחלקה, או במילים פשוטות – כמה האריח חלק. רמת ההתנגדות להחלקה של אריחים מסווגת בין גבוהה מאוד R-13 לרמה הנמוכה ביותר - R9, ומומלץ להתאים בין רמת ההתנגדות לבין האזור בו מונח האריח. כך למשל תאי מקלחת ידרשו רמה גבוהה – R11 ואילו מרפסות וחדרי רחצה יוכלו להסתפק בדרגת R10. בנוסף, שימו לב לרמת השחיקה של האריח. רמות השחיקה באריחי קרמיקה מסווגת בין 0 ל 5. כאשר ככל שהמספר גבוה יותר, כך האריח יהיה עמיד יותר לאורך זמן, וגם הנראות שלו תישמר.
את כל המידע הזה תוכלו למצוא על אריזת האריחים.

 

יש לציין כי  בתקנות התכנון והבנייה ישנה דרישה להתאמת הריצוף לת"י 2279- "התנגדות להחלקה של משטחי הליכה קיימים ושל מוצרים חדשים המיועדים למשטחי הליכה".

במכון התקנים הישראלי אנו מבצעים את בדיקת סיווג האריחים החדשים במעבדה. בדיקה של אריחים מרוצפים מתבצעת בשטח, עם מכשור נייד שהבודק מביא איתו.

 

 

 

המלצה שלישית - בשאלת הבחירה בין סוגי האריחים, ישנם שני סוגי אריחים.

הסוג הראשון:  אריחים מזוגגים בעלי שכבת זכוכית המגנה מפני התפתחות כתמים והסוג השני: אריחים שאינם מזוגגים, אריחים אלו הינם אריחים בעלי שכבה אחת ובעלי עמידות גבוהה יותר מפני שחיקה ושבר, אריחים אלו חשופים יותר להכתמה ולכלוך.

במכון התקנים הישראלי מתבצעות בדיקות של הכתמה ושל שחיקה במעבדה לקרמיקה.

 

המלצה רביעית 

לאחר בחירת האריח שמוצא חן בעינכם, שזו בחירה קשה בהתחשב במגוון הסוגים והדגמים שיש כיום בשוק, שימו לב שישנה חשיבות רבה גם לדרך התקנת האריחים ואחזקתם. לפני התקנת האריחים רצוי מאוד לוודא מראש שהינם בצבעים דומים או בצבעים שונים אך מהווים יחד מרקם המתוכנן מלכתחילה וזאת על מנת להבטיח שהאריחים שהגיעו תואמים את בחירתכם וטעמכם.

 

כדאי להתחיל בלאתר אריחים שאינם שלמים ונקיים, להפרידם ולהימנע מהתקנתם. על אריחי רצפה שאינם מזוגגים, רצוי מאוד ליישם חומר הגנה מיד לאחר ההתקנה בהתייעצות עם ספק האריחים או עם הקבלן המבצע.

לאחר ההתקנה  כשיש כתמים או לכלוך, ולא משנה מאיזה סוג הכתם או מאיזה סוג האריח יש לנקותם באופן מידי, כדי שלא ישאר שם סימן.

תקן ישראלי ת"י 1555 על חלקיו- מפרט את אופן התקנת הקרמיקה בחיפוי וריצוף. עבודה נכונה ותקנית תבטיח מניעת כשלים בהתקנת הקרמיקה, כגון התנתקות אריחים או חלילה חדירת מים לתוך הריצוף מה שעלול  לגרום בעתיד למים כלואים, עובש, ריח לא טוב ועוד

 

המלצה חמישית

כדאי לשמור את אריזת האריחים.  יש לשמור אריזה אחת מכל סוג אריח זאת מפני שעל  האריזה מפורטים נתונים חשובים רבים.   נתונים אלו כדאי שיהיו ברשותכם כדי שאם יהיה צורך בתיקון או החלפת ריצוף או מכל סיבה אחרת, תעודת הזהות של האריח תהיה בידכם . דבר חשוב נוסף, שמרו  כמה אריחים רזרבה לצורך תיקונים עתידיים.

מומלץ לבחור אריח שדוגמה ממנו עברה את בדיקת מכון התקנים הישראלי. ניתן לוודא זאת על ידי  תעודת בדיקה שיציג הספק/ המוכר ושתתייחס באופן וודאי לאריחים שנבחרו, או בסימון תו-תקן על גבי האריזה המקורית. אלה מעידים כי האריחים עברו בדיקות מחמירות המוודאות כי האריח בטיחותי לשימוש  ואתם מקבלים את התמורה המתאימה לכסף שהשקעתם ברכישת האריחים.

זכרו: אריחים בטוחים ותקינים ישמרו עליכם ועל הסובבים אתכם מנזק גופני (החלקה בבית או במקום ציבורי – מכות יבשות, שברים וכדומה), כספי (תביעות המוגשות לבית משפט של אנשים שהחליקו ונפגעו בגופם)  והרבה עוגמת נפש (בפגיעה הגופנית, בימי המחלה וכן בבירוקרטיה הכרוכה בטיפול  בגוף ובתביעה). אז לפני שאתם קונים אריח, דרשו מהמוכר תעודת בדיקה של מכון התקנים או תו תקן כפי שנדרש בחוק.

 

 

כותבים: יוסי פטל, ראש מדור קרמיקה, ורועי אוסטין, מ"מ ראש ענף מוצרי הבניין במכון התקנים הישראלי.

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
2 תגובות
התמונה של אנונימי
Mike Morgan
Do you need a quick long or short term Loan with a relatively low interest rate as low as 3%? We offer business Loan, personal Loan, home Loan, auto Loan, student Loan, debt consolidation Loan etc.. no matter your credit score. Personal Loans (Secure and Unsecured) Business Loans (Secure and Unsecured) Consolidation Loan and many more. Contact US for more information about Loan offer and we will solve your financial problem. contact us via email: muthooth.finance@gmail.com Phone number: +917428831341 (Call/What's app)
התמונה של אנונימי
Fred Moore
אתה צריך הלוואה? הלוואות אישיות? הלוואות לעסקים? הלוואות משכנתא? חקלאות ומימון פרויקטים? אנו נותנים כל מיני הלוואות בריבית של 2%! כתובת דוא"ל ליצירת קשר; (fredmorefinance@gmail.com) או WhatsApp: +919654763221
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר