"הזכות שלכם לבית, היא החובה שלנו. צריך התערבות ממשלתית בשוק הנדל"ן"

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הופיע ביום רביעי האחרון בוועידת הנדל"ן של גלובס בתל אביב והציג בפני המשתתפים את עיקרי הפעילות שנעשתה בשנה האחרונה, נתונים על שוק הדיור ואת התכניות לפעילות המשרד ורשות מקרקעי ישראל.

השר אריאל סקר את הצעדים הבולטים שכבר נעשו בשנה האחרונה, וביניהם: חתימה על הסכמי הגג, פינוי שדה דב, חתימה על הסכמי פיתוח שטחי מסחר ונדל"ן בתחנות רכבת וחתימה על הסכמים עם הקיבוצים והמושבים.

להלן עיקרי דבריו בוועידה:

"שנת 2014 תהיה טובה יותר משנת 2013, ונשתפר בכל התחומים ונצמצם את המחסור בהיצע. ב-2014 יהיו יותר שיווקים. זאת, לאחר ששנת 2013 הייתה טובה באחוז דו-ספרתי בהשוואה מול כל הנתונים של 2012 - בהתחלות הבנייה, בשיווקים, ביחידות הדיור המתוכננות ועוד. המפתח הוא היכן משווקים ואנחנו משווקים יותר ויותר במרכז. למרות שאי אפשר להתעלם מהמחירים הגבוהים, נקודת ההתייחסות המוטעית היא דירת 4 חדרים חדשה או דירה בתל אביב. מי שיש לו מספיק, שירכוש, אבל אפשר להיות גם צנוע יותר ולהתחיל בדירת 3 חדרים בבת ים, יבנה, חולון וגם בדירות יד שנייה. לא חייבים להתחיל בדירות יקרות.

בזכות התקדמות משמעותית שעשינו, נשווק כמות ענקית של 65 אלף יחידות דיור במרכז בשנים הבאות עם 18 אלף דירות בצריפין ב-2015-2018, ומספר דומה בתל השומר. גם בשדה דב יש היצע של 18 אלף יחידות דיור, אך שם התזמון מאוחר קצת יותר - ב-2021-2018 ; בסירקין בפתח תקווה 12 אלף דירות, שאני מקווה לשווק כבר ב-2015. הזכות שלכם לבית היא החובה שלנו. אני לא ברחתי ולא אברח. נכון שעוד לא הספקנו להדביק את המחסור בדירות שנוצר בשנים האחרונות. למרות השיפור בכל המדדים, זה לא מספיק כרגע. אבל אנחנו נשפט לפי התוצאות, וכך צריך להיות. שיתוף הפעולה במשרדי הממשלה הולך ומתגבר, יש פחות אגו ויותר עבודה וזה המפתח להזזת העגלה. מוצר הדיור הוא המוצר הכי משוכלל מבחינת מספר משרדי הממשלה שמעורבים בו ושיתוף הפעולה יתרום לשינוי".

ביחס להסכמי הגג אמר השר כי בכוונתו לחתום עד סוף השנה על הסכמי גג ל-100 אלף יחידות דיור: "יותר ויותר עיריות פונות אלינו שנכניס אותן ויהיו עוד הסכמים כאלה".

ביחס לנושא החם ביותר בימים האחרונים אמר אריאל השר: "צריך התערבות ממשלתית בשוק הנדל"ן, והיא תקרה בשבועות הקרובים. הדברים מוקלטים ואני יכול לומר זאת. הגענו להסכמה על כך עם שר האוצר, אבל ביצוע החלטה כזו לוקח זמן. אני אופטימי".

בעניין מכרזי מחיר מטרה עם מחיר גג אמר השר כי שהמדינה תקבע הפחתה של 10%-15% מהמחיר הממוצע במתחם מסוים וזה יהווה את מחיר הגג: "אומרים לקבלן המתמודד במכרז שזה יהיה המחיר, והם יוכלו להרוויח טוב. אני רוצה שהם ירוויחו טוב, אחרת ברור שאין עסקה. אם צריך שיורידו את הפער ממחיר הקרקע. יש כמה אפשרויות העומדות על הפרק אבל בסוף המשמעות היא שהמדינה תשקיע מעל מיליארד שקל בכל שנה בשנים הקרובות כדי להתגבר על המצב הנוכחי בשוק. וזה הולך לקרות. אנחנו יודעים לעשות את זה, יש לנו את המלאי כדי להשפיע על השוק, כך שזה ישפיע גם על מחירי יד שנייה וגם משפרי הדיור יהיו בפנים".

אריאל אמר כי ברמה המשפחתית, כאשר ילדיו שואלים אותו אם לרכוש דירה, הוא ממליץ להם לא לקנות כעת דירה. מי שבכל זאת רוצה לקנות שיקנה - השוק חופשי. אני שומע קריאות שהמחירים רק יעלו - אני כופר בקביעה הזו ואני פועל לשנות אותה.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר