הזמנה לתערוכת בוגרים 2012 - ''מחוץ לקוים''

07.8.2012

בית הספר לארכיטקטורה מתכבד להזמינכם לתערוכת סוף שנה"ל תשע"ב 2012 - "מחוץ לקווים". התערוכה תתקיים במשך 4 ימים, החל מהתאריך 5/8/12 עד התאריך 14/8/12, בנמל הדייגים יפו - האנגר 2.  

שעות פתיחה: א`-ה`, ש`: 10:00-22:00, ו`: 10:00-16:00
ערב פתיחה: יום א` 5/8/2012 ב-20:00, ערב נושאי: יום ה` 9/8/12 ב-19:00
התערוכה פתוחה לקהל הרחב

ההתעוררות הציבורית לה אנחנו עדים לאחרונה בישראל ובעולם, במחאה ובדרישה ל"צדק חברתי" ול"דיור בר השגה", ההתפכחות מ"אידיאל" האינדיבידואליזם הצרוף ששלט ברמה כחלק מהקפיטליזם הדורסני, והגילוי המחודש בערכי הסולידריות החברתית והציבוריות העירונית, מהווים קטליזאטור לבחינה מחודשת של החיים העירוניים בישראל בכלל.


כחלק מבחינת ולימוד הנושא ומתוך שאיפה להציע הצעות ופתרונות אדריכליים בני השראה ובני קיימא לסוגיות הנובעות מכך, נבחרו ערי הפריפריה של ישראל כקונטקסט הפיזי,  האנושי והתרבותי לפרויקטי הגמר השונים בשנה"ל תשע"ב. מרחב פעולה זה מהווה אתגר ללימוד, התבוננות, מחקר ותגובה אדריכלית - אורבאנית, על מנת להאיר את ולהשפיע על אופי הערים ה"אחרות" בישראל ועל איכות חיי תושביהן, כאלטרנטיבה עירונית ראויה. בכך ניתן יהיה אולי גם לגלות תובנות חדשות באשר ליחסי הגומלין עם שלוש הערים הגדולות ולסייע בהקלת "מצוקת הדיור" הנובעת מהצטופפות האוכלוסין בהן.
 
האג`נדה המשותפת לעבודת הסטודיו מזמנת בעיות והזדמנויות ליצירה אדריכלית ערכית, רלוונטית וייחודית, בהתאם לשאיפות של כל סטודנט וסטודנטית, תוך המשך גיבוש תפיסת עולמם האישית במסגרת הערכים המשותפים, והיא נועדה לעודד תלמידים בוגרים בעלי ראיה רחבת אופקים, הערים לסביבה ולהתרחשות, שיצירתם האדריכלית משתלבת ומשפיעה גם על סדר היום הציבורי.
 
תערוכת סוף השנה של בית הספר לארכיטקטורה הינה מסורת שהתפתחה בשנים האחרונות. מטרתה - הצגת פרוייקטי הגמר המתפתחים במהלך השנה, ולצידם פרוייקטים נבחרים מכל שנות הלימוד.

התערוכה נערכת ומוקמת כולה על ידי הסטודנטים הבוגרים. יפו נבחרה השנה כמקום בו נערוך את התערוכה מתוך רציונאל הסטודיו, הרואה בפריפריה את ההזדמנות ואת העיד למדינת ישראל.
יפו אמנם מוגדרת מוניציפלית כחלק מתל אביב, אולם בפועל היא סובלת מהזנחה ומדימוי שלילי, בדומה לערי פריפריה אחרות. עם זאת, נמל יפו נהנה מתדמית חדשה ומהתעוררות, אשר מושכות אלי ואוכלוסייה רחבה בעיקר היפסטרים מתלאביב. בסיטואציה זו,התערוכה שמה לה כמטרה, תחת הכותרת  "מחוץ לקווים", את הצורך לחשוף את הפריפריה לערי המרכז, ולגלות את הפוטנציאל
הגלום בהן.

מנחי סטודיו פרויקט הגמר: אדר` בני ראובן לוי - ראש הסטודיו. פרופ` סעדיה מנדל, אדר` עודד גלרון, אדר` דניאל אזרד, אדר` איציק אלחדיף.

 
תיאור הפרויקט של מוריה קלמנוביץ-אילון, בשם "ממדבר לנווה מדבר / באר שבע"
באר שבע כעיר פועלת ע"מ להגדיל את שטחה הטריטוריאלי כמה שיותר כדי להפוך למטרופולין המשפיע על כל ערי ויישובי הסביבה, אך לא שמה לב שהעיר הופכת למדבר בעטיים של השטחים הפתוחים הבלתי נגמרים שבה שנבעו מתכנונה הראשוני כעיר גנים בהתעלמות מוחלטת מהיותה ממוקמת באזור בעל אקלים מדברי. בפרויקט אני מציעה גישה חדשה להתפתחות האורבאנית של בארשבע, שימוש בשטחים הפתוחים לא לשטחים ירוקים אלא לבינוי, יצירת `מגורים בני השגה` אשר תואמים לאקלים בשאיפה למשיכת אוכלוסיה חזקה לאזור כ"כ מרכזי, שתעזור לפיתוח ושיקום באר שבע.
 
תמונות מהפרויקט:


 

גם לכם יש חדשות ? פרסמו אותן ב CivilEng - הפורטל הישראלי להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה. כל הפרטים כאן
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר