היום: הממשלה תאשר הבאת אלפי עובדי בנייה מסין; וכמה ישלמו הקבלנים?

מאת נמרוד בוסו

משלחת בכירים סינית בראשותו של סגן שר הסחר הסיני, ג'אנג קסינגפו (Zhang Xingfu), צפויה להגיע היום (23.4) לישראל לביקור בן יומיים, לצורך התחלת יישומו של ההסכם להגעת 20 אלף פועלי בניין סיניים לישראל. עוד כוללת המשלחת נציגים של התאחדות הקבלנים הסינית ופקידי ממשלה נוספים.

במהלך הביקור צפויים חברי המשלחת להיפגש עם שר האוצר, משה כחלון, ושר השיכון והבינוי, יואב גלנט, וכן להיפגש עם ראשי התאחדות בוני הארץ (התאחדות הקבלנים) ופועלי בניין סינים העובדים כיום בישראל. במסגרת ביקורם צפויה המשלחת לסייר באתרי בנייה בראש העין, ובאתר חפירות של מנהרת הרכבת הקלה בגוש דן.

בתוך כך, צפויה היום (23.4) הממשלה לאשרר בישיבתה בבוקר את נוסח ההסכם הבילטראלי שנחתם בין המדינות, בעת ביקורו בסין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחודש שעבר, לצורך הגעתם של העובדים. על ההסכם חתמה רשות האוכלוסין וההגירה עם איגוד הקבלנים הבינלאומיים הסיני (CHINCA) המסונף למשרד הסחר הסיני.

על פי ההסכם, ישלמו העובדים הסינים לחברות הסיניות, המשמשות במסגרת ההסכם כחברות כוח אדם, רק את דמי התיווך המותרים על פי החוק בישראל – 3,677 שקלים בתוספת לעלות הטיסה. את יתרת עמלת התיווך יקבלו החברות מידי המעסיקים בישראל, וזה יעמוד על 600 דולרים לשנה עבור כל עובד, כך שבסך הכל, במשך חמש שנים, מדובר יהיה בסכום של 3,000 דולר. התשלום ייעשה באופן חודשי, ויועבר מהקבלנים בישראל למשרד השיכון, שיעביר אותו להתאגדות הקבלנים הסינית, שתעביר לחברות עצמן.

ההסכם קובע שורה של צעדים שנועדה למנוע תשלום דמי תיווך נוספים לחברות הסיניות בסתר. בין היתר הוחלט כי רק 75% מהעובדים ששמותיהם יועברו על ידי החברות, ושעומדים בתנאי הסף לעבודה בישראל, אכן יתקבלו לעבודה, וכי בחירתם תיעשה באופן אקראי, וזאת על מנת ליצור אי ודאות לגבי סיכויי הקבלה לעבודה – שיקשה על דרישות תשלום דמי התיווך. עוד נקבע כי רשות האוכלוסין וההגירה תעמיד "קו חם" בשפה הסינית, שיהיה פתוח לשאלות או תלונות של הפועלים הסינים המועסקים בארץ.

ההסכם אף קובע את אופן המיון בארץ המוצא, וזה יכלול שני שלבים עיקריים: מבחן מקצועי שיבוצע על ידי גורמים סינים בפיקוח והכשרה של משרד הבינוי והשיכון, ובדיקות רפואיות.

 

גלנט צפוי להיפגש מחר עם חברי המשלחת. "הגעת אלפי פועלים סינים לישראל תאפשר את המשך תנופת הבנייה בישראל ואת בלימת עליית המחירים", אמר לקראת הפגישה, "במקביל, ההסכם יבטיח את זכויותיהם הסוציאליות של פועלי הבניה הסינים. אני מודה למשלחת הסינית על ביקורה בישראל ועל שיתוף הפעולה ההדוק עם ממשלת ישראל".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר