זרקור אנשים: אילן רוזנפלד (מהנדס תחבורה)

שם ושם משפחה: אילן רוזנפלד

שנת לידה: 1967

מצ"ב משפחתי: נשוי

תפקיד נוכחי: יו"ר ומנכ"ל חברת אתגר הנדסה וייעוץ בע"מ וחברת רול הנדסת דרכים ותחבורה בע"מ

היסטוריה תעסוקתית ותפקידים קודמים:

  • קצין בינוי - צה"ל - 1990 - 1995
  • מתכנן תנועה וכבישים - חברת נתן תומר הנדסה - 1995 - 1999
  • מהנדס ראשי - חברת דרכים מקבוצת אשטרום - 1999 - 2005
  • מנהל פרויקט - חברת EYP - אנגליה - 2005 - 2007
  • מנכ"ל חברת רול הנדסת דרכים ותחבורה - 2007 ועד היום
  • מנכ"ל חברת אתגר הנדסה וייעוץ - 2013 ועד היום

תואר /השכלה:

  • .B.Sc הנדסה אזרחית - טכניון חיפה
  • .M.Sc הנדסת תחבורה - טכניון חיפה

 

הגאווה הפרטית שלי

הילדים שלי, יובל בתי הבכורה חיילת ביחידת 8200 ובני ירדן תלמיד מצטיין בתיכון במגמת ביו-טכנולוגיה.

 

הפספוס האישי שלי

שלא סיימתי לימודי מנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב שהתחלתי.

 

ספר על האג'נדה הניהולית אותה אתה מאמץ

מבוססת על ניהול רגשי, תוך בחירה קפדנית של אנשי צוות, טיפוח ושימור מתמיד של ההון האנושי בחברה. האצלת סמכויות לעובדים בצוות תוך הגדרת סמכויות ברורה, מעורבות יומיומית ונגישות מכסימלית לכולם. השקעה של שעות עבודה רבות, אכפתיות, אחריות ודוגמא אישית.

 

כיצד נראה יום טיפוסי בעבודתך ? 

נסיעה לאחד משלושת משרדי האתר שאני מנהל, ישיבת צוות, ישיבה שבועית עם הקבלן, סיור בשטח, עדכון בנושא הבטיחות עם אחראי הבטיחות, עדכון בנושאי איכות כולל טיפול באי התאמות, מענה לעשרות מיילים, הכנת מספר מכתבים או פרוטוקולי ישיבות וחזרה הביתה (למרות שיש לנו משרדים בנתניה אני מגיע לשם רק פעמיים בחודש למספר שעות).

 

מה דעתך על העתיד הקרוב בענף הבנייה ? 

לדעתי ענף הבנייה נמצא בתקופה מעניינת מאוד ומאתגרת שאף עומדת לדעתי להמשך בעשור הקרוב. אנו עדים למגה פרויקטים מאתגרים ומיוחדים בתחום כמו הרכבת הקלה בירושלים, הרכבת הקלה בגוש דן, מסילות רכבת חדשות בביצוע של נתיבי ישראל, מסילת הרכבת המהירה לירושלים, פרויקט החשמול של רכבת ישראל, פרויקטי גז, פרויקטים בתחום האנרגיה, מקטע צפוני בכביש 6 ועוד פרויקטים רבים.

היקף חסר תקדים זה ובנוסף דיבורים על בנייה מסיבית ומואצת לעולים חדשים, בהחלט נותן תחושת אופטימיות לענף. היקף ענק זה מצריך תוספת כוח אדם הנדסי, פותח נישות התמקצעות חדשות כמו גז, אנרגיה, מסילות.

 

מהו מסלול הקריירה המומלץ למתעניין בעולם התחבורה והתשתיות ? 

מניסיוני אני ממליץ תמיד לכל מהנדס שסיים את לימודיו להתחיל את הקריירה המקצועית שלו בתחום התכנון על מנת שיקבל ידע תכנוני ובסיס תאורטי בתחום ההתעניינות שלו.

בשלב השני נדרשת לדעתי חשיפה לתחום הביצוע בתחום הקבלנות שיקנה למהנדס ניסיון בביצועי, חשיפה לשיטות עבודה שונות, הבנת המציאות והבעיות הכרוכות בתרגום התוכניות למוצר מוגמר, הבנת נושא הבטיחות והאיכות, ניהול לוחות זמנים, תקצוב ותמחור ועוד. לאחר שני השלבים הללו יוכל כל אחד לבחור אם פניו להמשך קריירה בתחום התכנון או הביצוע או מעבר לתחום הניהולי או במגזר הפרטי או במגזר הציבורי.

 

אילו וכמה פרוייקטים תחת ניהולך ?

כיום אני משקיע את כל זמני בניהול פרויקט אחד בהיקף תקציבי של 1.5 מיליארד ₪ עבור חברת נתיבי ישראל. הפרויקט נקרא מבנה עליון, איתות ותקשורת מסילות חיפה בית שאן, עכו כרמיאל והרצליה כפר סבא.

מדובר על פרויקט ייחודי של ביצוע מסילות הרכבת עצמן על ידי קבלן ולא על ידי רכבת ישראל. סוג זה של עבודה מעולם לא בוצע בישראל על ידי גורם שאינו רכבת ישראל. הפרויקט מתבצע על ידי שותפות של שלוש חברות , שתיים מישראל (לסיכו וסולל בונה) ואחת מגרמניה (DB BAHNBAU).

השותפות זכתה במכרז בינלאומי שהוכן על ידי אתגר הנדסה עבור חברת נתיבי ישראל. החוזה נחתם בתאריך 13.4.14 וצו התחלת עבודה פורסם בתאריך 14.7.14.

הפרויקט מחולק לשלוש תת פרויקטים , אחד עבור כל מסילה כאשר מסילת חיפה בית שאן אמורה להסתיים בסוף שנת 2016 ושתי המסילות האחרות במהלך שנת 2017. במסגרת העבודה תבצע השותפות עבודות בניית המסילה כולל חצץ, אדנים ופסים, עבודות תקשורת, בניית מבנה אנרגיה במנהרת גילון במסילת כרמיאל וכן ביצוע של עשרות מערכות במנהרות. הקבלן יהיה אחראי גם לתהליך מושלם של בדיקות אינטגרטיביות לפני הפעלת הקו ומסירתו לרכבת ישראל.

במסגרת הפרויקט יופעלו גם 4 קבלנים ממונים - טאלס לעבודות איתות, אלביט לעבודות בטחון ובטיחות, קוריאנט לעבודות תמסורת ומוטורולה לעבודות תקשורת אלחוטית. הפרויקט מלווה ביועצים ספרדים בנושא התכנון, יועצים מאנגליה בנושא בטיחות והבטחת איכות. התכנון והביצוע מקיימים סטנדרטיים אירופאיים מחמירים ביותר , הוכחת הבטיחות, אמינות, תחזוקתיות וזמינות. שלב הבדיקות וההרצות, מתוכנן במהלך של שנה וחצי - שנתיים מראש והוא יהיה ראשון מסוגו בפרויקט רכבתי מסוג זה.

עד להפעלת המסילה המהירה לירושלים, תהייה מנהרת גילון בקו לכרמיאל, המנהרה הרכבתית הארוכה ביותר בישראל, באורך של כ - 5 ק"מ ובה תבוצע לראשונה בישראל, מסילה על גבי בטון ולא חצץ (SLAB TRACK). בפרויקט עובדים עשרות רבות של מהנדסים תוך שימת דגש על נושא הבטיחות והאיכות, מתבצע רכש חומרים מחו"ל כולל בקרה במפעלים בצ'כיה, ספרד, צרפת ועוד.

 

מה דעתך על התגמול לעוסקים בענף הבנייה ?האם אתה מזהה שינוי מגמה בשנים האחרונות ?

ענף הבניה לצערי אינו מתגמל כמו ענפי ההיי טק, אולם בשנים האחרונות אני רואה שיפור ניכר בכל נושא התגמול. משכורות העובדים עלו בצורה משמעותית וכך גם כל הדאגה לתנאי העבודה .

 

האם לדעתך יש מחסור בכח אדם בענף הבנייה ? 

לדעתי קיים מחסור במהנדסים בענף הבנייה, אני רואה את זה בעיקר בתחום התשתיות בו אני עוסק. אני רואה את זה בכל התחומים, תכנון, ביצוע, פיקוח, בקרת איכות, מגזר ציבורי.

 

מהו השוני בין פרוייקט המוקם בתקציב פרטי לפרויקטים בתקציב לאומי ? 

ממה שאני רואה פרויקט שמנוהל על ידי תקציב פרטי מתנהל ביעילות רבה יותר מאשר כפרויקט בתקציב ציבורי. בעיקר תהליך קבלת ההחלטות קצר יותר, דבר שמקדם את קצב התכנון והביצוע ומוזיל עלויות.

 

באילו תפקידים יוכל בוגר הנדסה אזרחית להשתלב בענף התחבורה והתשתיות ?

כפי שאמרתי מקודם אני רואה מקום לבוגרים הצעירים בכל הדיסיפלינות האפשריות בתחום התחבורה והתשתיות אם כי אני שב וממליץ להתחיל בתכנון או ביצוע.

 

ספר על חברת אתגר הנדסה וייעוץ

חברת אתגר הנדסה הוקמה בינואר 2013 על ידי שלושה שותפים - אילן רוזנפלד, אריק פולק ואורן גלנץ, בעלי חברות הנדסה וותיקות. החברה עוסקת בעיקר בניהול, פיקוח ותאום תכנון של עבודות בתחום התשתיות והתחבורה. החברה מונה 11 מהנדסים ומשרדיה בנתניה.

 

ספר על פרויקטי הדגל של החברה

  • ניהול ופיקוח הקמת מבנה עליון איתות ותקשורת של 3 מסילות רכבת - חיפה בית שאן, עכו כרמיאל והרצליה כפר סבא - בהיקף תקציבי של 1.5 מיליארד ₪ .
  • שידרוג מסלולים - נתב"ג - מסגרתו שודרגו שלושת המסלולים הקיימים של שדה התעופה לרבות הארכת המסלולים, החלפת התאורה, תוספת 4 מסלולי הסעה חדשים וכן עבודות ניקוז ותעול. היקף הפרויקט כ - 700 מלש"ח.
  • עבודות כבישים ופיתוח - ראש העין - עבור משרד הבינוי והשיכון.
  • פיתוח שכונות חדשות ואזורי תעשייה בעיר אריאל.

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר