חוויות 3D בלב פרויקט מרכז התרבות החדש בלונדון

חוויות תלת ממד (3D experiences) היו גורם מרכזי בהקמת מרכז התרבות הדרומי בלונדון, במסגרת לוח זמנים, תקציב, והגדרות הפרויקט. באמצעות פלטפורמת 3DExperience של דאסו סיסטמס, מהנדסי הפרויקט בחברת "פרייס אנד מאיירס" פיתחו מודל תלת ממדי בו יכלו להשתמש כל השותפים בשרשרת האספקה. באמצעות כלי סימולציה הכוללים את CATIA ומודול ה-AEC הייעודי לתחום, התאפשר לצוות לבצע תכנון וסימולציות של עומסים בו זמנית. 

מרכז תרבות המזח הדרומי - הדמייה

מודלים תלת ממדיים מאפשרים לאנשים להבין את התכנון הכולל ואת החלק שלהם בתהליך הפיתוח. יצרנים, אדריכלים, מתכננים, מפעילי מנופים ולקוחות, יכולים לעשות שימוש במודלים שלCATIA 3D כמקור ידע אחיד ואמין. מאחר והם מקבלים מידע אופטימלי בפורמטים התואמים לצרכים שלהם, מנהלים וספקים יכולים לחסוך זמן ולהבטיח עבודה מדויקת, תוך עבודה שיתופים בו זמנית.


 

פרויקט מרכז התרבות של המזח הדרומי בלונדון (Southend Pier Cultural Center), החל במכרז בו השתתפו 73 חברות אדריכלים מרחבי העולם. המודל שנבחר לבסוף כונה Sculpted by Wind and Wave והמרכז נחנך לציבור הרחב במאי 2012.

ניתוח אלמנטים סופיים ועומסים מדויק, היה חלק מה-3DEXPERIENCE. כדי להשיג הטיה באמצע גג המבנה באורך 25 מטרים, הותאמו קורות תמיכה חוצות לצורת כוכב, למיקוד העומסים. תכנון וניתוח בו זמני, אפשר לבחון מספר גדול יותר של עיצובים אפשריים בטווח זמן קצר יותר. המהנדסים של פרייס ומאיירס השתמשו בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE כדי להפוך את הקריאה, השימוש והייצור של צורות גיאומטריות מורכבות, לקלה יותר.

התוצר, במשקל 160 טונות הובל לאורך 30 קילומטרים לאורך נהר התמזה שחוצה את לונדון, והועלה באמצעות מנוף מדוברה אל אזור הבניה במזח. נקודות ההנפה ומרכז שיווי המשקל חושבו מתוך מודל התלת ממד. הדבר הקל על הובלה חלקה ומיקום מושלם באתר הבניה. המתלים תוכננו באמצעות תוכנה שאפשרה להימנע מהתנגשות עם הקורות, תוך שמירה על שלמות המבנה ואיזון מושלם.

התוכנה אפשרה לשמר את כוונת העיצוב לאורך שלבי הבינוי הרבים. היא סייעה להבין את ההשלכות של שינויים בתכנון, מבחינת עומסים, אסתטיקה ועלויות, ובצורה זו לקבל החלטות מושכלות יותר על ידי כל הגומרים בתהליך.

בסרטון הזה ניתן לראות פעילות מיקום מבנה מרכז התרבות על המזח הדרומי (לחצו על התמונה):

 


דאסו סיסטמס ישראל הוא הסניף הישראלי של חברת התלת ממד Dassault Systèmes, המספקת לעסקים ולאנשים כלים ליצירת עולמות וירטואליים לדמיין חידושים ברי קיימא. פתרונות ה-3DExperience של החברה משנים את הדרך בה מתכננים, מייצרים ומסופקים מוצרים. הפתרונות המשולבים של דאסו סיסטמס מקדמים אימוץ של חדשנות חברתית, ומרחיבים את האפשרויות לשפר את העולם האמתי באמצעות העולם הווירטואלי. הקבוצה מביאה ערך ליותר מ-170,000 לקוחות מכל הגדלים, בכל התעשיות, ביותר מ-140 מדינות.

CATIA, DELMIA, ENOVIA, SIMULIA, SolidWorks, 3DVIA, GEOVIA , EXALEAD, 3DSwYm ו-Netvibes הם סימנים מסחריים רשומים של דאסו סיסטמס או של חברות הבנות שלה בארה"ב ובמדינות נוספות. למידע נוסף על דאסו סיסטמס ישראל בקרו באתר: www.3ds.com\Israel.

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר