יורדים לשטח - פרויקט "לנדמארק", תל אביב

 

צוות CivilEng יורד לשטח ומתעד עבורכם את הפרויקטים הכי מעניינים בתחום הבינוי והתשתיות!

 

ממשיכים במלוא המרץ בסקירת הפרויקטים המעניינים ביותר, והפעם הדרך מובילה אותנו אל פרויקט Landmark שמוקם בימים אלה סמוך למתחם שרונה בתל אביב. במסגרת הפרויקט מוקמים שני מגדלים שהם למעשה שלושה מבנים. בבניין B של הפרויקט יימצאו 43 קומות בסה"כ ע"פ ההתפלגות הבאה: שתי קומות מסחר, 27 קומות משרדים, קומת טרנספורמציה שתהיה גם קומה טכנית, קומת בריכה עם חדר כושר ושירות למגורים, 10 קומות מגורים ושתי קומות גג טכני.

בניין A של הפרויקט מייצר עניין הנדסי רב יותר. מדובר למעשה בשני מבנים, שביניהם מחובר אטריום בגובה בן כ-140 מ' ובמפתח 17 מ'. בהמשך נראה כיצד מרכיב זה שבביצוע יוביל לשיא ישראלי נדיר, שהינו ככל הנראה גם שיא הנדסי עולמי! בבניין A תימצאנה 42 קומות בסה"כ ע"פ ההתפלגות הבאה: בכל מבנה תהיינה שתי קומות מסחר, 38 קומות משרדים, במבנה הצפוני יימצא מבנה "ביכורי העיתים" הציבורי אשר ישתרע על 4 קומות. את מפרט הקומות תחתומנה שתי קומות גג טכני.

כמרכיב משמעותי ונוסף בפרויקט משמשות קומות המרתף. לביצוע 6 קומות המרתף קדם ביצוע חפירה גדולה ומאתגרת במיוחד. במפרט קומות תת"ק אלו ניתן למצוא מרכיבים מעניינים לא פחות מאשר בבניין A. מעבר למספרם הרב של מקומות החניה שמתוכנן בהן, יימצאו בהן גם תחנת כיבוי אש תת קרקעית ובלתי שגרתית, קומת גלריה חלקית, משרדים של מחלקת התברואה ולקינוח: דרך תת־קרקעית אשר ממשיכה את מנהרת לובה אליאב.

מיקומו האטרקטיבי לעילא של פרויקט זה ממקם אותו, מטבע הדברים, בסמיכות רבה לפרויקטים אחרים. כמו בכל סקירה של CivilEng, גם כאן תוצג סביבת הפרויקט. הצצה אל הפרויקטים השכנים מגלה אף היא כמה פרטים מעניינים, שביניהם נמצא את שימור משרדי רשות השידור ששכנו במתחם הקריה. כהרגלנו, לא נשכח את אתגריו של פרויקט יוקרתי זה ואת מרכיביו ההנדסיים הבולטים. אלה נמצאים לא מעט בפרויקט LANDMARK. אם לשפוט ע"פ קצב התקדמות הביצוע, הרי שפרויקט זה יצריך ביקור חוזר בו כבר במועד קרוב.

כבכול סקירה, גם בסקירה זו מצורפים הסברים לתמונות. לפני שניכנס לעובי הקורה, נבקש להודות למהנדס אלירן זוהר, על ההסברים והסיור.

 

התמונות באדיבות חברת וקסמן גוברין גבע.

יישר כח לכל עשרות ומאות האנשים, העוסקים במלאכה ! אנחנו במקצוע הנכון :)

 

לסקירות נוספות >>  

הזמינו אותנו לסקר גם את הפרויקט שלכם >>

 

קרדיטים

  • מזמין: שותפות "מליסרון" (סמנכ"ל הנדסה - עמי חיות)  ו"אפי נכסים" (סמנכ"ל הנדסה – טל סגל). ראש מנהלת הקמה - אלן דנון
  • אדריכלות: "ישר אדריכלים". ראש צוות – יואב מיכאל, דנה לאונר. צוות תכנון - אור הוייבן ונורברטו סוקולובסקי.
  • ניהול ופיקוח: "וקסמן גוברין גבע". מנהל שותף - עמית כהן, צוות הניהול - אמיתי בר, אלירן זוהר, ינון רוזיליו, מיטל בן דוד, תשרי בן יעקב, ויקי בוגור וגלינה קרימר.
  • מתכנן שלד: "דוד מהנדסים". מתכנן ראשי - טומי קרגולה. מתכננים - קרן קלי וקורן שמש.
  • קבלן ראשי: שותפות "דניה" ו"אלקטרה". מנהל הקמה - מולי גורן, מנהלי פרויקט - גל דגן, צמח בן גדליה ואבנר סגל. מהנדסי ביצוע - גיא לנצ׳יסקי, שגיא וקנין, אריה פרימוביץ׳ ודרור ליפשיץ.
  • קבלן אלומיניום : הייקון מקבוצת אלומיניום קונסטרקשיין, מנכ״ל - יפתח בונה, מנהל פרויקט נמרוד מירון.
  • קבלן מערכות: אלקטרה מערכות, מנהלי פרויקט - בועז גולדברג, דודו קנטור, אורן בסון וליאור אליתים.

 

  צילום: Siteaware

 

הדמיית פרויקט Landmark במבט מכיוון דרוםּ־מערב. בצד שמאל של ההדמיה נראה בניין A, שכאמור, מורכב משני מגדלים. מימינו של בניין A מופיע המגדל הנוסף שבפרויקט: בניין B. מאחורי הפרויקט ובצמוד לו, נמצאים מתחם שרונה ושרונה מרקט. עם מיקום אטרקטיבי שכזה, אין פלא למצוא שני פרויקטים נוספים ואחרים שנמצאים בביצוע מאחורי פרויקט Landmark.

שלט הפרויקט ועליו כל המי ומי בפרויקט. כמו שצריך.

לכל פרויקט יש כוח אדם שמבצע אותו. הנה לפנינו דגימה מובחרת ביותר מתוך המאגר האנושי של הפרויקט. הכירו את המהנדס אלירן זוהר מטעם "וקסמן גוברין גבע". אלירן השיטתי והמסודר הגיע מוכן היטב לסיור CivilEng, שאותו הוביל. כשאלירן בסביבה, חייו של המתעד הופכים לפשוטים וקלים. כל המידע הנדרש מוכן מראש, ההסברים קולחים במקצועיות רבה וכל שנותר הוא ליהנות מסיור מעשיר ומהנוף שעוד נראה בהמשך. תודה רבה, אלוף!

מפרט ייעודן של הקומות השונות בשני מגדלי הפרויקט. בניין A מרכז אליו את מרבית תשומת הלב כאשר בין שני המגדלים שמרכיבים אותו יוקמו 33 גשרי מעבר ושלוש יחידות פטיו לרווחת הדיירים. מפתח הגשרים מסתכם ב-17 מ' וחיבור של כולם ביחד מייצר אטריום בגובה של כ-140 מ'. לאטריום זה יבוצע קיר כבלים הגדול מסוגו בארץ וככל הידוע גם בעולם. ליתר חלקי המגדלים יבוצע קיר מסך.

צוללים לעומק וכעת מתברר שגם לשש קומות המרתף יש תפריט מגוון להציע. כך למשל, בקומה מינוס אחת תעבור דרך תת"ק אשר מבצעת מסלול קשתי בקומה והינה רק חלק ממנהרה גדולה יותר, מנהרת לובה אליאב, אשר מחברת את כל מגדלי מתחם שרונה בפרויקט "דרום הקריה" של רמ"י.

מנהרת לובה אליאב במבט לעבר רחוב הארבעה. פרויקט מתחם שרונה "דרום הקריה" של רמ"י כולל פארקים  מתחמי מזון וקניות, מגדלי מגורים ותעסוקה, אזורי מסחר ומלונאות. מנהרת לובה אליאב מחברת בין כל חניוני מגדלי המתחם שבהם מצויים כ-10,000 מקומות חניה. תנועת כלי הרכב במנהרה אינה מפריעה לתנועת הולכי הרגל אשר נמצאים במפלס הקרקע של המתחם.

מחליפים כיוון וכעת מנהרת לובה אליאב, שהגיעה מכיוון רחוב הארבעה, פונה צפונה לעבר החיבור עם רחוב דה וינצ'י. למנהרה זו כניסות ויציאות ברחובות הבאים: ממזרח - דרך בגין, מדרום - רחוב הארבעה, ממערב - רחוב דה וינצ'י ומצפון רחוב קפלן. שטח דרך זו בפרויקט Landmark מסתכם במעל 4,000 מ"ר.

מרכיב ביצוע נוסף ויוצא דופן בפרויקט הוא תחנת כיבוי אש אשר תימצא בקומה מינוס 1. בתמונה נראה השטח אשר מיועד עבור תחנה זו. מתחנת הכיבוי תתאפשר גישה מהירה ומיידית למנהרת לובה אליאב. שטח התחנה מסתכם ב-950 מ"ר והוא כולל את שטח התמרון עבור רכבי ההצלה. עוד יימצאו בקומה זו משרדי התברואה של עיריית תל אביב. להם יוקצה שטח בן כ-270 מ"ר.

חדרים טכניים בקומה מינוס 1. סעיף החניות בקומות המרתף כולל 345 מתקני קשירה לאופניים. 245 מתוכם יימצאו בחדר ייעודי בגלריה שממוקמת בקומה מינוס 1. 100 מתקנים נוספים יימצאו במחסני חניות הדיירים שבקומות מינוס 2 עד מינוס 4. מספרם הכולל של מתקני האופניים אינו סופי וצפוי עוד לגדול. חניות דו גלגליות נוספות מיועדות עבור אופנועים ומספרן בפרויקט עומד על 633 מקומות חניה.

רמפת הירידה מקומה מינוס 1 לקומה מינוס 2. את פרק החניות נחתום עם 1866 מקומות חניה נוספים שמיועדים עבור רכבים פרטיים ועל פי החלוקה הבאה: 955 חניות פרטיות, 834 חניות ציבוריות, 72 חניות מגורים ו-5 חניות תפעוליות.

קומה מינוס 1. חדרים טכניים שמיועדים עבור הדרך התת־קרקעית. סך כל השטח התת־קרקעי בפרויקט Landmark מסתכם במספר המרשים, 77,000 מ"ר.

פירוק טפסות של רצפת קומת הקרקע בבניין A. בתקרה נראה פתח העגורן שפעל כאן בעת הקמת קומות המרתף.

הפוגה קצרה לרענון הזיכרון. מגרש חניה ותו לא - כך זה התחיל.

בתאריך 21.3.2017 התקבל צו התחלת עבודה לביצוע עבודות החפירה והדיפון של הבור הענק. כך נראו הדברים אז וכך הם היום.

לא מעט נדרש עבור השלמת עבודות ההכנה לביסוס המגדלים. כ-305,000 מ"ק של עפר פונו מהאתר, בוצעו קירות סלארי בנפח שמעל 10,000 מ"ק, בוצעו מאות כלונסאות ריסון וקרוב ל-1,500 עוגנים. מי התהום טרחו אף הם להעניק אתגר נוסף לביצוע ואלה הושפלו לגובה של שבעה מטרים. ככלל  כל פעולות אלו בוצעו תוך עמידה באתגר לוגיסטי לא פשוט של עבודה באזור עתיר תנועה. אם לא די בכך, הרי שנדרשה בנוסף גם העתקתו של קו מתח שעבר בשטח האתר. באשר לאתגרי החפירה, הדיפון והשפלת מי התהום, מן הראוי לציין את הקבלן "אריאל גבאי" אשר צלח אתגרים אלה באמצעות ציוד הנדסי ייחודי ומתקדם.

מבט נוסף על החפירה העצומה שבוצעה בפרויקט Landmark.

סוף דבר בנובמבר 2019, אז נכנס הקבלן הראשי לעבודות הביסוס והקמת שלד המרתפים.

אנו עדיין עם שלבים מוקדמים יותר של הביצוע ועוברים אל הקמת תקרות המרתפים. תקרות אלו בוצעו בשלוש שיטות עיקריות. תקרות לוח"דים, תקרות מקשיות ותקרות דרוכות באתר (דריכת אחר).

עוד ועוד גשרים נמתחים בין שני מגדליו של בניין A. מספרם ייעצר כשיגיע ל-33. יחד עם שלוש יחידות הפטיו יעטוף גובה מרשים זה קיר כבלים שיהיה הגבוה ביותר בארץ, ונכון לרגע זה, גם בעולם ככל הנראה.

עבודות שלד - מבנה תחתון (חניון תת קרקעי)

עולים לראות קצת נוף. בקומה ה-14 של בניין A אנו פוגשים עיגון של העגורן לשלד המבנה.

מבט לכיוון דרום־מערב. זהו הנוף הנשקף מבניין A. ניתן להבחין במגדל שלום שירד מגדולתו ובימים עברו נחשב למגדל הלוהט בתל אביב. עוד ניתן להבחין בקונסטרוקציה של אצטדיון בלומפילד וכל זאת רק מקומה 14. עכשיו נותר רק לדמיין כיצד ייראו אלה מהקומה הארבעים של המגדל...

ממשיכים בסבב הנופי והפעם המבט מופנה מערבה.

ממשיכים להסתובב עם כיוון השעון ואנו נמצאים כעת מול יער המנופים של הפרויקט השכן. 

מתחם שרונה. זה חלקו של הנוף  אשר ייראה מבניין B. סמוך למתחם נמצאים שני הפרויקטים שהוזכרו: שלושת מגדלי ב.ס.ר שרונה ומגרש 6 שמשהו מעניין קורה בו. מיד ננמיך אליו.

בפרויקט השכן מבוצע שימור למבני רשות השידור ששכנו בקריה. מהמקום שבתמונה שודרה התוכנית המיתולוגית "שירים ושערים". השמועה אומרת, שהכפתור אשר מפעיל את ה"גוווווול" המפורסם, עדיין נמצא שם.

בניין B הצעיר שקצת הוזנח בסקירה זו. בשלב זה נמצא המגדל בהקמת קומות המסחר שלו, אך אל דאגה העלם עדיין צעיר ואנו נשוב אליו כשיצמח עוד קצת לגובה.

בניין B מתחיל את הטיפוס לגובה. שכנו הזוגי מטפס בקצב מצוין אף הוא. סיור CivilEng פגש לפני כחודש את בניין A בקומה ה-24 שלו וכעת, נכון לכתיבת שורות אלו, הבניין נמצא כבר בקומה ה-30 שלו.

קירות המסך בתחילת הטיפוס על בניין A. מאז הסיור, המשיכו הקירות לטפס בקצב טוב וכעת הם נמצאים במיקום גבוה יותר.

מבט מכיוון רחוב הארבעה על המרחב הפתוח שבין שני הבניינים. פרויקט Landmark עומד בתקן Leed Platinum לבנייה ירוקה. כמה מהמרכיבים שהופכים אותו לכזה ונעשה בהם שימוש בפרויקט הם השימוש בתאורה חסכונית, שימוש חוזר במים, מעטפת הבניין, מערכות מיזוג האוויר, אנרגיה מתחדשת ועוד.

עבודות להרכבת קירות מסך

בתמונה: צוות הניהול של חברת וקסמן גוברין גבע. מימין לשמאל - עמית, תשרי, מיטל, ויקי, אמיתי, ינון ואלירן

פרויקט Landmark ממשיך בצמיחתו מעלה. מפאת קוצר היריעה, נאלצנו לוותר, או להזכיר חלקית, לא מעט מרכיבים מרתקים שקשורים בו. לפיכך, טבעי שסיור מעקב נוסף בפרויקט הוא דבר מתבקש. להתראות בסקירה הבאה!

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר