יש לך הודעה: מה קורה בקבוצות ה-WhatsApp של CivilEng?

חברי הקהילה שלנו מכירים את זה: מדי פעם אנחנו מזמינים את מי שעדיין לא חבר באחת מקבוצות הווטסאפ שלנו, להצטרף לאלפי אנשי המקצוע שכבר חברים באחת מהקבוצות המקצועיות של CivilEng.

 

 

אבל בואו נודה בזה, פרסומים יכולים להיות קצת חופרים. או מציקים. או גם וגם. ולכן חשבנו שבמקום שאנחנו נספר לכם על קבוצות הווטסאפ, ניתן לאנשים שכבר שם, לדבר במקומנו. שהרי, מי יודע יותר טוב מהם האם ואיך קבוצה מקצועית שכזו תורמת להם?

 

 

לשם כך שוחחנו עם שלושה: אלי רנרט, שמשמש מנהל ביצוע\מנהל פרויקט בחברת "בקר ע.א הנדסה אזרחית" ואף עבד בתפקידי ניהול ופיקוח, ניב אוחיון, מנהל פרויקטים בחברת "רם אדרת", שגם עבד כמתכנן מבנים ויאן פלדמן, מנהל פרויקטים ב"ח.י.ש אלון בע"מ", שבעברו שימש גם כמנהל עבודה.

 

אבל לפני, בואו נדבר קצת מספרים. קבוצות ה-WhatsApp המקצועיות פועלות במסגרת של נושאים ודיסציפלינות. הן מתחלקות ל-7 קבוצות בנושא ענף הבנייה, 3 קבוצות של מנהלי עבודה, 3 קבוצות בנושא תכנון מבנים, 3 קבוצות לסטודנטים, 3 קבוצות בנושא שיפור הבטיחות, 2 קבוצות בנושא תשתיות, קבוצה בנושא תחבורה ותנועה וקבוצה בנושא חדשנות. בנוסף לאלה, קיימות צמד קבוצות חד כיווניות שבהן CivilEng מדווחת על החדשות, המאמרים, הקורסים והמשרות הכי חמות. אלה מרכיבות קהילה של אלפי אנשי מקצוע, החברים בקבוצות השונות.

 

רנרט, פלדמן ואוחיון שמעו על הקהילה, כל אחד בדרכו. "את הקבוצה גיליתי דרך CivilEng.co.il, שאני נוהג לפקוד מדי פעם", מספר רנרט. "הצטרפתי לקבוצה לפני כשנה ומאז נחשפתי למידע מעניין, חשוב וגם לקהילה של אנשי מקצוע שמבקשים לעזור זה לזה".

 

אוחיון הגיע לקבוצות הווטסאפ דרך פרסום בקהילת הפייסבוק של CivilEng. "ראיתי את הפרסום ומיד נרשמתי", הוא נזכר. "אנחנו נמצאים בענף שמתפתח כל יום מבחינה טכנולוגית והקבוצה היא למעשה מאגר של מאות אנשי מקצוע מהענף, כל אחד עם הידע שלו. בשנתיים שאני חלק מהקבוצה אני נחשף לידע הזה בכל יום". 

 

אצל פלדמן הסיפור היה מעט שונה. "כשסיימתי את לימודי הנדסאות הבניין, חיפשתי עבודה ורציתי מאוד למצוא משרת רילוקיישן", הוא אומר. "בשל היעדר הניסיון, אף אחד לא היה מוכן לקבל אותי לעבודה. למעשה, לא ידעתי בכלל איך למצוא את דרכי לתוך הענף או איך לחפש עבודה והפכתי חסר סבלנות. בדיוק בשלב הזה, חבר טוב הפנה אותי לקבוצת הווטסאפ ונתן לי את המספר של לירן לוין. הוא אמר לי שהוא איש עסוק אבל בכל זאת שלחתי הודעה. תוך חמש דקות לירן הפנה אותי לאתר האינטרנט ולקבוצות הווטסאפ, סייע לי ועזר לי להרגיש טוב למרות שבכלל לא הכרנו! כך התאהבתי בדבר הזה שנקרא CivilEng ואני חבר בקבוצת הווטסאפ כבר שנתיים".  

 

 

מהם לדעתכם הערכים המוספים של קהילת CivilEng ומה הרווחתם מהחברות בקבוצה? 

אוחיון: "הערך המוסף העיקרי הוא שיתוף מידע בין בעלי מקצוע בתחום הבנייה. מכיוון שחברים בקבוצה אנשי מקצוע רבים, ניתן להתייעץ, לתת ולקבל מידע רלוונטי וחשוב כך שלגמרי כדאי להצטרף. טרם הצטרפותי לקבוצה הייתי מסתייע בקולגות בתחום, שואל שאלות ומתעניין כמה שיותר. גם המאמרים שקראתי ב-CivilEng.co.il עזרו מאוד אבל הקבוצה נותנת פתח לשתף. מידע ולשאול – ולקבל תשובות במהירות ובקלות".  
פלדמן: "השתתפות בקבוצה היא הדבר הכי טוב שקרה לי. בקבוצה יש מאות מהנדסים, הנדסאים ומנהלי עבודה, ברמה הכי גבוהה שיש, ותמיד אפשר לשאול שאלות ומקבלים מענה תוך זמן קצר. בצורה הזו ניתן גם לקרוא מגוון דעות של בעלי מקצוע ברמה הכי גבוהה, וכך לפתור בעיות בעבודה – הכל באמצעי אחד. ערך מוסף נוסף הוא היכרות עם אנשי מקצוע כך שאפשר ליצור שיתופי פעולה. הרווחתי מהקבוצה חברים יועצים, קבלנים, ספקים ואנשי מקצוע והכל קרה כל כך מהר. אני יכול לומר שהתקדמתי מקצועית בזכות הקבוצה והחברות בה חסכה לי כאבי ראש ומאות טלפונים מיותרים". 
רנרט: "מסכים עם מה שנאמר. הקבוצות הן מקום שמאפשר חשיפה לתתי-תחומים ולנישות שונות. ולא רק זה – אני עד לריבוי דעות מקצועיות ולרצון לעזור אחד לשני, בצורה מכבדת. אם בעבר נעזרתי בקולגות או בגוגל, היום יש את קבוצת הווטסאפ המקצועית – תודה לאל".

 

אפשר לומר שהקבוצות מסייעות לכם ביום-יום המקצועי.

פלדמן: "בהחלט. למשל, אני צריך לבצע סעיף שלא התעסקתי בו מעולם - ניקוי, הכנת רצפת הבטון ויישום בהספגה בפן העליון של הרצפה המוחלקת (אימפרגנציה)מסוג LIQUI-HARD + בלאטריקס מתוצרת W.R MEADOWS . לפני שנכנסתי לבדוק באינטרנט כתבתי בקבוצה על העניין ותוך כמה דקות כבר הזמנתי את החומר הזה מהספק הראשי בארץ, במחיר הכי זול. בנוסף לכך, אחד מחברי הקבוצה ראה ששלחתי הודעה וכתב לי בפרטי את כל מה שאני צריך לדעת על החומר ואיך מבצעים את העבודה. באותו רגע עלה לי חיוך מאוזן לאוזן על הפנים".  
רנרט: "אכן. אני חלק מתחום הביצוע ונוהג להתייעץ בנושאים הקשורים לביצוע – שיטות ביצוע, תקינה, מחירים ועוד". 
אוחיון: "הקבוצה מסייעת לי באופן מיידי. כאשר אני צריך המלצות על קבלנים או מחירים, או בכל הקשור לחלפת מידע על ענף הבנייה. למשל, קרה מקרה ששאלו בקבוצה מהי העלות של ביצוע טייח ערבה, בדיוק שביצעתי זאת אצלי בחברה. שיתפתי עם מנהל פרויקט את המידע וזה סייע לו לאינדיקציית השוואת מחיר לעבודה".

 

מה הייתם משנים בקבוצות הווטסאפ?

רנרט: "הייתי רוצה שיותר אנשים ישתתפו בדיונים. מרבית אלה שפעילים בקבוצה שבה אני נמצא, הם אותם אנשים והשאר יותר דוממים, כך שככל שיותר אנשים משתתפים בדיונים – יותר טוב". 
אוחיון: "יש לפעמים מקרים של מידע שגוי. למשל, עקב חוויה שלילית של אחד הקבלנים, כאשר לקבלן אחר הייתה חוויה חיובית. אבל בסה"כ הקבוצה מרגישה לי לנכון ולא הייתי משנה או מוסיף דבר". .
פלדמן: "עבורי, הקבוצה מושלמת". 

 

כיצד אתם רואים את השהות שלכם כחברי קבוצות הווטסאפ של CivilEng, עד כה?

אוחיון: "אני בהחלט מרוצה שכן השהות שלי בקבוצה מוצלחת ותמיד טוב לחלוק מידע ולקבל מידע, כש שהחוויה חיובית".
פלדמן: "כחבר בקבוצת הוואצאפ אני מרגיש שהקבוצה מעצימה אותי. בכל יום אני לומד משהו חדש והכי חשוב – הרמה המקצועית שלי משתפרת. ומעבר לזה, תמיד יש ב-CivilEng.co.il מידע רלוונטי לתחום, לרבות מידע בנושאי עבודה וקורסים מקצועיים – הכל תחת מטריה אחת, מה שהופך את CivilEng למקום חשוב עבורי". 
רנרט: "מה זאת אומרת? כבר שנה שאני ממתין למפגש חברי, על האש או למשהו בסגנון =)"

 

יאללה, עכשיו תורכם. הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp שלנו, כאן >> 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר