לוחות זמנים צפופים ותחומי אחריות רבים: יום בחייו של מהנדס ביצוע

זהו עוד בוקר של יום עבודה בשביל מהנדס עבד מטר בן ה-26. מטר משמש כמהנדס ביצוע בחברת ברושניר ובימים אלה הוא עובד על פרויקט גדול ראשון שלו: דיור מוגן פאלאס במודיעין, פרויקט הדגל של פאלאס מקבוצת עזריאלי.

 

>> הצטרפו לקהילות המקצועיות שלנו ב WhatsApp ושנו את התרבות בענף הבנייה 

 

אנחנו תופסים אותו בעיצומו של יום עבודה נוסף, שבו הוא נדרש לאזן בין המשרד לשטח. "העבודה שלי דורשת ממני פעילות משרדית כגון שליחת מיילים, הזמנת חומרים, קריאה ולמידה של תכניות אבל גם 'לחיות' את השטח ולבצע בקרה על הביצוע, על החומרים והציוד, לתכנן עבודה קדימה ועוד", הוא אומר.

 

האחריות של מהנדס ביצוע במהלך פרויקט גדולה מאוד, שכן הוא עוסק באלמנטים רבים הקשורים לעבודה היומיומית באתר. "באחריותי כמהנדס ביצוע ללמוד את התכניות ולבדוק את שלמות התכנון", מציין מטר. "חשוב גם לבצע בדיקות של תאום הביצוע לתכנון".

 

מה עוד עליך לעשות במסגרת התפקיד?

"עלי להזמין ברזל ובטון, להיות בקשר צמוד עם מנהל הפרויקט ולקדם את העבודה בהתאם ללוחות הזמנים והתקציב. כמו כן, אני נדרש לגייס צוות מודדים ולבצע בקרה על עבודות המדידה בשטח. יש גם לתעד את כל היציקות והמערכות כחלק מבקרת האיכות שאני נדרש לה.

"במקביל, עלי לבצע בדיקות מעבדה ומעקב על התוצאות, להכין תכניות עבודה ולקבוע יעדים. אני גם צריך לעמוד בקשר רציף מול גופים שונים באתר כגון יועצים שעימם צריך לתאם את העבודה, למשל לעדכן אותם בשינויים מסוימים, וצריך גם לבצע ביקורת על שיטות הביצוע (לפי מפרט ותקן) ועל הבטיחות באתר. ובנוסף לכל אלה אני גם מבצע חישובי כמויות".

 

תחומי אחריות רבים. מטר

 

באילו אתגרים גדולים נתקלת בתפקיד?

"למעשה, הקושי הגדול היה להתחיל פרויקט שכזה ללא ניסיון קודם. מדובר בפרויקט גדול ואני עסקתי בפרויקטים בסדר גודל אחר כך שלמעשה זה פרויקט ראשון שלי  מסוג זה. עם זאת, הצלחתי להשלים את הפערים בזכות הצוות המנוסה והמוכשר שעבד איתי והשתלבתי בתחום מהר מאוד. אתגר אחר שנתקלתי בו היה הזמנת הברזל, שכן לוחות הזמנים בתחילת הפרויקט היו לחוצים מאוד והייתי צריך לעמוד בלחצי הזמנת הברזל".  

 

מטר גם עשה שימוש בתוכנות שונות לטובת קידום הביצוע כשבאחת מהן, Revit, השתמש לטובת מיקום העגורנים באתר (ניתן לראות בתמונה למטה). "הכנתי תכנית העמדת מנופים וארגון אתר (חתכים ומבטים שונים)", הוא מספר, "ובאמצעותה גם הצגתי את סטטוס התקדמות הפרויקט בישיבות השבועיות. מיפינו את הרכיבים - קומה או אלמנט -  לפי צבעים כשירוק מסמל 'יצוק', כחול מסמל 'בעבודה' ואדום מסמל 'ב-Hold'".

 

 

במסגרת תפקידו על פרויקט הדיור המוגן, מטר נדרש לעבודה עם גורמים רבים באתר. אחד מהם הוא מנהל הפרויקט. "מנהל הפרויקט הוא עמיר הדר ושיתוף הפעולה בינינו פורה", הוא אומר. "בעבודה משותפת מאומצת עבדנו יחד כדי לנהל את קבלני המשנה בצורה הטובה ביותר תוך כדי שליטה בפועלים רבים. שיתפנו פעולה כדי לעמוד על איכות ויעילות הביצוע וגם עבדנו בצוותא כדי להוציא מהפועלים את הביצועים הטובים ביותר. בנוסף לכך, העמידה בלו"ז ובתקציב תוך שליטה מלאה בהזמנות ובאספקה של החומרים השונים, היא קריטית, ובזכות שיתוף הפעולה בינינו הצלחנו לעמוד במשימות".

 

 

לנהל ולתאם בין העובדים ללוחות הזמנים

פרויקט דיור מוגן Palace (בתמונה למעלה) כולל קומת חניון עתירת פונקציות, שטחים ציבוריים כגון לובי ראשי, חדר אוכל, חדרי חוגים, מטבח, אודיטוריום, בריכה וספא. בהיבט הדיור הוא מכיל 273 חדרי מגורים ועוד 53 חדרים במתחם סיעודי. בנוסף יקום בית יום לקשיש, שמבוצע עבור עיריית מודיעין. שטח הבניין הוא 45 אלף מ"ר ועלות הפרויקט היא למעלה מ-250 מיליון שקל.

 

העבודות על הפרויקט החלו במאי 2016 והעבודה על השלד הסתיימה כשנה אחר כך. טופס 4 התקבל בחודש יולי השנה. בשיא עבודות הביצוע לא פחות מ-300 פועלים וכ-40 מנהלים עובדים יחד.   

 

 

"בפרויקט מסוג זה לוחות הזמנים צפופים מאוד", מסביר מטר, "בגלל כמות העובדים לא פשוט לנהל את הכל. צריך לגייס מנהלים רבים כדי שהם יוכלו לנהל את הקבלנים השונים וכמובן שגם צריך לבצע בקרת איכות על עבודות הגמר בדירות – ומדובר בכמות דירות גדולה".  

 

באיזה אופן העובדה שמדובר בפרויקט ציבורי הורגשה בביצוע?

"בביצוע השלד למשל. בקומות הראשונות נתקלנו בקושי בביצוע השלד בשל האלמנטים הוורטיקליים הגבוהים ובשל המפתחים הגדולים, שמאפיינים פרויקט ציבורי. לעומת זאת, בקומות העליונות היה יותר קל  לבצע את השלד בגלל הרפפיטיביות. למעשה, הפרויקט הוא מעין שילוב של ציבורי ומגורים".

 

כיצד חולקה העבודה בפרויקט?

"על מנת למקד את האנשים, הפרויקט חולק לפי המבנים למעין ארבעה 'פרויקטים' נפרדים. לכל מבנה – A, B, בניין סיעודי וחניון - יש מנהל עבודה האחראי על הביצוע ועל עמידה בלו"ז. בכל בניין מגורים היה מהנדס בקרת איכות שצמוד למנהל עבודה שבודק את סדר ונכונות הביצוע".

 

לסיום, איזה טיפ יש לך למהנדס ביצוע שעובד בפרויקט?

"אני מאמין שחשוב לשלוט בתכניות הביצוע, במפרט הטכני ובכמויות באופן מלא. פשוט לשלוט בצורה הכי טובה בפרטי הפרויקט. בנוסף לכך, כדאי תמיד להגדיל ראש ולחשוב איך לייעל ולפשט את העבודה. לא להתפשר אף פעם על איכות הביצוע, לבצע לפי הסטנדרטים הגבוהים ולדייק בהכל".

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
3 תגובות
התמונה של אנונימי
עבד מטר
בפרויקט עבדו איתי אנשים מנוסים וברמות גבוהות שלמדתי מהם הרבה, בנוסף לזה השקעתי המון שעות בעבודה, למדתי וחקרתי כל דבר לעומק. את הרוויט למדתי לבד (נעזרתי ביוטיוב), אבל אחרי סיום הפרויקט נרשמתי לקורס על מנת לעבוד עם זה בצורה יותר מקצועית.
התמונה של אנונימי
אבי
אהלן במצב של היום יותר מעניין איך הוא הגיע לתפקיד בגיל מאוד צעיר וללא ניסיון כלל כפי שציין. כל הידע שהוא מפגין בראיון, איפה הוא נלמד? האם יש לו ליווי ממהנדס מנוסה במהלך הפרוייקט? איפה למד לעבוד עם רוויט למשל?
התמונה של אנונימי
אנונימי
מה השעות?
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר