"מאה אלף נסיעות ביום ומעל ל-600 אלף ש״ח הכנסות מדי יום!"

היום נערכה וועדת ביקורת המדינה בראשות הח״כ אמנון כהן על נושא דו״ח מבקר המדינה ופרויקט המטרונית. במהלך הדיון חשף יונה יהב, ראש עיריית חיפה, את הנתון המדהים שמספר חודשים לאחר הרצת המטרונית נוסעים בה כ- 100 אלף נסיעות ביום וכמו כן מכניסה סכום מדהים של כ - 600,000 ש״ח ביום. על הרכבת הקלה בת״א אמר: "לא מצליחים לתאם שם כלום. היא לא קמה ולא תקום. אנחנו הקמנו בשנים ספורות״ יהב הסביר שזאת היא ההוכחה הניצחת לצדקת הפרוייקט המדהים והגדול מסוגו בתולדות מדינת ישראל.

סוחרי הדר ירדו לראות מה קורה מתחת לרחוב החלוץ

כמו כן, תקף ראש עיריית חיפה יונה יהב את מנהלי חברת חשמל ואמר: ״הם שקרנים ומחזיקים את המדינה והערים בביצים. אני 11 שנה ראש עיר ומעולם לא הצלחתי לתאם איתם משהו כמו שצריך. בניתי מנהרת תשתיות במאות מיליונים וחברת חשמל היא היחידה שעד היום לא נמצאת שם״. לטענתו זו גם הסיבה שהרכבת הקלה בתל אביב לא קמה ולא תקום. יושבים כבר שנים, מבזבזים מיליארדים ולא מצליחים לתאם בין מעבר חצייה למדרכה, בין פקיד לפקיד, בין ראש עיר לראש עיר. אני הצלחתי ביחד עם משרד התחבורה וראשי הערים המקבילות אליי לעשות בשנים מעטות מה שבמרכז לא מצליחים כבר עשרות שנים״. 

ראש עיריית חיפה התייחס גם לדוח הביקורת עצמו ואמר: ״לא אאפשר להגיד שהיו חריגות. המדינה הפכה את זה מפרויקט חיפאי לפרוייקט צפוני ובגלל זה העלה משרד התחבורה את התקציב. לא הייתה חריגה של שקל״. 

פרויקט המטרונית הינו פרויקט תשתיות, הנדסיות וטכנולוגיות, חריג ומורכב, הן בהיקפו והן במורכבותו, שהינו ראשון מסוגו בארץ ואשר תכנונו וביצועו השתרעו על פני תקופה של כשבע (7) שנים. פרויקט בסדר גודל כזה לא בוצע מעולם על ידי רשות ו/או גוף ציבורי והוא אינו קיים בקונפיגורציה זו במקום אחר בעולם, כך שאך טבעי הוא כי מהותו התגבשה תוך כדי בנייתו.

הגורם המתכלל והמממן של פרויקט המטרונית הינו מדינת ישראל, באמצעות משרד התחבורה, אשר הטילו על חברת יפה נוף, כחברה עירונית, לבצע את הפרויקט לפי החלטות והנחיות אשר חלקן הארי התקבל במהלך ביצועו של הפרויקט, לרבות החלטה על ביצוע פרויקט BRT (מטרונית) במקום התכנון המקורי לביצוע פרויקט LRT (רכבת קלה) ובנוסף ההחלטה על הרחבת הפרויקט מעבר לתחומי העיר חיפה לכלל מטרופולין חיפה. 

משרד התחבורה היה מעודכן בזמן אמת לאורך כל שלבי התכנון והביצוע בהתקדמות, בשינויים ובעלויות ביצוע הפרויקט. יפה נוף פנתה לקבל ממשרד התחבורה אישור תקציבי לכל פעולה חריגה שלא נכללה באומדן המקורי ובמקרים מסוימים משרד התחבורה היה אף צד למו"מ שהתנהל בין יפה נוף לבין הגורם בגינו נדרשה הוצאה זו (למשל – הרשויות המקומיות).

יפה נוף, כחברה בעלת אוריינטציה ביצועית, התגייסה במלואה על כלל יכולותיה למשימה הלאומית שהוטלה עליה על ידי משרד התחבורה, מתוך הכרה בחשיבותו הרבה של הפרויקט ואמונה כי בכוחה של החברה לקדם ולבצע פרויקט מורכב שכזה. ניתן לומר היום בבירור, כי "מגה פרויקט" שכזה, שבמקומות אחרים בישראל נותר על הנייר, קרם עור וגידים במטרופולין חיפה והפך מחזון תיאורטי למציאות קיימת, שבתוך זמן קצר שינתה מהקצה אל הקצה את מציאות חייהם של מאות אלפי תושבי חיפה והמטרופולין, אשר חיים כיום במציאות תחבורתית שונה מן היסוד, של הסעת המונים מתקדמת ומשוכללת ותחבורה ציבורית זמינה, יעילה ואמינה, בסטנדרטים המקובלים במדינות המערביות המתקדמות ביותר״. 

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר