מה קרה במפגש הראשון של CivilEng Think Tank?

במטרה להוביל שינוי בענף הבנייה, ביום שני האחרון נערך המפגש הראשון במסגרת CivilEng Think Tankמיזם ייחודי שמטרתו להוביל קבוצות חשיבה בענף הבנייה. במשרדי CivilEng התכנסו מתכנני תחבורה ותנועה, במטרה לעודד חשיבה שתשנה ותעצב מהחדש את המצב הקיים בענף. לקריאה מהו Think Tank >> 

 

 

בקהל נכחו מתכננים ממשרדים מובילים, כמו גם מזמיני עבודה (כגון עיריית תל אביב, כפר סבא ועוד) ואנשי מקצוע המעוניינים לשנות ולעצב את המציאות ולקחת אחריות על שינוי המצב הקיים.

 

 

על ההרצאה המקצועית היה אחראי אלון וינברגר, יועץ תחבורה ותנועה שחי ופועל בוונקובר שבקנדה. אלון העניק לנו טעימה וניחוח מחו"ל, והציג שני פרויקטים מרתקים בהם לקח חלק:

1. פרויקט הרכבת הקלה באדמונטון - וינברגר סיפר על שדרוג התשתיות בתחום. במסגרת זו, מתוכננת הארכת קו המטרו והקמה של קוי רכבת נוספים מעבר לקיים. הוא סיפר על בעיות הקשורות בהארכת קו המטרו כגון מעבר הרכבת על 2 מתוך 4 רגלי הצומת, על המתנה של נהגים מחזורי רמזורים רבים בשביל לעבור את הצומת ועל הצורך בשימוש במודל מיקרוסימולציה באיכות גבוהה יותר. כמו כן, אלון סיפר כיצד מאריכים את קו הקפיטל בארבעה וחצי קילומטרים, ביצירת תחנות חדשות, והסביר למה צריך לשים לב כשמתכננים מפגש מסילה.

2. פרויקט שדרוג מחלפים בצפון ונקובר - המחלפים הקיימים לא עונים על צרכי הבטיחות העדכניים, קיימים עומסי תנועה אדירים לאורך השבוע, הכביש מנתק את שני חלקי העיר, קטעי ההתמזגות קצרים והתכנון מוטה רכב בלבד. בשל כך, מטרות הפרויקט שהוגדרו הן: שדרוג המחלפים עצמם לפי תקני בטיחות עדכניים, לשפר את העיכובים הקיימים בתחבורה הציבורית, לטפל בקטעי ההשתזרות הקצרים, שיפור המהירות הממוצעת בכביש המהיר, הסטת תנועה מהרחובות הקטנים חזרה לכביש המהיר ובניית מערך מדרכות, מעברי חצייה ושבילי אופניים. אלון הראה כיצד נראית בדיקת מיקרוסימולציה לרימזור חכם, סיפר על השימוש בגלאי תור לשינוי דינמי של תכנית הרימזור ועוד.

 

אחת מהמסקנות משני הפרויקטים היא שיש להשתדל לבצע מודל מיקרוסימולציה מתחילת הפרויקט ועד סופו כשרמת המודל חייבת להיות גבוהה. כמו כן, רימזור חכם מביא לחסכון משמעותי בעלות הפרויקט. וינברגר הוסיף כי שיתוף ידע מלא בין כל הגורמים קריטי להצלחה. 

 

 

עם תום ההרצאה, נערך דיון פורה ומעניין, שבו הועלו הסוגיות שאיתן מתמודדים החברים\ות - בפן המקצועי וגם האישי - ובעיקר על עתידו של תחום תכנון התחבורה והתנועה בישראל.

 

תודה לכל מי שהגיע למפגש, נתראה במפגש הבא.

 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר