מחלף יגור: פתיחה מלאה לתנועה

מחר, יום רביעי בשעה 5:00 בבוקר, ייפתח לתנועה מלאה מחלף יגור שהוקם בהשקעה של רבע מיליארד שקל. שר התחבורה ישראל כ"ץ: המחלף החדש מחסל פקקי תנועה כבדים ומקצר את זמני הנסיעה בין חיפה והקריות לבין כביש חוצה ישראל, הגליל והעמקים.

נתיבים נוספים נפתחים לתנועה במסלולי הנסיעה שבין כביש 6 והעמקים בצפון, לבין מפרץ חיפה והגליל המערבי. מחלף יגור, במפגש הכבישים 70, 75 ו-752, ייפתח לתנועה מלאה מחר, יום רביעי, סמוך לשעה 5:00 בבוקר. המחלף שהוקם במקום צומת יגור, הינו פרויקט של משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים וחברת "נתיבי ישראל" אשר נבנה בהשקעה של כ- 280 מיליון שקל. במסגרת הפרויקט, בוצעה הפרדה מפלסית בין התנועות בשלושת הכבישים, נבנה גשר מתחתיו תעבור רכבת העמק, מפרידן לנוחות הכניסה לקיבוץ יגור והוסדרה זרימת נחל הקישון בשטח המחלף.

"מחלף יגור הינו שער מרכזי עבור עשרות אלפי נוסעים העוברים דרכו מדי יום", אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ, "המחלף החדש מחסל פקקי תנועה כבדים ומקצר זמני נסיעה בין חיפה והקריות לבין כביש חוצה ישראל, הגליל והעמקים. מסילת הרכבת הנסללת בטבורו של המחלף, תתחבר במערב אל מרכזית המפרץ, בה יפעלו תחנת אוטובוסים מרכזית, תחנת רכבת החוף, חיבור למנהרות הכרמל ולכביש עוקף קריות, רכבל וכבישי גישה אל חיפה, הקריות והגליל. מצפון, סיימנו את הקמת מחלף סומך, כביש 79 ודרך הקיבוצים. ממזרח, הקמנו את מחלף ישי ומחלף המוביל, אנו סוללים את כביש 75 ומקימים תחנות רכבת ובקרוב נשלים את שדרוג כביש 77 ונסלול את הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל.

"מחלף יגור הינו חלק מרצף חסר תקדים של פרויקטים, המשנה את פני המדינה. מפת התחבורה מסתדרת כמו פאזל מורכב שהכנתו מצריכה משאבים רבים, אבל השלמתו תגרום לסיפוק רב. צדק חלוקתי ושוויון חברתי וכלכלי, הם גם הקמת תשתיות ברמה גבוהה. זוהי עבורי הדרך לצמצם פערים ולהקל על המבקשים להתגורר או להתפרנס בפריפריה".

מנכ"ל נתיבי ישראל שי ברס, אמר כי הפרויקט המורכב בוצע על גבי צירי תנועה מרכזיים, תוך התחשבות מרבית בנהגים. "במרכז המחלף נמצא המשתמש בדרך, בין אם מדובר בנהגים בכלי הרכב, בנוסעי הרכבת או בהולכי רגל. החלטות כמו בחירת מיקומי תחנות האוטובוסים בצדי הצומת, התקבלו בשיתוף עם המועצה האזורית זבולון. במסגרת עבודות השיקום, נזכה בזרימה יפה יותר של נחל הקישון שהיה כלוא בתעלת בטון מתחת לכביש. הנוף בתום עבודות השיקום והנוף, יהיה נעים לעין".

מחלף יגור נבנה ע"י חברת שפיר. העבודות להקמתו החלו בנובמבר 2011 ותאריך הסיום המתוכנן הוא חודש דצמבר 2013. תאריך הסיום יוקדם בכמה חודשים, לאחר ביצוע שכבת האספלט האחרונה, שתילת צמחיה וביצוע העבודות להשלמת הפרויקט.

טקס לציון חנוכת הפרויקט, יתקיים במעמד שר התחבורה, ביום חמישי הקרוב - 7.3.2013, בשעה 11:00. עיתונאים מוזמנים.

**צילומי אוויר: רודי אלמוג.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר