מיזם תשתיות אדיר: הצצה לקו המים החדש של מקורות

 

חברת מקורות עומלת בימים אלה על הנחת קו מים מורכב במיוחד בקוטר של יותר מ-2.5 מטרים ובאורך 10 ק"מ, שיחבר בין מתקני התפלה שורק ופלמחים למתקן ההתפלה באשדוד. כל זאת כחלק מפרויקט רחב-ממדים שמוקם בהשקעה של 3 מיליארד שקל ומחבר את מתקני ההתפלה מאשקלון ועד חדרה למערכת המים הארצית החדשה.

הקו, שעובר בצד המערבי של כביש 4, ייבנה במשך 3 שנים בעלות כוללת של 230 מיליון שקל, תוך שהוא חוצה מנהרות בכביש פלמחים ונחל שורק ובתיאום הדוק עם נתיבי גז וחברות נוספות.

קו המים החדש יהיה מסוגל לספק 30 אלף קוב בשעה, כמות מים המספיקה לתצרוכת יומית של עיר בגודל חולון, זאת באמצעות מים המגיעים ממתקני ההתפלה החדשים במערב המדינה.

לדברי רונית אלקלעי, מנהלת פרויקטים בחברת מקורות: "כשהגענו לתכנן את קו המים עמדה לרשותנו רצועה צרה מאוד להנחה. מזרחית לקו נמצא כביש 4, ובצמוד לו יש רשת עמודי חשמל, שמורת טבע ובסיס הצבאי. לתוך הרצועה הצרה הזו היינו צריכים להיכנס עם הצינורות, לצד קו גז של 18 צול ובצמוד לתשתיות נוספת שמוצבות באזור ביניהן: בזק, הוט ומי יבנה. התחלנו בתוכנית מתאר ארצית משותפת יחד עם חברת נתיבי גז, ובנוסף היינו צריכים להעתיק חלק מקווי השפד"ן, שנמצאים קצת יותר מזרחה או מערבה, כדי להניח כאן את כל התשתית.

"אנחנו מניחים את הצינור שלנו ליד קו גז פעיל בתיאום מלא יחד עם נתיבי גז, וגאים מאוד שהצלחנו להגיע למצב שבו מצליחים לבצע איחוד תשתיות בצורה מושלמת - כולל תיאום עם רשות הטבע והגנים לשיקום".

היא מוסיפה כי "כל מערכת אספקת המים של מתקן ההתפלה שורק ופלמחים יחוברו לצינורות האלה וניתן יהיה להזרים את המים הן לכיוון דרום, למאגר חפץ חיים ולירושלים, והן לכיוון צפון בתקופת החורף".

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר