נגיף הקורונה: הוראות ודגשים לחברות ולמעסיקים בנושא

בשל החשש מהגעת נגיף הקורונה לישראל, שיכול לייצר השלכות קשות על המשק ועל שוק העבודה, בענף הבנייה ובכלל, נוצרה בכנסת ישראל חקיקה רלוונטית שבנוסף לה, הפיץ משרד הבריאות הנחיות מסודרות בעניין.

 

עקב התפרצות נגיף הקורונה הוארכו היתרי השהייה והעבודה של 1,700 הפועלים מסין המועסקים בענף הבנייה בארץ. לכן יש חשיבות לשאלה האם וכיצד משפיעה התפרצות הנגיף על העסקתם של אותם פועלים סינים?

 

עו"ד קרן זיו, המתמחה בתחום דיני העבודה, סיכמה את עיקרי ההוראות הרלוונטיות למעסיקים ולחברות:

 

 

דגשים רלוונטיים

הסדרת נושא הבידוד למי שמגיע מסין לישראל. מי שהגיע לישראל ושהה בסין, בתאילנד, בהונג קונג, בסינגפור ובמקאו, וכן מי שהיה במגע הדוק עם חולה קורונה המעלה חשש להידבקות, ישהה בבידוד לתקופה של 14 ימים, ולא ייצא ממקום הבידוד, אלא באישור רופא ובהתאם לתנאי האישור. ההנחיות מתייחסות גם לפועלים\אנשי מקצוע סינים, במקרה שבו הם יצאו מהארץ לאחת מהמדינות המצוינות. דינם כדין כל עובד אחר באותה סיטואציה - בידוד ביתי.

השלכות בידוד של עובד על מקומות העבודה. עובד שנמצא בבידוד מחויב למסור למעסיקו בהקדם האפשרי, הודעה על כך שעליו לשהות בבידוד וכן את משך זמן הבידוד. מעסיק של עובד שנמצא בבידוד בית לא ידרוש מהעובד ולא יאפשר לו כניסה למקום העבודה בזמן הבידוד אפילו אם העובד ביקש זאת. כמו כן, חל איסור על פיטורי עובד רק בשל כך שהוא נעדר ממקום עבודתו בתקופת הבידוד.

תעודת מחלה גורפת. משרד הבריאות פרסם הנחייה שלפיה עובד השוהה בבידוד בית יהיה זכאי לקבל תעודת מחלה, שתעמוד בתוקפה בהתאם להצהרת העובד בדבר התקופה בה הוא אינו מסוגל להגיע לעבודה עקב הבידוד. אישור זה יבוא במקום תעודת מחלה, וחל איסור על המעסיק לדרוש מהעובד תעודת מחלה סטנדרטית מרופא.

 

עו"ד קרן זיו

 

מהנחיית משרד הבריאות עשוי להשתמע כי על המעסיק לשאת בעלות של היעדרות העובד עקב שהותו בבידוד, ומנגד בנסיבות העניין ולתפיסת ארגוני המעסיקים נראה כי אין מדובר ב"מחלה", אלא בנקיטת אמצעי זהירות שהמדינה צריכה לשאת בעלותה.

 

נכון לעכשיו, עדיין עולה צורך להבהיר את הנחיית משרד הבריאות. בימים האחרונים פנתה התאחדות התעשיינים למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, על מנת לקבל את ההבהרות הנדרשות.

 

ניתן לפנות ל: keren@kzlaw.co.il או בטלפון 054-4335599.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר