נוסחה פשוטה לזכויות בנייה, שמותירה כמה שאלות פתוחות

ביום שלישי האחרון (1.11.16) אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את תיקון 3 א' לתמ"א 38, הקובע את אופן החישוב של שטחי הבנייה שאותם יהיה ניתן לאשר מכוח התמ"א, כשהורסים את הבניין הקיים ומקימים במקומו בניין חדש. החלטה זו מביאה לסיומה תקופה של כשנה, שבה יזמים, קבלנים ובעלי דירות היו במצב של חוסר ודאות באשר לכדאיות הכלכלית לביצוע פרויקטים של תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש - דבר שהביא לקיפאון בענף התמ"א.

שיטת חישוב הזכויות שאושרה מצמצמת באופן משמעותי את תוספת שטחי הבנייה שאותם ניתן לאשר למבנים קטנים, בני קומה אחת ושתי קומות, לעומת שיטת החישוב הקודמת. החלת התמ"א על מבנים אלה עוררה בעבר לא מעט ביקורת במוסדות התכנון - והתיקון מוציא למעשה את אותם מבנים קטנים ממעגל התמ"א. 

השיטה שאושרה פשוטה יחסית, אף שהיא עדיין מותירה לא מעט שאלות פתוחות. לדוגמה, כיצד ייקבעו זכויות הבנייה בבניינים בעלי כמה אגפים, כשבכל אגף מספר קומות שונה. האם מדידת הקומה הקיימת תתבצע לפי השטח הבנוי בפועל, או לפי השטח שאותו היה מותר לבנות לפי היתר הבנייה שניתן לפני עשרות שנים?

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר