סיכום מפגש שלישי של פורום משאבי האנוש של ענף הבנייה

הבוקר מנהלות ומנהלי משאבי אנוש נפגשו במסגרת פורום משאבי האנוש של ענף הבנייה, ביוזמת קבוצת CivilEng. הכנס נערך המלון הרודס בהרצליה ומטרתו היא לחבר בין החברים בפורום על מנת לדון בסוגיות הבוערות בכל הקשור למשאבי האנוש בענף הבנייה. נטוורקינג מקצועי, שאלות מקצועיות מלוות את אנשי משאבי האנוש מדי יום ביומו ואנו ב-CivilEng מעוניינים לתרום לפיתוח התחום בענף הבנייה ולייצר מקום למפגש, לנטוורקינג מקצועי ולהתייעצויות. 

 

 

את החלק הראשון של היום פתחה נטעלי ברקון לוי, שסיפרה על האתגרים שהיא ניצבת בפניהם כמנהלת משאבי האנוש של חברת "ינון תכנון, יעוץ ומחקר", בינון מתמחים בתחום התשתיות והתחבורה, לרבות תכנון, הדמיות, מדידות וכיו"ב. החברה מעסיקה מתכנני תחבורה, קונסטרוקטורים ומהנדסים לטובת הפרויקטים שעליהם היא אחראית.

 

ברקון לוי

 

ברקון לוי סיפרה על האסטרטגיה שלקחו בחברה לטובת התפתחותה הנחוצה, שתאפשר לה להמשיך ולהיות שחקן רלוונטי בשוק. לאחר הליך של יעוץ אסטרטגי החליטו בחברה שלצד מיקוד באיכות השירות ללקוחות אסטרטגיים, החברה תתמקד במגה פרויקטים. החברה זכתה לאחרונה במקטע מפרויקט המטרו ובפרויקט הרכבת הקלה מנצרת לחיפה. 

 

 

מצוקת כוח האדם בענף, בדגש על תחום התחבורה, הביאה את ברקון לוי לקחת החלטה שלפיה החברה תקדם אנשי מקצוע צעירים העובדים בה לתפקידים בכירים בפרויקטים הגדולים ואף לשכור סטודנטים בשנתם האחרונה בלימודים בטכניון, במטרה לתת להם את הכלים כך שהם יוכלו להתחיל לעבוד במשרה מלאה כבר שיסיימו את לימודיהם. במקביל, כדי לא לאבד את העובדים בחברה, הוכנס תהליך לשימור העובדים בדרכים שונות, לרבות ליווי מקצועי צמוד. עוד השכילו בחברה לגשר על הפערים התפיסתיים בין העובדים הוותיקים המבוגרים יותר לבין העובדים הצעירים יותר - החברה עברה תהליך הצערה בשנים האחרונות - כשהמטרה היא לטפל בכל עובד בצורה המתאימה לו. בנוסף לכך, נוצרה הבנה שניהול אנשים אינו בהכרח דומה לניהול מקצועי ולכן שני אפיקי ניהול - ראשי צוותים ומנהלי פרויקט - הוטמעו, כשראשי הצוותים מנהלים את הצוות ומנהלי הפרויקט אחראיים על התווית הדרך המקצועית. 

 

משאבי אנוש בענף מתפתח

לאחר הפסקה קצרה, שבו האורחים אל האולם לחלק השני של היום, שבו הרצתה אפרת אוזן, סמנכ"לית משאבי אנוש מקבוצת "אורון", על אתגרי ניהול משאבי אנוש בענף הבנייה.

 

 

לדבריה, טרם החלה לעבוד בחברה, לא היתה פונקציה ייעודית לטובת משאבי האנוש בחברה ותחומי האחריות היו מפוזרים. הצעד הראשון שלה היה לאחד את הסמכויות ולרכז את כל הנושאים הקשורים למשאבי אנוש תחת מחלקה אחת שכוללת גיוס, רווחה, שכר ועוד. כמו כן, המחלקה לקחה על עצמה את כל מה שקשור להבנת והכרת עובדי החברה - הועבר לעובדים שאלון היכרות פריסטייל שיאפשר להם לספר על עצמם בצורה נוחה וקלה, שאחר כך נותח על מנת להבין מי הם עובדי החברה. מחלקת משאבי האנוש גם תרמה לשיפור העברת המסרים בין העובדים להנהלה ולהפך.

 

אפרת אוזן

 

השלב הבא מבחינתה של אוזן, היה ליצור אחידות בתהליכים הקשורים לעובדים. בוצעה דיגיטציה מלאה של תהליכים הקשורים לשכר - העובדים מקבלים את התלושים באופן אוטומטי, נעזרים באפליקציה הקשורה לנוכחות ולדיווחים, מפנים שאלות דרכה ועוד. גם הוכנסו מערכות מידע שמאפשרות את ניהול המידע הקשור לעובדים. ולבסוף, אוזן שמה דגש על איכות השירות לעובדים ועל הזמינות עבורם, שגדלה בצורה משמעותית. 

 

 

אוזן מספרת שכדי לרתום את כולם לעגלה שנקראת "קבוצת אורון", כל המסרים הרלוונטים מתוקשרים ללא הפסקה בשלל צורות - סרטונים, מצגות, שפה ועוד, על מנת לייצר אחידות ולחזק את המותג. 

 

אנחנו מבקשים להודות לכל נציגי החברות שנכחו בפורום משאבי האנוש השלישי. נתראה במפגש הבא!

לגלריית התמונות המלאה >>

 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
2 תגובות
התמונה של אנונימי
צבי רוט
קשה להבין מתקציר, שהוצג באן את הבעיות עמם מתמודד ענף הבניין , בתחום משאבי האנוש. והבעיות הן רבות וקשות ברמת הענף והחברה הבודדת. לדוגמה, מקורות גיוס, רמת העובדים ( משתנה מחברה לחברה ומפרויקט לפרויקט. אובדן עצום של נסיון וידע , בהיות הענף פרוי׳טלי ואין גוף המרכז את העובדים העוברים מפרויקט לפרויקט, הדרכה בסיסית חסרה, תחלופת עובדים ועוד בעיות רב ות וקשות.
התמונה של אנונימי
וואו יפה מאוד
מקצוענים כל הכבוד לכם סופסוף למישהו אכפת מהאנשים של ענף הבנייה סיבילאינג אתם 10 !!!!!!! מלווים אותי כבר כמה שנים מלפני הלימודים בהנדסה אזרחית
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר