צפו: כך נראות היום בשטח כל תחנות הרכבת הקלה בגוש דן

עשרה חודשים חלפו מאז יצא לדרך אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר שנראו במדינת ישראל - הקמת הרכבת הקלה בגוש דן. הקרונות הראשונים אמורים לעלות על הפסים באוקטובר 2021, אנחנו בדקנו איך זה נראה בשטח, היום.

מלווים ביהודה בר-און מנכ"ל נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האחראית לפרויקט, עברנו בין אתרי הבנייה של תחנות הרכבת הקלה. הקו הראשון שצפוי לפעול הוא הקו האדום שייצא מפתח תקווה, יעבור בבני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ויסתיים בבת ים. העבודה מתרכזת כעת בבניית עשר התחנות התת-קרקעיות בהן תעבור הרכבת הקלה. בשלב הבא ייבנו המנהרות שיקשרו בין התחנות.

מרבית התחנות נמצאות כעת בשלב חפירת הפירים ויציקת קירות התחנה. תחנת "אם המושבות" בפתח תקווה היא המתקדמת ביותר ונמצאת בשלבים הסופיים של בניית ה"קופסה" - חלל התחנה. בתחנות: יהודית בת"א-יפו, אהרונוביץ' ובן גוריון בבני ברק טרם התחילו לחפור. צפי סיום בניית כל התחנות התת-קרקעיות - 2019.

כך בונים את התחנות התת-קרקעיות - שלב אחר שלב

  1. פינוי תשתיות מאזור החפירה. 
  2. חפירת הפיר לקירות התחנה - בונים את המעטפת של התחנה, מסגרת מלבנית שנקראת "קופסה" ותהווה בעתיד את חלל התחנה.
  3. חפירה ויציקה של קירות ה"קופסה" - לאחר שנחפרו קירות התחנה יוצקים לתוכם בטון במטרה לחזק אותם ולאפשר את חפירת החלל הפנימי.
  4. חפירה ובניית רצפת התחנה - עם השלמת ה"קופסה" חופרים את התחנה עד לעומק הנדרש ויוצקים את רצפתה ובכך משלימים את ביסוס החלל.
  5. בניית מבנה התחנה - עם השלמת החלל יוצקים את תקרת התחנה ובונים את המפרט הפנימי, הקומות והכניסות לתחנה. בשלב מאוחר יותר השלמת פנים התחנה, התקנת הריהוט והמערכות לסביבת הנוסע. 

החפרפרת בדרך

חפירת המנהרות של הרכבת הקלה נעשית באמצעות מכונת המנהור (TBM המכונה "החפרפרת"). היא חוצבת את קיר "הקופסה", חופרת באדמה, מפנה את הפסולת לאחור ומדפנת את קירות המנהרה בשלבי בטון. לצורך בניית הקו האדום הוזמנו 8 מכונות מנהור שנמצאות כעת בשלבי ייצור מתקדמים במפעל בסין וצפויות להתחיל את עבודתן באמצע 2017. בשנת 2020 צפויים לסיים את הנחת המסילות, תשתיות החשמל ומערכות השליטה ועריכת בדיקות הרצה ונסיעות מבחן.

במהלך הסיור קיבלנו הצצה ראשונה ל"חניון" של פרויקט הרכבת הקלה. מתחם רחב היקף שנבנה סמוך לאצטדיון המושבה בפתח תקווה. בשטח של כ- 110 דונם ניתן יהיה לאחסן יותר מ-100 קרונות. במתחם יעברו הרכבות טיפולי אחזקה, בדיקות בטיחותיות וניקיונות.

 

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר