קבוצת אשטרום: השלימה בהצלחה את הנפקתה בבורסה

קבוצת אשטרום:  השלימה בהצלחה את הנפקתה בבורסה (מניות החברה צפויות להכנס למדד ת"א 100)

מדובר באחת מהנפקות האקוויטי הגדולות שבוצעו בתל-אביב בשנים האחרונות - בסך הכל, נרשמו בשני שלבי ההנפקה ביקושים בהיקף של למעלה מ-2.25 מיליארד שקל.

החברה הנפיקה מניות לפי שווי חברה של כ- 1.25 מיליארד שקל לאחר הכסף ואיגרות חוב המדורגות בדירוג של A יציב על ידי מעלות.

בעקבות ביקוש היתר נקבעה הריבית על איגרות החוב בשיעור נמוך משיעור הריבית המקסימלית.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "אנו מודים לציבור המשקיעים על הבעת האמון בחברה, בפעילותה ובהנהלתה. הנפקת מניות החברה בבורסה הינה צעד המהווה ציון דרך הסטורי של הקבוצה, הפעילה בשווקים בישראל ובחו"ל מזה למעלה מ-50 שנה, ובכוונתנו להמשיך ולפתח את פעילות החברה בכל תחומי העשייה בהם אנו מעורבים. אנו רואים בציבור המשקיעים שותף מלא ואמיתי לטווח ארוך, שייהנה מהמשך צמיחתה והתרחבותה של קבוצת אשטרום".

קבוצת אשטרום, שהינה קונצרן הבנייה הפרטי הגדול בישראל, השלימה בהצלחה את הנפקתה הראשונית בבורסה בתל אביב, שהיתה אחת מההנפקות הגדולות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות. אתמול הסתיים השלב הציבורי של ההנפקה ובסך הכל גייסה החברה 1.5 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.2 מיליארד שקל בשתי סדרות אג"ח המדורגות בדירוג A עם אופק יציב על ידי מעלות וכ-270 מיליון שקל במניות. קבוצת אשטרום הנפיקה לציבור כ-21.5% ממניותיה, ולאור שוויה היא צפויה להכנס למדד ת"א 100. הנפקת קבוצת אשטרום נוהלה על ידי החברות רוסאריו קפיטל, בניהולו של ליאור פייס, ולידר הנפקות, בניהולו של עמית ורדי.

בשני שלבי ההנפקה של קבוצת אשטרום נרשמו ביקושים גבוהים בהיקף של למעלה מ-2.25 מיליארד שקל, בעקבותיהם הגדילה החברה את ההיקף הכספי של איגרות החוב המונפקות מ-900 מיליון שקל בתכנית המקורית לכ-1.2 מיליארד שקל.
שווי החברה לאחר הכסף נקבע בהנפקה לכ-1.25 מיליארד שקל (כ-1 מיליארד שקל לפני הכסף). בנוסף, התחייבה החברה במסגרת התשקיף, כי תבצע תוך 4 חודשים הנפקת זכויות בה יוכלו להשתתף כל המחזיקים במניה, למעט בעלי המניות בחברה עובר להנפקה, ובמסגרתה תינתן הטבה לבעלי המניות.

איגרות החוב שהנפיקה אשטרום מדורגות בדירוג שלA יציב על ידי חברת מעלות. קבוצת אשטרום הציעה למשקיעים סדרת אג"ח צמודה למדד וסדרת אג"ח שקלית. הקרן של הסדרה צמודת המדד עומדת לפרעון בין השנים 2017 ל-2015, והמח"מ שלה עומד על כ- 6.6 שנים. סדרה זו הוצעה עם ריבית שנתית מקסימלית של כ-3.4%, ובעקבות ביקושי היתר נקבעה לה במכרז ריבית נמוכה יותר בשיעור של 2.4%
הקרן של הסדרה השקלית עומדת לפרעון בין השנים 2016 ל-2025, והמח"מ שלה עומד על כ-5.6 שנים. ריבית המקסימום שהוצעה למשקיעים בגין סדרה זו היא ריבית שנתית בשיעור של 5.4%, ובעקבות ביקושי היתר נקבעה לאיגרות החוב ריבית נמוכה יותר, בשיעור שנתי של כ-4.2%.

קבוצת אשטרום הינה קבוצה ותיקה הפועלת מזה 50 שנה בישראל ובחו"ל במגוון של תחומי פעילות. לחברה מספר זרועות עיקריות, ביניהן: נכסים מניבים (באמצעות חברת אשטרום נכסים הציבורית), ייזום למגורים (חברת אשדר הציבורית), קבלנות ביצוע, זכיינות, תעשיות בניה, וכן פועלת בתחומי היזמות, הקבלנות והזכיינות בשווקים הבינלאומיים.

הקבוצה מנוהלת על ידי רמי נוסבאום, המכהן כיו"ר דירקטוריון, וגיל גירון, שהינו מנכ"ל הקבוצה. השליטה בקבוצה נמצאת בידי 5 משפחות (נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ), המחזיקות יחד, ערב ההנפקה, בכ-75.38% ממניות הקבוצה, ובנוסף מחזיקה קבוצת ההשקעות אלייד, בראשותו של פרופ' יצחק סוארי, ב-24.62% נוספים ממניות הקבוצה.

קבוצת אשטרום הקימה במהלך שנות קיומה כ-110,000 יחידות דיור, כ-800,000 מ"ר של שטחי משרדים, מסחר, מלונאות ומבני ציבור, וכן כ-1,500,000 מ"ר של מבני תעשייה ותעסוקה.

הקבוצה סיימה את שנת 2013 עם היקף הכנסות בסך של כ-3 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה בשנה זו הסתכם בכ-227 מיליון שקל ( הרווח המיוחס לבעלי המניות כ- 120 מיליון שקל) . ההון העצמי של הקבוצה, כפי שעולה מהמאזן המאוחד שלה, הוא כ-1.6 מיליארד שקל (מתוכו כ-915 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), המהווה כ-18.6% מסך מאזן החברה, ובשנת 2013 ייצרה הקבוצה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של כ-530 מיליון שקל. צבר העבודות של הקבוצה מסתכם כיום ביותר מ-4 מיליארד שקל והוא מורכב מעבודות בכל מגזרי הפעילות הרלבנטיים של הקבוצה (כ-3 מיליארד שקל מתוכו בקבלנות בישראל).

קבוצת אשטרום מעורבת בשורה ארוכה של פרוייקטים מוכרים. בתחום המגורים הקימה הקבוצה, בין היתר, את הפרוייטקים : "טריו" בחיפה, "סמייל בפתח-תקווה, מגדל הגימנסיה בתל-אביב, "אשדר וקאנטרי" בנתניה, "רחובות ההולנדית" ברחובות ו"המרינה הכחולה" באשדוד. פרוייקטים נוספים שהקבוצה הובילה את הקמתם: מלון בראשית במצפה רמון, מלון רויאל ביץ' באילת, מלון אגמים באילת, פרוייקט מנהרות הכרמל, חלקים מכביש 6, חלק מכביש 531, נמל היובל באשדוד, הרכבת הקלה בירושלים, בתי המשפט בלוד, בהרצליה, אשקלון ופתח-תקוה, פרוייקט V-Tower ברמת גן, המרינה באשדוד, גשר גלילות, הגן הטכנולוגי בירושלים, קרית הממשלה בחיפה ובבאר שבע, מגדל המיון בבית החולים הדסה ובית חולים לילדים שניידר, וכן שורה ארוכה של בתי ספר, מבני ציבור ובתי חולים רבים אחרים.

בשווקים הבינלאומיים פועלת קבוצת אשטרום בתחומי הקבלנות, הייזום למגורים והנכסים המניבים במספר מדינות, ביניהן: ארה"ב, גרמניה, ניגריה, ג'מאייקה וסרביה.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר