קבוצת מעל"ה - קבוצת סטודנטים ייחודית בהנדסת סביבה בטכניון

ראיון עם אוריאל קלר, ממקימי הקבוצה:

ספר קצת על מעל"ה, כיצד התחלתם והתגבשתם.

לפני ארבעה חודשים הבנתי שאני רוצה להקים קבוצת סטודנטים שפועלים למען הסביבה והיה לי ברור שדבר ראשון שאני עושה זה לפנות לחברים שלי מהפקולטה לשמוע את דעתם בעניין. ההירתמות של כולם לנושא הייתה מדהימה, בכולם בערה אש של עשייה שהיא מעבר למסגרת הלימודים הרגילה לטובת משהו גדול מהם.

בעזרתו של עוז קירה, שתירגל אותנו באחד הקורסים בסמסטר שעבר - פנינו לפרופ"ח דוד ברודאי, מנהל מרכז TCEEH,עם הרעיון ומאותו רגע היינו כבר על המסלול למעלה. בשלב ראשוני הקבוצה תפעל בגבולות הטכניון ותיצור קהילת סטודנטים רחבה שמשתתפת באופן פעיל במחקר ומודעת לבעיות סביבתיות הקיימות בקמפוס. אירוע השיא - "יום ירוק" 11.6. בהמשך הפרוייקט ירחיב את פעילותו למקומות שונים ויגיע לאוכלוסיות מגוונות.


 

מה הוא בעצם החזון של הקבוצה, וכיצד הסטודנטים לוקחים חלק בפעילות הזו?

מעל"ה היא קבוצת סטודנטים מהטכניון אשר מקדמת פעילות מחקרית-חברתית לשם העלאת מודעות סביבתית תוך שיתוף הציבור כחלק פעיל בתהליך העמקת הידע של הקבוצה למטרות מחקר ולשיפור איכות הסביבה. החזון שלנו הוא ליצור קהילת סטודנטים ירוקים בטכניון בעלת מודעות סביבתית אקטיבית. הסטודנט יוכל לקחת חלק פעיל במחקר ולעזור בעצמו להצלחת מחקר סביבתי בתוך הטכניון. הקבוצה מכוונת ליצירת ממשק מקסימלי בין שני הנושאים, המחקרי והחברתי.

האם הקבוצה לקחה על עצמה איזשהם פרוייקטים שסביבם מתנהלת שגרת הלימודים שלה?

מעל"ה מקדמת שני פרויקטיים עיקריים אשר יעלו בקנה אחד עם המטרות החברתיות והמחקריות ויבוצעו בהובלת הסטודנטים ובשיתוף עם - TCEEH המרכז למצוינות בחשיפה סביבתית ובריאות בטכניון. 

הפרוייקט הראשון והוא בניית פלטפורמה מעופפת למדידת איכות אוויר בחתכי גובה שונים הפלטפורמה תהיה בולטת בנוף האורבני  ותגרום לעניין ציבורי רב.

הפרוייקט השני הינו פרוייקט מדידת איכות אויר בכיתות לימוד לשם בדיקת השפעת איכות האויר על יכולות ועירנות הסטודנטים תוך שיתופם הפעיל באמצעות אפליקציה הקולטת נתונים ומציגה אותם בזמן אמת. בשלב מאוחר יותר הפרויקט יגיע לבתי ספר ויוביל פעילות חינוכית-סביבתית לתלמידים.

בהתאם להצלחת הפרויקטים בסמסטר הקרוב תהיה אפשרות להרחיב את פרויקט HIGH-AIR לאזורים בעלי עניין מחקרי ותודעתי. פרויקט CLASS-AIR יכיל גם בתי ספר בו תלמידים ישתתפו בניסוי, ילמדו על נושא איכות האוויר ויקחו חלק פעיל במדידות שיתבצעו.

ספר קצת על ההויי שלכם כקבוצה, מעבר לשעות הלימודים ועל הייחודיות שלה.

הייחודיות שלנו כקבוצה היא שכולנו חברים הכי טובים אחד של השני. אנחנו 20 חבר'ה בשנתון שלנו, במסלול להנדסת סביבה, וזה מרגיש הכי משפחתי שיש. זה אומר שבמשך היום אנחנו לומדים יחד, אחרי הצהריים נפגשים בקשר לפרויקט ובערב יוצאים ביחד לשתות בירה. מעבר לכך אנחנו משתדלים לקיים אירועים חברתיים בתדירות גבוהה (פויקה, מדורה וכו'). לדוגמא, בשנה שעברה השתתפנו במירוץ הר לעמק-220 ק"מ של מירוץ של 8 שליחים וגם השנה אנחנו משתתפים גם כן.

 

כל מי שמעוניין לעזור ולקדם את הקבוצה מוזמן ליצור קשר ב: mala.technion@gmail.com

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר