"תוצרים ברמה גבוהה עושים לי את היום": יום בחייו של מנהל העבודה איגור לוינזון

איגור לוינזון עבד בחייו על פרויקטים רבים בישראל. כאיש מקצוע ותיק בענף הבנייה, שהיום משמש מנהל עבודה בחברת "קופמן יזמות ובנייה", הוא עבד גם בברית המועצות לשעבר ואף ראה כיצד עובדים בגרמניה ובאיטליה. "נושא הבטיחות חשוב שם והדברים הראשונים שפועלים היו שואלים הוא 'היכן אני עובד' ו-'איפה ציוד המגן שלי'", הוא נזכר. "אצלנו בארץ המצב עוד לא כזה אבל אנחנו במגמת שיפור והתפקיד שלי, בין השאר, הוא שבאתר שלי הפועלים והקבלנים יבינו שבטיחות חשובה מאין כמוה. לכן אני מוודא כל הזמן -  ועכשיו נעזר מאוד בעוזרי הבטיחות – את המיגון האישי, ההדרכות הנדרשות, הנעליים, הקסדה וכל מה שצריך כדי לעבוד בבטיחות באתר שלנו". 

 

איגור לוינזון

 

היית אומר שהבטיחות מהווה את האתגר הגדול ביותר עבורך?

"אני חושב שזה בהחלט הנושא המאתגר ביותר מכיוון שיש עובדים רבים באתר, ממקומות שונים ולכן חשוב ליישר קו בכל מה שקשור לבטיחות. אם יש לי פועלים ביומיות, כל שעה צריך לבדוק שהכל תקין, לבדוק את נושא ההדרכות, לחדד נהלים ועוד. אני חושב שזה אתגר לכל הענף ולכן חשוב לתת לו תשומת לב מוגברת". 

 

כל הזמן על הרגליים

תפסנו את לוינזון לשיחה על אחד התפקידים החשובים ביותר באתר הבנייה – שבמקרה הוא מכיר מקרוב – מנהל העבודה. בימינו, לצד האחריות הרבה, למנהלי העבודה באתרי הבנייה יש עומס גדול בעבודה במגוון רב של פעילויות: מבטיחות וקריאת התוכניות, לבדיקת העבודה והדרכות, ועוד. בין כל העיסוקים הרבים שלו, לוינזון מוצא זמן להכניס אותנו קצת יותר לעולמו כמנהל עבודה. "אני מתחיל את היום שלי בשש וחצי בבוקר ומקבל את הפועלים ואת קבלני המשנה לאתר", הוא פותח. "אני נותן דגש לעניין הבטיחות ובודק שהפועלים החדשים אוחזים בכל ההדרכות וההסמכות הנדרשות – למשל עבודה בגובה – מוודא שכולם עם הביגוד המתאים לרבות נעליים וקסדה כשכמובן גם ציוד המגן הנוסף בנמצא. לאחר שהם מתפזרים לעמדותיהם, אני מתחיל את הסיור עם ראשי הצוותים: בודקים את היקפי העבודה, את איכות הביצוע, את שיטות העבודה ועוד, כשבמידת הצורך, אני מסייע ומכוון בהתאם למה שנדרש. חשוב לי לתת את ההדרכות הנוספות האלה כדי שהעבודה תבוצע על הצד הטוב ביותר. לאחר הסיור מתפנים לעבודה על הנושאים בהתאם לסדר הדחיפות. צריך לדעת לתעדף ולהיות בקשר עם שאר אנשי המקצוע באתר – מהנדסי ביצוע, מנהל פרויקט או מנהל אזור וכו'. יש גם עבודה משרדית שצריכה להיעשות וגם עליה עובדים".

 

נשמע מאתגר.

"בהחלט. ולצד אתגרי הבטיחות שעליהם דיברתי, יש גם את אתגרי הביצוע. על נושא התוכניות והאישורים אנחנו מקפידים וכאמור, חשובה לנו מאוד איכות העבודה והמקצועיות". 

 

פרויקט מסקין בשדרה

 

למקצועיות הזו עוד נחזור בהמשך, אבל בנתיים לוינזון, שעובד בפרויקט מגורים בן 10 קומות בפתח תקווה עבור "קופמן", מספר לנו על הממשקים שלו, כמנהל עבודה, עם שאר בעלי התפקידים. "במקרה הזה, היזם (קופמן) הוא גם הקבלן ויש לנו קבלני משנה מכל הסוגים – תקשורת, חשמל, מיזוג אויר וכו'. באופן יומיומי, אני מסביר להם מה אנחנו צריכים, מתעדף את העבודה מבחינת דחיפות ומוודא כי שיתוף הפעולה בינינו טוב שכן בלי זה, פשוט אי אפשר לעבוד. הם יודעים את העבודה שלהם ולכן חשוב שהם יבינו אותנו. כמו כן, אני ומנהל הפרויקט או מנהל האזור בקשר רציף והוא מסייע לנו בעבודה – בנושאי החוזים לקבלנים, בקשות לבדיקות, עבודה מול מכון התקנים ועוד. למשל, אנחנו עושים בדיקות של תקן ירוק וכו' ומנהל הפרויקט מסייע בעניינים האלה ובשיתוף פעולה מלא ומוצלח". 

 

אתה עובד תחת עומס רב. איך מתמודדים עם זה?

"לאט ובזהירות (צוחק). חשוב לעבוד לפי התקן והתקנון. כמו כן, לכל מנהל עבודה יש עוזר בטיחות שנותן את המענה בכל הקשור לבטיחות. זה לא מוריד מהאחריות אבל מסייע מאוד לנהל את הזמן. כשמגיע אדם חדש, כמובן שחייבים להדריכו בבטיחות, מה גם שהדרכות אלה נדרשות בשפת אם של הפועל.  אני חושב שהמפתח של התמודדות עם העומס הוא לנהל נכון את הלחץ וזה חלק גדול ומהותי מהעבודה שלי. יש אנשים שלא יודעים לעבוד תחת לחץ, למשל כשקבלני משנה מסוגים שונים – חשמלאים, אינסטלטורים, טייחים ורצפים – כולם צועקים 'יאללה, יאללה, מהר', הלחץ הופך לבעיה. אבל אחרי שמרגיעים את כולם, מטפלים בצורה מסודרת ויסודית בכל אחד, בודקים, מוודאים שהכל תקין ואז מתעדפים את המשימות, הסדר חוזר וחשוב מאוד לשמור עליו לאורך העבודה. אני חושב שכדי להתמודד עם העומס, חייבים לשמור על קור רוח ולוודא ששום דבר לא נעלם מהעיניים. למשל, אני לא נותן שום אינפורמציה לעובדים או לקבלנים עד שאין להם חתימה על הבטיחות. וכמובן, חשוב לעבוד עם הפנקסים, רשימות רלוונטיות ולוודא תקינות של עגורנים ומעקות ופיגומים וכו'". 

 

 

ידע מקצועי דל

בחזרה לסוגיית המקצועיות. לוינזון סבור שזהו אתגר משמעותי עבור הענף. "אני חושב שזה שאנשים מגיעים לאתר הבנייה בלי ידע וזו בעיה גדולה", הוא טוען. "במדינות אחרות, לצד נושא הבטיחות, רמת הביצוע טובה כי אנשים אוחזים בידע הדרוש למלאכה. אצלנו לפעמים יש מקרים של אנשי מקצוע שלא באמת לומדים לעומק את המלאכה שלהם אלא מישהו הסביר להם שעושים כך וכך והנה, הם יכולים לעבוד במקצוע. הידע המקצועי דל ולפעמים זה ניכר בטיח, בריצוף וכו'. מכיוון שהרבה פעמים זה ידע שעובר מפועל לפועל או מאב לבן, פועלים רבים לא באמת למדו איך לעבוד טוב ולבצע בצורה נכונה וזה ניכר אפילו אצל בעלי מקצוע לפעמים. וכשלומדים בשטח, זה מקשה מאוד על העבודה". 

 

העבודה שלך פיזית מאוד. איך זה משפיע עליך?

"תראה, שק מלט אני לא מרים (צוחק), אבל אני כל הזמן בתנועה. מהבחינה הזו בהחלט הפיזיות של העבודה מורגשת. כבר היו לי מקרים שהבטתי במד הצעדים בטלפון שלי ומצאתי את עצמי על 20 אלף צעדים עוד לפני שעות הצהריים. אני זוכר שבאחד הפרויקטים הקודמים שבהם עבדתי, היתה לנו תחרות שבה בדקנו מי עושה הכי הרבה צעדים במהלך היום. בגדול, העבודה אולי לא דורשת הרבה כוח אבל נדרשת סיבולת בגלל שאתה כל הזמן בתנועה וכל הזמן צריך לשמור על עירנות מירבית".

 

איזה חלק אתה הכי אוהב בעבודה?

"אני חושב שהחלק שאני אוהב זה השלב שבו סיימנו חלק מסוים בעבודה ואנחנו רואים את התוצר ברמה טובה. דבר כזה יכול לעשות לי את היום. למשל, טייח שעשה את הטיח בצורה יפה וטובה, או שנוצק עמוד כמו שצריך, או אפילו שרצף ריצף את חדר האמבטיה בצורה יפה ונקיה בלי ללכלך את הרצפה עם הדבק שלו. כשאני רואה את התוצרים האיכותיים זה מחמם את הלב. ובכלל, בכל מלאכה, כשרואים את הסיומת, זה טוב".

 

ספר לנו על מקרה משעשע שקרה לך בעבודה.

"היום אמנם זה פחות קורה בגלל האפשרות לשלוח מיקום, אבל בעבר היו יותר בלבולים מול קבלני משנה וספקים. היה לי פרויקט בפתח תקווה ובעיר יש כיכרות עם פסלים של חיות. אז באחת השיחות עם נהג משאית שהיה אמור להגיע אלינו הוא  היה ממוקם בכיכר הסוסים ואני הסברתי לו שאני בכיכר הכבשים וככה ניסינו להסביר כל אחד את עצמו לשני. היה גם מקרה שהגיע אלי נהג משאית ופרק צינורות שבעצם הוא היה צריך לספק אותם לאתר אחר". 

 

אגב טכנולוגיות וסמארטפונים, איך משפיעות הרשתות החברתיות על העבודה שלך?

"לכל דבר יש יתרונות וחסרונות וגם לרשתות החברתיות. זה יכול להפריע וליצור בלבול אבל אני גם אומר שעוד זוג עיניים זה תמיד טוב. כשעובדים במקום מסוים כבר מתרגלים למראות ולפעמים דברים חומקים מן העין, שלאנשים שלא מכירים את האתר הם לא חומקים. לפעמים זה יכול קצת להציק אבל בגדול זה בהחלט לא עניין רע". 

 

מנהלי עבודה, בואו למצוא את התפקיד הבא שלכם, כאן >> 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר