תחרות קאנו מבטון 2013: המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון - במקום הראשון

אנו הסטודנטים של המחלקה להנדסת בניין במכללת "סמי שמעון" השתתפנו בתחרות הארצית להשטת סירות קאנו מבטון.

זו השנה השנייה שתחרות זו מתקיימת בארץ בחסות איגוד המהנדסים ועיריית מעלות תרשיחא.

בתחרות משתתפים סטודנטים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ, וכמובן שגם הסטודנטים ממכללת "סמי שמעון" -
מצטרפים לאתגר עם חיוך. בתחרות נמדדים מספר פרמטרים: תהליך התכנון, עיצוב, חישוב, בחירת תערובת בטון, בנייה, חתירה של הסירה וכמובן התייחסות לבנייה ירוקה.

בשנה שעברה המכללה זכתה במקום הראשון בתחרות, כמובן שבשבילנו זה אתגר חדש - להגיע שוב למקום הראשון ולשמור על שם המכללה בראש.

לאחר ההצלחה המסחררת של שנה שעברה, ד"ר רמי עיד, ראש המחלקה להנדסת בניין במכללה , החליט לחלק את המחזור כולו (הכולל סטודנטים מקמפוס אשדוד ומקמפוס ב״ש) לשתי קבוצות אשר יתחרו בתחרות. כל קבוצה תכננה לעצמה את הסירה, התערובת ושיטת הביצוע. ובעזרת המנחים ד"ר רמי עיד והגב' ויקטוריה אלקנברד זכינו בשני המקומות הראשונים בתחרות.

את תכנון הסירה התחלנו כבר בסמסטר א' - עסקנו בחישוב הסטטי של הסירה, ניסויים בתערובות שונות של בטון בכדי להגיע לתערובת האופטימלית וכמובן בחירת שיטת הביצוע. בתחילת סמסטר ב' כבר עברנו לבנייה עצמה - הכנת התבנית, יציקה, בדיקות חוזק, ניסוי ציפה, אימונים וסיכום הפרוייקט.

היינו נחושים מאוד בתהליך, ולמרות המכשולים והקשיים ידענו שאנחנו לא מוותרים על המקום הראשון.

לקבוצה הראשונה (המורכבת מסטודנטים מקמפוס ב״ש) קראנו - "הכרישים" של סמי שמעון. לא נראה לי שיש צורך להסביר למה דווקא שם זה נבחר ואף הוכיח את עצמו בסוף התחרות. בקבוצה השניה (המורכבת מסטודנטים מקמפוס אשדוד ומב״ש) הוחלט על השם - ״הספרטנים״ , שהיו ידועים בנחישותם, בעבודת הצוות שלהם ובחשיבה המקורית.

אחרי שנבחרו השמות והסירות כבר מוכנות - העמסנו את הכל ונסענו לתחרות להתכונן. ערב לפני התחרות ערכנו עוד אימונים וגם בבוקר התחרות, כיוון שידענו מה אנחנו רוצים להשיג.
 

התחרות התחילה בסביבות 10:00 בבוקר והשתתפו בה 5 סירות קאנו. התחלנו עם מקצי החתירה - 2 מקצי גברים ו-2 מקצי נשים. החתירה היה קשה ממה שניתן לתאר, וכמובן לא מתבטא באימונים בקאנו מפלסטיק. אך ידענו שיש עוד לפנינו. לאחר החתירה נשאלנו על הסירה - על כל התהליך מהתכנון התיאורטי ועד לסיום הביצוע, מבחירת החומרים ועד לבחירת השם.

המתח הורגש באויר, אחרי התחרות של שנה שעברה ידענו שכל שאר המתחרים עבדו, שיפרו ולמדו מכל מה שהיה, וידעו שהם עומדים מול תחרות רצינית.

ואז הגיע רגע ההכרזה על הזוכים, ברגשות מעורבים של תקווה וחשש, הצלחנו שוב, בשנה השנייה ברצף להוכיח לכולם שמכללת "סמי שמעון" הם המנצחים הגדולים בתחרות, הם אלו שעומדים בראש ולא מתכוונים לזוז מהמקום הראשון וגם מהמקום השני בזמן הקרוב.

קרדיט לכתיבה ולתמונות:

כניסה לכתבה על הזכייה בתחרות - מהשנה שעברה כאן

לתוצאות המלאות - אתר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות כאן

מתוך YouTube (סרטון):

 

תמונות ורשמים

 

כניסה לוידאו המתעד את מהלך הבנייה (2012): 
 
 
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר