אושר פרויקט של תמ"א 38/1 בהרצלייה למרות טענות השכנים שיש לקדם במתחם פינוי בינוי

פרויקטים של התחדשות עירונית מייצרים מאבקים מרים בין תושבי בניינים סמוכים. ועדת הערר של מחוז תל אביב דחתה בסוף השבוע ערר שהגישו דיירים בבניין סמוך לבניין שביקש לקבל היתר בניה לתוספת וחיזוק במסגרת תמ"א 38.

המדובר ב-2 בניינים שברחוב עזרא הסופר 5-7 ועזרא הסופר 9-11 בהרצליה. יזם הפרויקט חברת רינובו הגישה בקשה לתוספת וחיזוק המבנה מפני רעידות אדמה מכוח תמ"א 38 ותוכנית מקומית של העירייה. סה"כ ביקשו הדיירים והיזם להוסיף 2.5 קומות שכוללות 20 דירות נוספות בהתאם לתוכניות באזור. 

הועדה המקומית אישרה את הבקשה. אולם השכנים בבניין סמוך הגישו ערר על החלטת הועדה בטענה שלא זומנו לדיון בוועדה המקומית וכן שהמתחם מתאים לפרויקט פינוי בינוי ולא מתאים לפרויקט של תמ"א 38.

עו"ד ענת בירן המייצגת את חברת רינובו ציינה בדיון כי אין כל תוכניות במתחם לפרויקט פינוי בינוי, עיריית הרצליה הגישה תוכנית אסטרטגית שמגדירה את המתחמים בעיר המיועדים לפינוי בינוי ואת המתחמים המיועדים לתמ"א 38. "במתחם הזה אין תוכנית פינוי בינוי לא בצנרת ולא באופק והפנטזיות של המתנגדים יישארו בגדר פנטזיות. מצד שני יש בניין עם דיירים שכבר ממתינים לחיזוק הבניין שלהם מספר שנים ומעכבים אותם לחינם" אמרה בירן בדיון.

ועדת הערר קבעה כי בהליך שהתנהל בפני הוועדה המקומית לא נפגעה זכות הטיעון של העוררים, וכי טענת העוררים לפיה המתחם בו שוכנות החלקות מתאים לפרויקט פינוי בינוי ואינו מתאים לפרויקט תמ"א 38, אין בה דבר וכי אין ממש בטענות העוררים כי לאחרונה חלה התקדמות משמעותית לתכנית פינוי בינוי במתחם, שכן הוועדה המקומית ערכה בדיקות מעמיקות לגבי החלופה המתאימה למתחם והחליטה מספר פעמים כי פתרון לפי תמ"א 38 הוא החלופה העדיפה. הועדה מחקה את הערר וחייבה את העוררים בהוצאות של היזם והועדה המקומית בסך 3,000 ₪ לכל אחת

עו"ד ענת בירןציינה כי אחד החסמים המרכזיים בקידום התחדשות עירונית הוא התנגדויות של השכנים. לעיתים מדובר בהתנגדויות לא מוצדקות שכל מטרתן היא לעכב את הפרויקטים. גם במקרה זה השכנים הצליחו לעכב את הפרויקט מספר שנים בטענה שניתן לקדם במקום פינוי בינוי למרות שהעירייה עצמה החריגה את המתחם מתכנון עתידי של פינוי ובינוי. לכן מדובר בהחלטה חיובית ונכונה של ועדת הערר ואני מקווה שהיא תמנע מקרים דומים בעתיד.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר