אלקטרה נדל"ן מוכרת לאמפא את חלקה במגדל אלקטרה

אלקטרה נדל"ן מחזיקה ב-25% מהזכויות בבניין, המוערך בעיסקה בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. העיסקה תניב לאלקטרה נדל"ן תזרים חופשי בסך של כ-104 מיליון שקל לאחר פרעון התחייבויות. 

במקביל, חתמה אלקטרה נדל"ן על עיסקה להשכרת 2 קומות בפרוייקט הרכבת בתל-אביב למשרד עורכי הדין ברנע ושות'.

שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "העיסקה הנוכחית ממחישה את יכולותיה היזמיות של אלקטרה נדל"ן, שהובילה יחד עם אמפא, מתחילתו ועד לאיכלוסו המלא, את הקמתו של אחד ממגדלי המשרדים היוקרתיים והחדשניים בתל-אביב, פרוייקט שהניב לחברה רווחים משמעותיים משערוכים של הנכס במהלך השנים בסדר גודל של כ-110 מיליון שקל. מימוש הפרוייקט הינו חלק מתכניתנו האסטרטגית למימוש נכסים לצורך שיפור נזילותה ויחסיה הפיננסיים של החברה והורדת שיעור המינוף. דוגמאות נוספות לערך שמייצרת החברה בפעילותה היזמית הינם פרוייקט SEA ONE שגם הוא מומש השנה על ידי החברה, וכן פרוייקט הרכבת בתל-אביב, שבמסגרתו מוקם נכס מניב נוסף באזורי הביקוש בישראל. מימוש הנכסים האמורים, יחד עם תהליך מכירת הנכסים בקנדה, עליה דיווחנו במהלך השנתיים האחרונות, ועם גיוסי החוב וההון המוצלחים שביצענו בשנה האחרונה, יסייעו לחיזוק איתנותה של החברה".

חברת אלקטרה נדל"ן ממשיכה ביישום תכניתה למימוש נכסים. היום מדווחת החברה, כי חתמה על הסכם למכירת חלקה (25%) במגדל אלקטרה בתל-אביב לקבוצת אמפא, וזאת תמורת כ-300 מיליון שקל. אלקטרה נדל"ן תרשום עם השלמת העיסקה עודף תזרימי בסך של כ-104 מיליון שקל, וזאת מאחר וסכום של כ-196 מיליון שקל מתוך התמורה מבטא את חלקה של החברה בחוב שנלקח לצורך הקמת המגדל. כמו כן, תרשום אלקטרה נדל"ן הפסד לא מהותי בסך של כ-2 מיליון שקל עם השלמת העיסקה, וזאת בשל הפחתת הוצאות בגין לקיחת הלוואה. יצויין, כי במהלך השנים האחרונות רשמה אלקטרה נדל"ן רווחים מצטברים בסך של כ-110 מיליון שקל כתוצאה מעליית ערכו של הבניין מאז הקמתו ועד התקופה הנוכחית. הרוכשת, קבוצת אמפא, תגיע לאחזקה בשיעור של 75% במגדל אלקטרה, באמצעות חברת אמקור שבבעלותה המלאה. חברת אלקטרה בע"מ תמשיך להחזיק ב-25% מהזכויות בפרוייקט.

במסגרת העיסקה סוכם, כי אלקטרה נדל"ן תקבל עם חתימת ההסכם סכום נטו בסך של כ-71.5 מיליון שקל, ואת יתרת התמורה – כ-32.5 מיליון שקל – עם השלמת העיסקה, הצפויה לחודש ינואר 2015. עו"ד זיו לב ייצג את אלקטרה נדל"ן בעיסקה.

מגדל אלקטרה הינו אחד מהמגדלים החדשניים והמבוקשים בעיר תל-אביב. המגדל, הממוקם ברחוב יגאל אלון, בסמיכות למרכז עזריאלי, הינו בשטח כולל של כ-59,000 מ"ר והוא מושכר במלואו לשורה של שוכרים איכותיים, ביניהם חברת גוגל, קרן פימי, משרד עורכי הדין זליגמן-גולדפרב ועוד. העיסקה משקפת למגדל שווי של כ-1.2 מיליארד שקל.

בנוסף, חתמה אתמול אלקטרה נדל"ן על עיסקה להשכרת 2 קומות בפרוייקט הרכבת שהיא מקימה ברחוב הרכבת בתל-אביב. הקומות, בשטח מצרפי של כ-1,850 מ"ר, הושכרו למשרד עורכי הדין ברנע ושות', בראשות עו"ד מיקי ברנע. בכוונת אלקטרה נדל"ן לממש קומות מושכרות של הפרוייקט כנכסים מניבים לטווח הבינוני והארוך.

אלקטרה נדל"ן השלימה בתחילת ספטבמר הנפקה מוצלחת, וגייסה סך כולל של כ-138 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה ד' של איגרות החוב שלה. איגרות החוב דורגו על ידי מדרוג בדירוג של Baa2 באופק יציב.

אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו החזקות ובניהולו של שי וינברג, מחזיקה בכ-43 נכסים מניבים, בשיעור תפוסה של כ-90.5% ובשטח כולל של כ-750 אלף מ"ר (כולל שטחי חניונים). נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, גרמניה, ארה"ב וקנדה . כמו כן, לחברה פעילות יזמית בהודו, בשיתוף עם חברת נכסים ובניין.

בתמונה: שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן


 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר