בעקבות האסון בחתונה

דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים: בטיחות המבנה אינה מסתיימת בטופס 4 - הבעלים של הנכס חייב להיות הרגולטור של עצמו.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: אני קורא לשר הבינוי להעביר תקנה המחייבת אישור חתום על ידי מהנדס שיאשר את תקינות העבודה ואישור העומס התלוי במשקלים גדולים

לדברי דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים, "בטיחות המבנה והאביזרים המוקמים בו אינם מסתיימים עם קבלת טופס 4. הבעלים או המפעיל של הנכס אחראי וחייב להיות הרגולטור של עצמו ולהבין שבכל נושא שיש בו מורכבות הנדסית הוא חייב להתייעץ עם מהנדס מומחה לתחום הרלוונטי. גם אם מדובר בהתקנת מערכת שאינה מחוייבת בהיתרי בנייה או בדיווח כלשהו לרשויות, בעל הנכס מחוייב להתייעץ עם מהנדס כדי למנוע תאונות ואובדן חיי אדם, בדיוק כמו שאדם המעוניין לקחת תוסף תזונה מתייעץ עם רופא.

"אנו נמצאים בתקופה דינאמית בה המכשור והאבזור מתחדשים ומשתנים ואנשים חייבים לסגל לעצמם משמעת בנושא ולהבין את אחריותם. האמור לעיל חל גם על התקנות קבועות בבניין וגם על שימוש באביזרים ניידים וזמניים (מבחינת עומס המופעל על הרצפה למשל)".

גם ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים טוען כי "אנו שוב רואים את החשיבות באישור של קונסטרוקטור לביצוע עבודות לתקרה במשקלים גדולים. להערכתי הנברשת הגדולה שנפלה שוקלת כ-2 טון, שכפי הנראה לא הותקנה כראוי עם חיזוקים מתאימים.

אני קורא לשר הבינוי להעביר תקנה המחייבת אישור חתום על ידי מהנדס שיאשר את תקינות העבודה ואישור העומס התלוי במשקלים גדולים כגון תקרות גבס, נברשות כבדות, דקורציות בתקרה ועוד".
 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
יונתן הרן
לרגולציה של הפקוח על בטיחות הבניה יש צורך לדעתי לחייב כל קבלן או קבלן שיפוצים לבנות ע"פ התקן הקיים או תקן זר באם לא קיים תקן ישראלי מחייב. אני כמפקח לליקויי בניה לא מאפשר לקבלן המבצע לסגור מחיצה או תיקרה ללא בדיקת עמידה בדרישות התקן כולל בדיקת עומסים,חומרי בניה תיקניים,בעבודה מורכבת אני דורש תכנון של אדריכל או מהנדס לטובת המזמין ובטיחות הביצוע.
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר