ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

גישה חדשנית לתכנון וביצוע חניונים תת-קרקעיים בשיטת TOP DOWN

* מתוך הרצאתו של אינג` רמי בלס שנתנה במסגרת הכנס השביעי לבנייה ותשתיות.


פרויקט: אביב רוטשילד סנטר
יזם: קבוצת אביב
אדריכלות: משה צור אדריכלים ומתכנני ערים
תכנון קונסטרוקציה: רמי בלס מהנדסים
ניהול הפרוייקט: אינג` יאיר צברי (קבוצת אביב)
קבלן ביסוס: סולל בונה תשתיות (צמנטכל)

התכנון המבנה התחתון כולל ביצוע חניון תת קרקעי בן 7 קומות, ללא שימוש בעוגני קרקע אלא בשיטת DOWN TOP (בניגוד לבנייה הקונבנציונלית ובה בונים מלמטה למעלה - ראשית נוצקת הרצפה, אח"כ הקיר ומעליו התקרה). ראה גם הרחבה בנושא תקרות TOP DOWN כאן

בתמונה: תוכנית חניון (גיאומטריה)


כאלטרנטיבה לתמיכת קירות הדיפון באמצעות עוגני קרקע, התמיכה בוצעה באמצעות 7 טבעות בטון ספירליות ברוחב של כ 6.0 מ`, הצמודות לקירות הדיפון ומשמשות כקורות אופקיות הנושאות בכוחות האופקיים.

תמיכת תקרות החניונים (בצד הפנימי של החניון) בוצעה באמצעות עמודי פלדה זמניים הממוקמים במקומות המתאימים לשלב הביניים של הביצוע.

בתמונה: מבט על חתך בתקרות ה TOP DOWN


בשיטה זו, מצטמצם החתך הקונסטרוקטיבי של עמודי הפלדה לחתך המינימאלי הנדרש לתמיכת טבעות הבטון הנ"ל, ומושג חיסכון כספי ניכר בגין שימוש בעמודי בטון מזוין עם בטון מסוג ב-60 ואחוזי זיון של עד 3.0%, לעומת עמודי פלדה "כבדים" בעלות גבוהה.

הטיפול בסטיות במיקום רכיבי הביסוס המתגלות רק לאחר השלמת החפירה עד תחתית הרצפה של החניון התחתון ביותר, נעשה מתחת הרצפה ובתחום ראשי הכלונס, ואינו משפיע על מיקום העמודים הראשיים של הבניין והחניון התת-קרקעי.

עמודי הבניין מתבצעים בשלב מאוחר יותר במקומות המתוכנים, כאשר כלוב הזיון מוכנס למקומו דרך חורים שהושארו במקום המתאים בכל 7 התקרות. בשיטה זו מקבלים דיוק מרבי במיקום העמודים הראשיים, וללא תלות בדיוק עמודי הפלדה כפי שמקובל היה בשיטת הביצוע המקובלת בפרויקטים אחרים שבוצעו עד כה.

בתמונה: כלוב הזיון העובר דרך כל התקרות


כלובי הזיון מבוצעים ככלובים לגובה של 4 קומות כאשר הכלוב כולו מוכנס לתוך כלוב הזיון של ראשי הכלונס, ללא צורך בקוצים מתוך ראשי הכלונס. כמות החפיפות בין כלובי הזיון האנכיים של עמודי הבניין מצטמצמת לחפיפה אחת בלבד - ומתקבל חיסכון רב בכמות הברזל הכוללת.

תקרות הבטון נוצקות על גבי שולחנות מודולאריים התלויים לתקרות שבוצעו מעל המפלס הרלוונטי וללא צורך בביצוע חפירה מדויקת מתחת התקרות, שימוש בתבניות על רגלי תמיכה וכדומה.

בתמונה: טפסות "שולחנות" ליציקת טבעות תקרת הבטון


סיכום: משך הביצוע הכללי קצר יותר, ואיכות הבטון בתקרות גבוה יותר מהתוצאות בשיטות המקובלות.

* מתוך הרצאה שנתנה במסגרת הכנס השביעי לבנייה ותשתיות 21-22.11.2011.

תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר