AFLALO ניהול ופיקוח | bmby | סמנטו טכנולוגיות | ESQ להנדסה אזרחית | EXYTE | GSL לירית הנדסה | INTSITE | iSTERN | JUSTMANAGE | madlan | MODY | Opanadlan | RECOM | SHUNTONG | Soltell Systems | URBUILD | Volach & Co - Law Office | WECON | WXG | א.אפשטיין | א.כצמן מהנדסי בניין | א.צ שווק | א.שדה | אגרוטופ | אדוונס הנדסה | אדם-אטיאס | אהוד לויתן הנדסה | אודור בנייה | אוליצקי תשתיות | אופק שלי | אזורים | אחים אמר | אחים מרגולין | אחים פוקרא בנייה ויזום | איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות | אישיו סי אס | אכברט מהנדסים | אל-הר הנדסה ובניין | אלדר שווק | אלוטון | אלומלייט (ישראל) | אלקטרה בנייה | אסותא תשתיות | אפקון בנייה | אפרתי מדפיס | ארגון נכי צה"ל | ארז מהנדסים | בוני בניין | בוני התיכון | בורשטיין מהנדסים | בני וצביקה | ברוש בניה | ברן ישראל | ברקן הנדסה | גאודע בקרת בנייה | גב ים | גוזלי בנייה | ד.א.ל-ח.פ.ת | דוד מהנדסים | דניה סיבוס | דנישרא אינטרנשיונל | הייליפט | המועצה הישראלית לבנייה ירוקה | הנסון (ישראל) | התאחדות הקבלנים בוני הארץ | חוצה ישראל | י. טל אחזקות וניהול | י.ח דמרי | י.שני מהנדסים | יובל אלון | ינון מחקר | ירון הירש מהנדסים | ירון שמעוני שחם מהנדסים יועצים | לוינשטין | מ.ג.א.ד | מגאסון | מסד עוז | ניצן ענבר ניהול פרויקטים | ניצן קול | נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים | נתיבי ישראל | סווירי מהנדסים | סיון ביצוע | סלומון מהנדסים | סלע בינוי | סקיליין | עדיא | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | עו"ד מינצר - כרמון, נסים ושות' | עו”ד גיא פרבמן, רשף ושות' | עומר הבונים | עומר הנדסה | עיריית ת"א | עלי חוארי מהנדסים | עמית לויתן | עץ השקד | פורט מהנדסים | פז כלכלה | פייסט אדריכלים | פילואש | פישר בכר חן וול אוריון ושות' | פרשקובסקי | צבי המלי מהנדסים | צה"ל - בינוי | קב' צליח רוטשילד | קבוצת BST | קבוצת אורון | קבוצת אשטרום | קבוצת ב.ס.ר | קבוצת חנן מור | קבוצת סופרין | קבוצת שיבולת | קדמור | קו מדידה | קובטי יוסף | קופמן יזמות ובנייה | קימברלי קלארק | קן התור | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדל"ן | קרן יסודות | רוטשטיין | רום גבס | רם אדרת | רם לי בנייה | רמי צרפתי | ש.בן אברהם | שי גיל פרוייקטים | שיכון-בינוי | שלו מור יוסף | שמשון זליג | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | שפיר הנדסה | תדהר | תצפית נדל"ן |

פרויקט מתגלגל: תקרות Top Down (חלק 6)

בהמשך לחלק 5 שבו סקרתי את עבודות העיגון - התברר כי בחלקו הדרומי של החניון, עתידה לחצות הרכבת הקלה ונגזרת מכך - צפויה לעבור תחתייה תשתית ענפה של כבלים וצנרת.
מאחר ותוואי התשתיות העתידי אמור להשאר פנוי מכל מכשול, נאסר על הקונסטרוקטור להיעזר בעוגני קרקע באזור זה של קיר הדיפון והוא נאלץ לחפש פתרון חלופי.

 
עוגני הקרקע בפרוייקט זה הינם עוגנים זמניים - כלומר אינם משמשים כמערכת עיגון קבועה ומתמשכת וזאת בשל העובדה כי הם מסיימים את תפקידם -ברגע שנוצקת תקרה במפלס הקרוב אליהם (התקרה מתוכננת עד חצי מטר מתחת לשורת עוגנים). בשלב זה ניתן לשחרר ולפרק את העוגנים.

ככל הידוע לי נבחנו על ידי משרד התכנון כמה אלטרנטיבות כפתרון לסוגייה זו אולם מסיבות אלה ואחרות רובן "ירדו מן הפרק" (בעיקר בשל עלויות כספיות

גבוהות ואילוצי ביצוע) ונותרו שתי חלופות רלוונטיות עיקריות :

1. שליפת העוגנים בתום תקופת חייהם

עוגני הקרקע המתוכננים לפרוייקט חושבו לתסבולת מתיחה של 06 [טון]. באופן תיאורתי - במידה ונשקיע כח מתיחה גבוה יותר, העוגן אמור להתחיל "לזחול" ובסופו של תהליך - להשלף מן הקרקע. על לוגיקה זו בנוייה אלטרנטיבה זו. הבעיה שעומדת מאחורי פתרון זה, היא אמנם העוגן (השתיל\כבלי הפלדה) עשוי להשלף, אולם הדייס הצמנטי שהוזרק למעבה הקרקע - יישאר קבור לעד ויהווה מכשול לכל תשתית עתידית. שליפת העוגנים בתום תקופת חייהם לא נוסתה בפועל, אולם מנסיון קבלן העוגנים - נראה כי הכח לשליפת עוגן טיפוסי שתוכנן ל 06 [טון] עשוייה להיות מעל 001 [טון].

בסקיצה מצ"ב - נוכל להתרשם מעוגן (חץ אדום) וסביבו דייס צמנטי ה"מונע" ומתנגד לשליפה לאחר שהתקשה (עננה אפורה מסביב לעוגן). הדייס יישאר בקרקע - גם אם העוגן יישלף ועשוי להפריע לתשתיות העתידיות.

 


2. תקרת nwod poT

בדרך כלל, אנחנו מכירים תהליך בנייה שבו בונים תחילה את הרצפה, אח"כ את הקירות והעמודים ולבסוף את התקרה.
במצב האידיאלי היינו מצפים לבנות כך : חפירה ישירה לכל העומק, רצפה ואח"כ ממשיכים לבנות כלפי מעלה. בפועל, עומק החפירה עולה על 21 מ"א ולכן אין הדבר אפשרי.

 

 

שיטת הביצוע nwod poT מתייחסת לתהליף הפוך בדיוק... ראשית יוצקים את התקרה ורק אח"כ משלימים את האלמנטים הוורטיקליים.
שיטת ביצוע זו, מתאימה בדיוק לאזור הבעייתי, מאחר והתקרה משמשת כסמך נמשך לקירות הדיפון למעשה היא מהווה בכך - תחליף לעוגנים.
בשל העומק הנדרש בפרוייקט זה - נתבקשנו לבצע שתי תקרות מהסוג הנ"ל, הראשונה במפלס חניון 1- והשנייה במפלס 3-.
תקרות אלה - יחוברו בהמשך הפרוייקט לתקרות החניון ויהיו חלק מהן.

 

צהוב - תקרת nwod poT
אדום - כוון שקול כוחות
שחור - כלונסאות דיפון
אפור - פירוס כוחות הקרקר על קיר הדיפון

מהלך העבודה
 


 
1. בשלב ראשון, הקרקע טבעית והפעילות היחידה שהתבצעה בה - חישוף פני השטח והכנתו לתחילת העבודה.
2. בשלב השני, נקדחו ונוצקו כלונסאות הדיפון - שיהוו את קירות המרתפים העתידיים (4 קומות חניון).
3. בשלב זה נקדחו כלונסאות זמניים בקוטר 001 [ס"מ] - עליהם תשען תקרת ה nwod poT הראשונה.

 

 


4. בשלב זה מתבצעת חפירה למפלס חניון ראשון. במפלס זה אמורים היו להקדח עוגני קרקע ובכך לאפשר את המשך החפירה - למפלס הבא (ראה חץ ירוק) אולם בשל אילוצי התכנון שהוזכרו לעיל, הוחלט על ביצוע התקרה.
5. יציקת תקרת nwod poT ראשונה, שהיא למעשה רצפה מונחת, מאחר ותחתייה עדיין קיימת קרקע.
6. חפירה מתחת לתקרת nwod poT וחשיפת מפלסים 2-/3-.

 

 
 
7. יציקת תקרת nwod poT שנייה, שהיא למעשה גם כן רצפה מונחת, מאחר ותחתייה עדיין קיימת קרקע. 
8. חפירה מתחת לתקרת nwod poT וחשיפת מפלס 4-.

 

הלכה למעשה...

 

 

 
 

מעניין ? כנסו לכל הפרקים של מיזם פרויקט מתגלגל

הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר