AFLALO ניהול ופיקוח | bmby | סמנטו טכנולוגיות | ESQ להנדסה אזרחית | EXYTE | GSL לירית הנדסה | INTSITE | iSTERN | JUSTMANAGE | madlan | MODY | Opanadlan | RECOM | SHUNTONG | Soltell Systems | URBUILD | Volach & Co - Law Office | WECON | WXG | א.אפשטיין | א.כצמן מהנדסי בניין | א.צ שווק | א.שדה | אגרוטופ | אדוונס הנדסה | אדם-אטיאס | אהוד לויתן הנדסה | אודור בנייה | אוליצקי תשתיות | אופק שלי | אזורים | אחים אמר | אחים מרגולין | אחים פוקרא בנייה ויזום | איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות | אישיו סי אס | אכברט מהנדסים | אל-הר הנדסה ובניין | אלדר שווק | אלוטון | אלומלייט (ישראל) | אלקטרה בנייה | אסותא תשתיות | אפקון בנייה | אפרתי מדפיס | ארגון נכי צה"ל | ארז מהנדסים | בוני בניין | בוני התיכון | בורשטיין מהנדסים | בני וצביקה | ברוש בניה | ברן ישראל | ברקן הנדסה | גאודע בקרת בנייה | גב ים | גוזלי בנייה | ד.א.ל-ח.פ.ת | דוד מהנדסים | דניה סיבוס | דנישרא אינטרנשיונל | הייליפט | המועצה הישראלית לבנייה ירוקה | הנסון (ישראל) | התאחדות הקבלנים בוני הארץ | חוצה ישראל | י. טל אחזקות וניהול | י.ח דמרי | י.שני מהנדסים | יובל אלון | ינון מחקר | ירון הירש מהנדסים | ירון שמעוני שחם מהנדסים יועצים | לוינשטין | מ.ג.א.ד | מגאסון | מסד עוז | ניצן ענבר ניהול פרויקטים | ניצן קול | נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים | נתיבי ישראל | סווירי מהנדסים | סיון ביצוע | סלומון מהנדסים | סלע בינוי | סקיליין | עדיא | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | עו"ד מינצר - כרמון, נסים ושות' | עו”ד גיא פרבמן, רשף ושות' | עומר הבונים | עומר הנדסה | עיריית ת"א | עלי חוארי מהנדסים | עמית לויתן | עץ השקד | פורט מהנדסים | פז כלכלה | פייסט אדריכלים | פילואש | פישר בכר חן וול אוריון ושות' | פרשקובסקי | צבי המלי מהנדסים | צה"ל - בינוי | קב' צליח רוטשילד | קבוצת BST | קבוצת אורון | קבוצת אשטרום | קבוצת ב.ס.ר | קבוצת חנן מור | קבוצת סופרין | קבוצת שיבולת | קדמור | קו מדידה | קובטי יוסף | קופמן יזמות ובנייה | קימברלי קלארק | קן התור | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדל"ן | קרן יסודות | רוטשטיין | רום גבס | רם אדרת | רם לי בנייה | רמי צרפתי | ש.בן אברהם | שי גיל פרוייקטים | שיכון-בינוי | שלו מור יוסף | שמשון זליג | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | שפיר הנדסה | תדהר | תצפית נדל"ן |

גשר מקטעים בדחיקה

בעשור האחרון החלו לצוץ בארצנו, גשרים המוקמים בשיטת ה"מקטעים בדחיקה", טכנולוגיה שהתפתחה עוד קודם לכן בצפון אמריקה.
טכנולוגיה זו מאפשרת הקמת גשר המורכב מאלמנטים טרומיים (אלמנטים טרומיים הנוצקו קודם לכן באתר) ובאמצעות ציוד מכאני - להחליק ולהוביל את המקטעים (האחד אחרי השני) כך שבסופו של תהליך, נקבל גשר מונוליטי המורכב משרשרת מקטעים המחוברים "בטור".

הסבר על התמונה
תצלום אוויר של גשר בדחיקה (חץ ירוק) שנבנה על ידי חברת ארנסון, עבור רכבת ישראל. הגשר יאפשר הנחת שתי מסילות רכבת נוספות - לכוון ראשון ציון מערב, במסגרת פרוייקט גשרי רכבת איילון דרום.

הגשר מוקם בין כביש נתיבי איילון צפון (חץ צהוב) ונתיבי איילון דרום (חץ אדום), מעל הכניסה לכביש מספר 1 (חץ כחול) ומעל מסילת רכבת פעילה (חץ לבן). שימו לב כי הקמת הגשר מתבצעת מעל צירי תנועה ראשיים (כביש ומסילת רכבת) וזאת מבלי להפריע לשגרת הפעילות.

יתרונות השיטה
1. 

הקמת גשר בשיטת הדחיקה, מאפשרת הקמת גשר עילי וזאת מבלי להפריע להמשך הפעילות הסדירה המתקיימת מתחת לגשר (מסילת רכבת, נתיבי תנועה, מעבר מים וכדומה ).  
2. השיטה מאפשרת הקמת גשר בגבהים ובמפתחים גדולים וזאת מבלי הצורך בשימוש בפיגומים ותמיכות וזאת בניגוד לגשר "יצוק באתר".
3. בדרך כלל, קיצור לוח הזמנים ושימוש מופחת בכח אדם (חסכון בעלויות).

החסרונות בגשר יצוק באתר - לעומת גשר בשיטת הדחיקה
1. חסימה הרמטית של אזור העבודה - סגירת זמנית ומוחלטת של הכביש, הדרך או הנתיב והפסקת הפעילות השוטפת שהתקיימה מתחת לאזור העבודה, על מנת להקים מערכת תמיכות שתשמש בהמשך לבניית הגשר.

 

 
2. חסימה חלקית של אזור העבודה ע"י הקמת הסדר תנועה וביצוע ניתוב תנועה מחודש - בתמונה נוכל להתרשם ממערכת ניתוב זמנית המצרה ומתווה את הדרך לשני נתיבים בלבד וחסימת המעבר להולכי הרגל.

 
עקרונות השיטה
הגשר נבנה מסגמנטים (מקטעים) טרומיים יצוקים באתר שיחוברו האחד לשני בטור ויחד יצרו בסופו של תהליך - גשר מונוליטי.
 
האלמנט הראשון שנבנה יהיה האלמנט המוביל ואליו תתחבר קונסטרוקציית פלדה המכונה "אף פלדה" STEEL NOSE (מסבך) אשר מתפקד כנקודת השענה בשעה ש"הסגמנטים באוויר" - כלומר במצב זיזי (קונזולי).

יציקת האלמנטים תעשה ב"חצר יציקה"(חץ צהוב) שהיא למעשה תבנית "עולה ויורדת" (חץ כחול) ובה יתבצעו היציקות באתר. מספר ימים לאחר היציקה (עם עליית חוזק הבטון) יורד מפלס החצר\מיטה (בתחתית המיטה ממוקמים "ג`קים" הידראוליים) והתבנית תפרד מאלמנט הבטון הקשוי.


 
האלמנטים נמשכים \ נדחפים (תלוי בשיטה) ע"י בוכנות הידראוליות ומחליקים על סמכים זמניים הממוקמים על עמודים (שנבנו מבעוד מועד) עד להגעה לצידו השני של המפתח (חץ אדום). 
 
אפשרות נוספת לדחיקה מבוססת על עקרון דחיקת האלמנטים משני צידי המפתח כשכוון הדחיקה מנוגד - ובסופו יפגשו שני מקטעי הגשרים.
בשיטה זו יבנו שני חצאי הגשר משני צידי המפתח וידחקו עד אשר שתתאפשר השלמת יציקה ביניהם (יציקה באתר) כך שנקבל בסופו של תהליך גשר מונוליטי הנשען על סמכים שנמצאים מחוץ לאזור המכשול. דוגמא לגשרים שנבנו בשיטה זו - מחלף חולון מזרח וגשר הולץ.

נשמע מסובך ? כל הפרטים - בחלק הבא ...

בתמונה - שלושה גשרים בדחיקה, מעל נחל פולג (בכניסה למכון וינגייט)
 

תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר