כך תעשו זאת נכון: הקמת עגורן צריח, מאמר שני בסדרה.

 

1. עגלת משא (Trolley) - העגלה נשלטת על ידי מפעיל העגורן ומהווה בסיס לקשירת האונקל (פירוט בהמשך). העגלה נעה על זוג מסילות אופקיות באמצעות מערכת גלגלי פלדה, בעוד שחלקה העליון קשור (באמצעות כבלי פלדה) לזרוע העגורן הקדמית ומבסיסה משתלשלים הכבלים המחברים את אונקל ההרמה.

 

 

2. זרוע קדמית (Jib) - הזרוע הראשית בעגורן, מתפקדת כ"זיז" ומאפשרת כיסוי של אזור העבודה. הזרוע בנויה מחוליות אופקיות המחוברות זו לזו באמצעות מחברים ופיני פלדה ייעודיים (Perno-pin) כך שמתאפשרת הארכה וקיצור הזרוע – בהתאם לצרכי הביצוע (בכפוף להוראות המתכנן, שיקולים הנדסיים ומגבלות העגורן, אילוצי קשירה ועיגון, שטח כיסוי ועוד).

 

3. אונקל (Hook) - האונקל הינו וו ההרמה של העגורן ובאמצעותו נקשרים האלמנטים והחומרים המיועדים לניוד בשטח ולהובלה. אל האונקל נחבר חגורות קשירה, שרשראות או מתקן הרמה והכול בהתאם לאלמנט המונף ובכפוף להוראות הבטיחות לעגורן ולעבודה בגובה. האונקל מורכב ממערכת כננות וגלגלות (Winch) ומכבלי פלדה (Steel ropes).

 

4. קורונה (Slewing table) - הקורונה מהווה את "זר\ציר הסיבוב" של העגורן, כלומר הציר המחבר בין הזרוע הקדמית והאחורית ובין תורן העגורן. על הקורונה מותקן תא מפעיל העגורן ובתוכו נוכל למצוא את מכלול האמצעים בהם מתפעל העגורנאי את העגורן ובכללם ידיות שליטה, שעוני חיווי וכו`. הגישה לקורונה נעשית באמצעות סולם המותקן בתוך חוליות התורן ומוביל ממרכב העגורן עד לתא. הקורונה מגשרת בין חלקי העגורן העליונים ולכן מאפשרת גישה לזרוע הקדמית והאחורית של העגורן, לטיפול במנועים, הרכבה ופירוק, בדיקות תקופתיות וכו`.
 

 

5. אלמנט שפיץ (Delta cuspide - Cathead) - אלמנט זה מורכב מעל הקורונה ותורן העגורן ומהווה תורן נוסף (זרוע) ממנו יוצאים ה"טירנים" (ראה בהמשך) הקושרים את הזרועות ומעבירים את הכוחות המתפתחים בין משקולות האיזון (בחלקו האחורי) ובין הזרוע והמשא הקדמיים.

 

 

6. טירנים לזרועות (Jib tie-roads) - הטירנים הנם מוטות הפלדה המחברים את זרוע העגורן הקדמית (דרך אלמנט השפיץ)  ואת הזרוע האחורית כך שלמעשה מועברים בהם כוחות המתיחה המתקבלים בין הזרועות.

 

 

7. זרוע אחורית (Back Jib) - הזרוע משמשת לאיזון הכוחות (מומנטים) המתקבלים בין המשא המורם לבין ציר התורן של העגורן. בחלקו האחורי של הזרוע מותקנות משקולות איזון, אשר גודלן, מיקומן ומשקלן נקבע בהתאם לאורך הזרוע הקדמית ובכפוף למשקל ההרמה המותר (איזון מומנטים). זרועו האחורית של עגורן זה הנה קבועה ועומדת על 21.5 [מ"א].

 

 

8. חוליות\תורן העגורן (Tower) - מערכת מסבכים מודולארית הניתנים לפירוק והרכבה על ידי עגורן נוסף ו\או העגורן עצמו (ראה מאמר "הגבהת עגורני צריח). מקטעי העגורן שבמאמר זה גובהם 6 מטרים (בבסיס העגורן) ו 3 מטרים במהלך העליון. גובה סך כל החוליות נקבע בהתאם לגובה קומת ואזור העבודה ובכפוף לאילוצי הקשירה של העגורן (בהמשך התקדמות הבנייה).

 

 

9. מרכב (Base ballast) - מרכב העגורן "שאסי" מהווה את הבסיס עליו מורכב העגורן. המרכב יהיה האלמנט שיחבר את תורן העגורן לקרקע, כאשר שיטת הביסוס של המרכב תבחר בהתאם להוראות המתכנן ואילוצי הביצוע.

 

10. משקולות ומנועים (Counterweight blocks) - המשקולות ממוקמות בחלקו האחורי של הזרוע האחורית ומשמשים לאיזון הכוחות המתקבלים מהזרוע הקדמית. מנועי העגורן (מנועים חשמליים) ממוקמים גם הם באזור זה, על מנת לחסוך במשקל הכללי של העגורן (סה"כ המשקל האחורי של המשקולות מופחת בשל משקלם העצמי של המנועים).

 

11. כלוב מטפס (Climbing cage) - הכלוב הנו חוליה חיצונית המתפקדת כמגבהה "ג`ק" ובכך מתאפשרת הכנסת חוליות נוספות להגבהת המנוף. הכנסת והוצאת החוליות נעשית באמצעות העגורן עצמו.

 

12. ביסוס עמוק בכלונסאות (Foundations) - בפרויקט זה, הונח ונקשר מרכב העגורן על מערכת עמודים וקורות קשר (תחתונות ועליונות) ושיטת הביסוס הינה כלונסאות עמוקים.

 

13. ראשי כלונס וקורות קשר - אלמנט הקשר בין הכלונסאות ומרכב העגורן, נעשה באמצעות מערכת קורות אופקיות (תחתונות ועליונות) ועמודים המקשרים בין הקורות. מרכב העגורן מונח מעל הקורות העליונות ובמרכז העמודים.

 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר