הג'וב האיטלקי: כמה אפשר להעמיס על גשר שעשוי מפסטה יבשה?

זה החל כעוד יום ראשון רגיל ב-SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע״ש סמי שמעון בבאר שבע. הסטודנטים ללימודי הנדסה אזרחית ידעו שצפוי להם האקתון במסגרת קורס סטטיקה 2, שמעבירה ד"ר מרינה פירר. "לא ידענו למה לצפות", מספר אדיר כהן, שלומד הנדסת בניין זו השנה השלישית במסלול. "ידענו שההאקתון אמור להתרחש אבל לא ידענו מה הוא יכיל. מדובר בהאקתון מחלקתי שבו נדרשנו להתחלק לקבוצות ולבנות מבנה עם חומרים מוגדרים ובדרישות מוגדרות. אבל לא ידענו מהם".

 

>> הצטרפו לקהילות המקצועיות של CivilEng ב WhatsApp ושנו את התרבות בענף הבנייה 

 

אדיר כהן (מימין) וחבריו לקבוצה עם הגשר שבנו במהלך בדיקת ההעמסה. צילומים באדיבות הסטודנטים.

 

התלמידים התחלקו לקבוצות ועשו את דרכם אל ההאקתון ושם הם גילו את ההפתעה. המשימה שהוטלה על כל קבוצה היא לבנות גשר שעשוי מפסטה יבשה.

 

 

לתחרות, שהיא חלק מיישומה של שיטת הוראה בסביבת project oriented, הוגדרו כללים שניתנו לכל אחת מהקבוצות:

הגשר צריך להיות עשוי מחבילת פסטה אחת, מסוג מסוים, 500 גרם פסטה לכל היותר.

הוא יועמס במרכזו באמצעות כח נקודתי שניתן לפיזור, לפי שיקול דעת הקבוצה.

יש להתחשב בנתונים הגאומטריים ובחוזק של הנקודה (באמצעות נתונים מסוימים שהוגדרו מראש).

ניתן לבצע הקשחה למוטות באמצעות דבק מגע.

ניתן ליצור את הפרקים באמצעות דבק חם.

מבטח הגשר צריך להיות באורך מטר בדיוק, כשניתן להוסיף 10 עד 15 ס"מ לכל סמך.

 

המטרה של התרגיל היא ליישם את העקרונות שנלמדו לאורך הקורס. 

 

 

איזה גשר הכי יציב?

הסטודנטים קיבלו את ההוראות וניגשו לעבודה. לאורך השבוע שעבר הם בנו את הגשרים תוך עמידה בהוראות ובדגשים שניתנו להם. נבנו מגוון גשרים מסוגים שונים, כשהמטרה הסופית היא לבדוק את עמידותם.

 

הסטודנטים בנו גשרים מעגליים, גשרי מסבך ועוד.

 

החישובים שביצעו התלמידים בתוכנת הלינפרו

 

השבוע נפגשו הסטודנטים והעמידו למבחן העומס את הגשרים שבנו. האופן שבו העריכו את הגשרים היה מורכב והתייחסו לתכן הגשר, למשקל שהכשיל את הגשר, לצורת הכשל עצמה (כיצד הגשר נפל) לרבות איבחון מלא של סוג הכשל (קריסה\נזילה וכו'), נקודות התורפה של הגשר ועוד. 

 

מדידת עומסים על הגשר

 

"הגשר שלנו עמד בעומס של 10 ק"ג", סיפר כהן. "יצרנו גשר מסבך K Truss עם שילוב של גשר בעל קשת. העקרון היה פשוט: שאפנו שהמוטות האלכסוניים יהיו במתיחה ושהקשת תאפשר פיזור כוחות טוב יותר".

 

העומס הרב ביותר שאחד מהגשרים החזיק היה 23 ק"ג.

 

הצטרפו לקהילת הסטודנטים של CivilEng בפייסבוק, כאן >> 

הוסף תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
1 תגובות
התמונה של אנונימי
נעומי
למה הכתבה נגמרת באמצע? מהם הגשרים שנבנו? תמונות, עומס לכל גשר (5 המובילים לפחות) , זה דווקא מעניין!