הכנסת אישרה: מע"מ אפס על שירותי בנייה בפינוי בינוי

בשורה טובה לקבלנים ולאזרחים: לאחר דיונים ממושכים של חודשים רבים עבר אמש (ב') בכנסת תיקון 47 לחוק מע"מ בקריאה שנייה ושלישית, במסגרתו יוגדר מע"מ בשיעור אפס אחוז על שירותי הבנייה בפרויקטים להתחדשות עירונית.

כתוצאה מכך צפויה הגדלת הכדאיות הכלכלית של פרויקטים רבים במעגלים מרוחקים יותר מגושן דן, שעד היום לא טמנו בחובם היתכנות כלכלית ליזם בין היתר בשל תשלום מע"מ על שירותי בנייה.

בפועל, התיקון לחוק, שיזמה התאחדות בוני הארץ, יאפשר לקבלן המבצע בנייה במסגרת פרויקט התחדשות עירונית(תמ"א 38 ופינוי בינוי) לקזז את כל מע"מ תשומות הבנייה, לרבות אלו שהושקעו בדירות הישנות של הפרויקט. האפשרות לקיזוז מע"מ כאמור, יתאפשר רק בפרויקטים חדשים, שטרם נתפסה החזקה במקרקעין על ידי היזם.

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון מסר בתגובה "סוף סוף, גם גברת ריקי כהן מחדרה תוכל ליהנות מפרויקט תמ"א 38 בבניין בו היא מתגוררת. החוק הינו זריקת עידוד משמעותית להתחדשות עירונית עבור מעגלים נוספים לאזור המרכז. לא רק שהדיירים ייהנו משיפור רמת החיים כתוצאה מחיזוק שיפוץ המבנה, תוספת ממ"דים, מעלית וכו', מהלך זה יביא להגדלת מספר יח"ד המצוי כיום במחסור עצום ויהווה מנוף לצמיחה כלכלית במשק"

 

 

 

 

 

 

 

הכתבה באדיבות גלובס. למאמר המלא

נכתב ע"י שלומית צור

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר