המשך יבוא: על קהילת דור העתיד בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ

"החברים בקהילה פעילים, מסורים, מחויבים ופועלים בשיתוף ההתאחדות למען קידום הנושאים הבוערים שעל הפרק בענף הבנייה. הם תורמים רבות מעצמם להפרות בידע ובניסיון מקצועי את אנשי הקהילה, קיים היזון חוזר בתוך הקהילה והדבר מראה לנו שאנחנו בדרך הנכונה". על הציטוט חתומה לירז בללי שושן, מנהלת קהילת דור העתיד בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ. מה זה אומר? שהיא מנהלת קהילה שכוללת את העתודה הניהולית של חברות קבלניות בענף. וכדי להבין עוד יותר לעומק על מה מדובר, שוחחנו איתה על הפעילות של הקהילה, מטרותיה והשקפתה בעניין.

 

 

העברת המקל לדור הבא

קהילת דור העתיד של התאחדות הקבלנים בוני הארץ הוקמה כמענה לצורך של עתודה ניהולית המשכית בענף הבנייה. "בעשור האחרון החלה תנועה של העברת מקל מאב לבן בחברות המשפחתיות בענף הבנייה ובהתאחדות זיהו את המעבר המבורך והחלו להיערך למשמעויות שלו על ידי הקמת קהילה ייחודית שתפתח, תסייע ותטפל בצרכי אוכלוסייה זו ותייצר עבורה ערך", מסבירה בללי שושן. 

 

סיור קהילת דור העתיד בנמל המפרץ
 

תחילה, הובילה את הקמת הקהילה קבוצת קבלנים צעירים שהתאגדו כדי לקדם את הפעילויות, כשביניהם ניר ינושבסקי, אסף דוד, ערן דהן, ניר אפריון, באסל לאחם ודרור אברהמי. בשנת 2019 הוחלט על מינוי מנהל קהילה במשרה מלאה. "כשנכנסתי לתפקיד בינואר 2019 נפגשתי עם אנשי מקצוע, חקרתי ולמדתי את צרכי הקהילה ובסיוע סגל ההתאחדות בנינו תכנית שתשמש אותנו קדימה", מציינת בללי שושן.

 

מהן המטרות שהצבתם ושעל פיהן בניתם את התכנית?

"בסיוע סגל ההתאחדות בנינו תכנית שכללה 3 מטרות עיקריות:
1.    הפיכת דור העתיד למקור ידע - עריכת הכשרות, קורסים, ימי עיון, העשרות, מתן כלים ניהוליים, סדנאות ועוד.  
2.    קידום טכנולוגיות חדשות בענף הבנייה - חשיפה לפעילות Contech וההפך, סיוע בהטמעת טכנולוגיות חדשות באתרי הבנייה. 
3.    חיבור למקבלי ההחלטות - השתלבות בוועדות ההתאחדות הקובעות את סדר היום שבו היא עוסקת, קיום שולחנות עגולים עם הרגולטורים במטרה להסיר חסמים וקידום מהלכים וחקיקה".

 

 

איזה תגובות אתם מקבלים מהחברים בקהילה?

"החברים בקהילה מאוד פעילים ומעורבים וכאמור, נוצר רצון גדול מצדם לשתף פעולה, להעלות בקשות וכיו"ב. הם לגמרי מסורים באופן וולונטרי לחלוטין לפעילות בהתאחדות מתוך רצון ואמונה שיש תמיד מה לעשות ולשפר, כך שבהחלט יש התעוררות גדולה מאוד בעניין. אנו מקבלים פידבקים חיוביים כל הזמן והצעות לייעול, שינוי ושיפור. אנו פועלים באופן תמידי בשיתוף פעולה מול הקבלנים החברים בקהילה. אני נפגשת, מתייעצת ויחד איתם אנחנו מגבשים נושאים לטיפול ומקיימים מפגשי סיעור מוחות כדי להוציא לפועל תכנים בצורה המתאימה ביותר". 

 

דגש על סדנאות והכשרות

לקראת 2020 עמלו בארגון על גיבוש תכנית מקצועית וחברתית מקיפה שתשרת את חברי הפורום. בללי שושן מכניסה אותנו לנבכי הפעילויות הצפויות. "הפעילויות יעסקו בהעשרה, פיתוח מיומנויות ניהוליות והשראה", היא אומרת. "מבין התכנים הקרובים שנוציא לפועל: שולחנות עגולים עם קובעי החלטות מתחום הרגולציה – בין השאר נקיים מפגש עם בכירים במנהל הבטיחות של משרד העבודה ויחידת פלס מהמשטרה שחוקרת את תאונות העבודה בענף - פתחנו קורס ניהול ובקרה תקציבית, אנו מקיימים כנס בנושא מימון פרויקטים בבנייה עם בנק מזרחי טפחות ועוד. עוד השנה, נשים דגש רב על סדנאות שיעסקו במעבר הבין דורי ובניהול עסקים משפחתיים, סיורים לחו"ל לתערוכות מקצועיות, מפגשים עם חברות תמך לענף הבנייה (תעשייה, מכשור, ציוד צמ"ה) לצד שילוב אטרקציות והנאות. לסיכום, המון עשייה ותוכן לטובת העשרת הקהילה".

 

מתוך ערב פתיחת שנת 2020 של הקהילה
 

נשמח לשמוע על שני מהלכים גדולים שיזמתם במסגרת הפורום.

"בחודש מאי 2019, התאחדות הקבלנים בוני הארץ הובילה מהלך של יום הדממה באתרי הבנייה לצורך העברת הדרכות בטיחות. חברי קהילת דור העתיד נרתמו לעניין בשיתוף פעולה מלא ודאגו לקיים אחר ההוראות, לדומם את האתרים, להעביר הדרכות, לצלם, לתעד ולהעביר לנו את החומרים. ההתגייסות הייתה מדהימה. בנוסף לכך, התמקדנו השנה בשילוב דור העתיד בוועדות ההתאחדות, הכנסת רוח צעירה חדשה, בעלת מוטיבציה לשנות ולקדם והתוצאות לא אחרו לבוא. ההתאחדות נכנסת בדרגה לפעילויות בתחומים חדשים בהובלת הצעירים שהפכו לפעילים בה. עוד על הפרק, מהלך אסטרטגי חשוב של ייזום תכנית פרקטיקום לסטודנטים להנדסה באתרי הבנייה שהשותפים הטבעיים למהלך יהיו נציגי דור העתיד בחברות הבנייה ומולם מתקיים הממשק ותכנון תכנית פיילוט".  

 

באיזו תדירות אתם נפגשים ומהו פרופיל החברים בפורום?

"פעילות קהילת דור העתיד מתקיימת בכמה מישורים: ראשית, יש קבוצת ווטסאפ פעילה שבה מועבר מידע חשוב המשפיע על החלטות ניהוליות יום יומיות של החברות שמנהלים חברי הקהילה ויש גם המון נטוורקינג. כמו כן, אחת לחודש מתקיים אירוע בפורמט של מיטאפ או שנערכים כנסים ואירועי שולחן עגול והחברים משתתפים בהם, בהתאם לנושא והקרבה המקצועית שלהם לאירוע המוצע. מנעד החברים בקהילה רחב ומורכב מבני ובנות משפחות מן הענף, הממשיכים את ניהול החברות, לצד נציגים בכירים של חברות גדולות בענף הבנייה שאינם בני משפחה של הבעלים אך מקודמים בחברה ומשמשים נציגים שלה בקהילה שלנו. החברים בקהילה באים מרקעים מקצועיים שונים: אדריכלים, מהנדסים, הנדסאים, יועצים משפטיים ומנהלים".

 

לאחרונה החל שיתוף פעולה בין קהילת דור העתיד לבין CivilEng Academy שבמסגרתו נערך לחברי הקהילה קורס בקרת פרויקטים, שמטרתו להקנות למשתתפים כלים שיסייעו להם להתמודד עם ניהול פרויקטים בענף. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי פעילות קהילת דור העתיד גם בהמשך. 

 

צילומים: כפיר סיוון.
 

לכלל הקורסים של CivilEng Academy >> 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר