הנדסה - מגדל VISION מתחם קרית עתידים ת''א

בסיוע מנהל הפרויקט מטעם הקבלן המבצעמהנדס רן פרג`ון

 

שם הפרויקט: מגדל VISION (החזון) בקרית עתידים.

יזם: עתידים, חברה לתעשיות עתירות מדע.
אדריכלות: זרחי אדריכלים.
ניהול ופיקוח: ניצן ענבר.
קבלן מבצע: א.ארנסון.
תכנון: ש.בן אברהם מהנדסים.

שטח המשרדים: 65,000 [מ"ר].
שטח חניון: 50,000 [מ"ר].
מקומות חנייה: 1300 [יח´].
היקף הפרויקט: (עבודות שלד ועבודות גמר בגרעין המבנה) כ80 מליון ₪.
סה"כ לעבודות הבנייה: כ70 מליון $.

 

מגדל החזון שבת"א, נבנה במערב רמת החייל, בין הרחובות דבורה הנביאה, ראול וולנברג ושדרת עתידים שהוא הרחוב המרכזי בקריה.

היקף השטחים הבנויים בקריית עתידים הוא כ- 130,000 מ"ר כולל החניון, מרכז אנרגיה ומרכז עסקים הכולל מסעדות, בית קפה, דואר, בנק, גן ילדים, וחנויות המשרתות את עובדי הקריה.

 

מגדל הנו מבנה מסחרי הכולל 6 קומות חניון, 37 קומות משרדים להשכרה, 3 קומות טכניות (קונסטרוקציית פלדה) ושתי קומות לובי המשמשות כקומות מסחר. העבודות במגדל בפורמט המקורי החלו לפני כ-6 שנים כשדובר תחילה על מגדל בגובה 17-18 קומות, אולם עם השינוי והגידול בביקושים להשכרת שטחי מסחר באזור, הופסקו העבודות כדי להיערך מחדש ולבצע שינוי תכנון. במהלך שינוי התכנון, הוחלט על הגבהת המבנה והמגדל צמח ב 20 קומות נוספות. לאחר שהוחלט על חידוש העבודות, פורסם מכרז מחודש ובו זכה הקבלן הנוכחי (כ - 3 שנים לאחר שהופסקו עבודות הבנייה של המבנה בתכנון המקורי).

חתך העמודים שהיה במגדל המקורי במידות 60/60 הפך לעמוד בחתך 90/90 בתוספת ברזל בהיקף העמוד – ברזל אנכי הקשור, חישוקים ומתדים המעוגנים (בבטון הישן) בדבק אפוקסי המשמשים לחיזוק הקשר בין העמוד המקורי והעיבוי החדש.  בתמונה נוכל להתרשם מפיגומים שמאפשרים גישה לעבודה על העמודים הקיימים, החדרת "קוצים" (מתדים) ועיבוי חתך העמוד בהתאם להוראות המתכנן.

 

הקומה הטיפוסית בנוייה מ 48 עמודים בדלים בחתכים שונים,הצומחים מקומות החניון,דרך קומות הכניסה והלובי - ומטפסים עד לקומת הגג.

 

הקומה הטיפוסית במבנה בנויה משני אזורים ראשיים: גרעין המבנה (אזורים ציבוריים) וקומות המבנה (משרדים).
הכניסה לקומות נעשית מתוך הגרעין – דרך לובי המעליות ומשני צידי הקומה. בגרעין נמצאים החדרים הציבוריים (בכל קומה) שלושה חדרי שירותים, שרותי נכים וממ"ק. מטעמי ביצוע, בניית הקומות נעשית בשני שלבים, חצי תקרת קומה וחצי גרעין נגדי ורק אח"כ השלמה של חצי התקרה הנוספת והגרעין (החלוקה לחצאי תקרה וחצאי גרעין נעשית ע"י הפסקת יציקה מתוכננת ומאושרת). בתמונה הימנית מצורפת סקיצה ובה קו המתאר של קומה טיפוסית (קונטור שחור) וקו המתאר של הגרעין (קונטור אדום).
בתמונה השמאלית נוכל להתרשם מהקומות המסחר שמהן צומח הגרעין ("קוצים" במרכז המבנה).

ומבט מבחוץ :

 

הגרעין משמש כחלק הקונסטרוקטיבי הקשיח הנמשך לכל גובה המבנה.
בגרעין נמצא את ה"פירים" שהם למעשה חללים ורטיקאליים שמטפסים לכל גובה המבנה מקומות החניון ועד גג

המבנה. בין הפירים: פיר מעליות, מדרגות, פיר שחרור עשן, פיר לכבלי תקשורת, פיר אינסטלציה וכו´. 

בתמונה נוכל לזהות את הפירים הבאים :
חץ שחור : חדרים רטובים (שירותים).
חץ צהוב : ממ"ק (מרחב מוגן קומתי).
חץ אדום : מדרגות (במבנה זה שני גרמי מדרגות).
חץ כחול : מעליות (במבנה 11 מעליות).
חץ סגול : לובי מעליות (כניסה לקומות המסחר).

 

פיר מעלית נוסעים עולה מתחתית קומות החניון ועד לקומה האחרונה שבמבנה. סה"כ במבנה 11 מעליות.
אל המבנה מעוגנים שני עגורני חוליות, המאפשרים כיסוי מלא של כל קומת העבודה ושל שטחי השירות והאחסנה שבקומת הקרקע. הכוונת העגורנים נעשית על ידי אתתים שהוכשרו לעבודה הנ"ל, אתת אחד בקומת העבודה ואתת נוסף בקומת הקרקע. היציקה בקומת העבודה נעשית באמצעות משאבה סטטית מטפסת ה"צומחת" ממרכז המבנה ומטפסת עם התקדמות הקומות. 

 

חתך התקרות\רצפות\קומות :
מדובר על חתך כריך (סנדוויץ`) כאשר 9 ס"מ תחתונים עשויים מבטון, שכבת ביניים של  14 ס"מ נוספים מארגזי פוליסטירן מוקצף (קלקר) ושכבה עליונה משלימה בגובה 9 ס"מ – שוב מבטון. יציקת הקומה מתבצעת בשני שלבים, שכבה תחתונה ושכבה עליונה, כאשר התקרה מחולקת לשני חלקים מודולאריים על מנת שיוכלו להשתמש בטפסות התקרה והגרעין בצורה אופטימאלית..
בתמונה : פיזור קלקר לפני הנחת ברזל עליון ויציקה משלימה עליונה.

 

חברת התבניות שנבחרה לליווי הפרויקט הנה חברת פרי כאשר מסגר מקומי שימש כספק ה"נגטיבים" לפתחים (שבלונות המשמשות כתבנית יציקה למשקופים ולפתחים) שבגרעין וכיצרן הטפסות לעמודים הבדלים.
שני סוגים עיקריים של תבניות נבחרו לפרויקט – מערכת תבנית מסוג SKYDECK ו"שולחנות" ליציקת התקרות ומערכת תבניות מסוג VARIO המשמשות ליציקת קירות. בחירת התבניות נעשתה בהתאם לאילוצי הביצוע, קומות טיפוסיות בעלות שטח גדול במיוחד המצריכות מערכת תבניות מודולארית, קלות לשינוע ומהירות להתקנה ופירוק. הגרעין כמעט וסמטרי סביב שני ציריו ובשינוי מזערי יתאימו תבניות של חצי הגרעין האחד לחציו השני. העמודים מתועשים ומשונעים לאתר לאחר שנקשרו במפעל, מורכבים בטור האחד על השני ובין הקומות בתוך תבניות ייעודיות לעמודים.

טפסות לקירות הגרעין :

רגלי תמיכה :

הוסף תגובה
צור קשר