הקבלנים נערכים למאבק בשל הכוונה להחריגם מחוק מוסר התשלומים לספקים

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר (שני, 26 בדצמבר)  בהצעת חוק מוסר התשלומים לספקים. מטרתו של החוק לקבוע מועדים קבועים בהם הגופים הממשלתיים והציבוריים יחוייבו לשלם לספקיהם.

במקור קבע החוק כי התשלום לספקים יועבר תוך שלושים יום מיום קבלת החשבון. אולם בהצעת החוק שהועלתה לדיון שנערך בחודש מאי השנה הקבלנים הוחרגו מהחוק והוצע כי בעוד שכל הספקים במשק יקבלו את כספם תוך 30 יום, קבלני הביצוע יאלצו להמתין 85 יום מיום קבלת החשבון ובמקרה של רשויות מקומיות ימתינו 90 יום מקבלת החשבון. הנושא לא הוכרע בדיון הקודם בין היתר לאור התנגדות הקבלנים והוא יעלה כאמור לדיון חוזר מחר.

בהתאחדות בוני הארץ טוענים כי בכוונתם להיאבק בהצעת החוק העדכנית. "החרגת הקבלנים מחוק מוסר התשלומים לספקים תיתן גושפנקא למזמיני העבודה לפגר בתשלומים לקבלנים בגין עבודות שבוצעו ותגרום לקריסת חברות נוספות בענף" טוען אשר גרין, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ויו"ר אגף בנייה חוזית "מדובר בשערורייה ובאפלייה של הקבלנים שבסופו של יום תפגע בציבור הרחב. המטרה של הממשלה היא להגדיל את היצע הדיור בישראל, קבלני התשתיות וקבלני הבניה הציבורית הם אילו שסוללים את הכבישים ומייצרים את התשתיות ואת מוסדות הציבור שבלעדיהם השכונות החדשות לא יאוכלסו. אם המדינה תיתן את ידה לקריסת הקבלנים הדיירים יכנסו לשכונות ללא תשתיות, ללא גני ילדים וללא בתי ספר, וימשיכו להשחית את זמנם בפקקים".

גרין מוסיף כי "החוק ירע את המצב הקיים שכן כיום הממשלה, בחוזה האחיד שלה, קובעת תשלום תוך 38 ימים. בנוסף על פי הצעת החוק אם המקור התקציבי הוא חיצוני (משרד החינוך שמעביר לרשות תקציב עבור הקמת מוסדות חינוך, לדוגמא) הרי שלפי הצעת החוק, הרשות המקומית רשאית לדחות את מועד התשלום עד 10 ימי עסקים ממועד קבלת המימון החיצוני לעסקה, ואם לא יתקבל המימון החיצוני? הקבלן לא יקבל את כספו?"

לכן, הקבלנים דורשים שחוק מוסר התשלומים לא יפלה בין הספקים השונים, יקבע מועדים מקוצרים לתשלום לקבלנים למרבית הסכום המוסכם (ניתן לקבוע מועד מאוחר יותר לחשבון הסופי) וכן יקבע סנקציות למזמינים שלא ישלמו בזמן, סנקציות שתהפוך את העיכוב בתשלום ללא כדאי עבור מזמין העבודה.  

התפתחות מוסר התשלומים במשק ב-15 השנים האחרונות

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר