ה-CAD Standards בסביבת AutoCAD

מהנדס, בעל משרד תכנון/שותף במשרד תכנון:

אתה בוודאי בחור עסוק. מה זה עסוק, כל כך עסוק שאין לך זמן לחסוך זמן. אתה בוודאי בונה או שומר-על המוניטין של המשרד בתחום המקצועי. היופי במקצוע שלך הוא שהקבלות שלך יצוקות ברחבי הארץ ועם עובדות כל כך מוצקות לא מתווכחים. המחיר שעולה לך המשרד הוא פונקציה של מספר העובדים ו/או שעות העבודה אותן אתה מממן כהוצאה העיקרית שלך ועד כאן, אנחנו מסכימים. אבל יש בעיה, גם אינך מודע לה או שמא אתה מעדיף להדחיקה: מאות (או יותר - תלוי בהיקף) שעות עבודה בשנה הולכות לך לאיבוד. פשוט כך. אולי אין לך CAD Standard ראוי לשמו - מה שבדרך כלל הולך יד ביד - עם חסר בנהלי עבודה מובנים לכל מצב ולכל הליך בארגון שלך.

התסמינים הם הבאים:

חסרה לך גמישות ניהולית שתאפשר לך לנייד אנשים בין פרויקטים או אפילו בין כסאות כי כל עמדת עבודה שונה מרעותה. קשה (ויקר) מאוד לקלוט עובד חדש כי לוקח הרבה זמן עד שהוא מתחיל להצדיק את שכרו. העובדים שלך - עוסקים בחלק מזמנם בעבודה בהתנדבות - כגון ניקוי קבצים שהגיעו מן החוץ - שזו פעולה מנוגדת להגיון ואפילו לחוק - גם אתה לא רוצה שגיליון הנושא את הלוגו שלך, יעבור ניקוי אצל אף אחד (נוגד את חוק שמירה על זכויות יוצרים ועלול לפגוע באחריות המקצועית). זמן הניקוי הזה, לא רק שנעשה בהתנדבות אלא גם שככל שהתכנון ישתנה - מה שקורה בדינמיקה של כל פרויקט ללא יוצא מן הכלל - הם יצטרכו לעשות את הניקוי שוב ושוב.

אני מציע לך לא לחכות למחוקקים ורגולטורים כדי להסדיר את הנושא. אתה מוזמן לזרוק מילה ליזמים איתם אתה חותם על חוזה מתכננים כי מהם מתחילה הפירמידה. האם נתקלת בחוזה מתכננים אשר צמוד לו נספח מחשוב, CAD, תקשורת ו/או העברת מידע? סביר מאוד שלא - זה לא מן המקובלות בישראל.

אני מציע לחשוב על סטנדרטיזציה מודרנית. על CAD Standard שהוא דיגיטאלי ומובנה בקבצים ובאובייקטים ולא בתצורה של ספר עב כרס (משמש בדרך כלל להגבהת המסכים במשרד).

מה כולל CAD Standard ראוי לשמו?

  1. סביבת עבודה המייצרת מידע סטנדרטי מלכתחילה. נשמע הגיוני או מה? כל אובייקט שיגיע מסביבת העבודה הארגונית (שהיא גם ציבורית ומשותפת לכל יצרני המידע (מהנדסים/הנדסאים/שרטטים), ייכנס לשכבה נכונה (Layer), בקנה המידה הנכון וב-Style הנכון (עם הגופן הנכון, בגובה הנכון בכפוף לקנה המידה) ו/או כל פרמטר סטנדרטי שיוחלט עליו. ספרייה ראוי של אובייקטים ו-Features נוספים יאפשרו לך ליצור בפחות זמן, תוך מזעור היתכנות לטעות אנוש וב-Best Practices בלבד - אלו הדרכים הקצרות להגיע לתוצאות מעולות.
  2. Prototyping - עולם התבניות מוכר אלא שהפעם לא מדובר בתבנית ליציקות אלא בתבניות עבור קבצים גיליונות ואפילו פרויקטים שלמים. כן, קראת נכון.
  3. עולם של אינטליגנציה (לא מלאכותית) - יאפשר לך להכניס לשרטוט קבוצה שלמה של רכיבים הכוללים מידע רב וחשוב (שניתן לאחזר גם בין פרויקטים), מרובי רכיבים שאת כולם ניתן לערוך ע"י שינויים פרמטריים ולהתאימם לפרויקט הנוכחי, לגיליון הנוכחי בזמן קצר ובלי לשכוח דבר.
  4. חילוץ נתונים דינמיים: זוגות זוגות של אובייקטים ומידע אלפאנומרי יעזרו לך לחלץ נתונים מקובץ או מפרויקט שלם, מענף בעץ היררכיה או מקבצים נבחרים ולהביאם לידי ביטוי בצורה טבלאית דינמית שתמשיך ותתעדכן כל אימת שהתכנון משתנה.
  5. מנגנון לתחזוקת קבצים ושמירה על תקינות וניקיון הקבצים.

הטמעת תכנית סטנדרטיזציה היא תהליך. הניסיון שלי הפך את התהליך לשנתי. לאורך זמן זה ישפיע על הרווחיות של הארגון שהקמת בעמל רב. לא מופרך בכלל לשאוף לחסוך עד 20% מהזמן המוקדש היום להשלמת פרויקט מתחילתו ועד סופו. המשמעויות אמורות להיות ברורות לך: פחות שעות נוספות או פחות עובדים או יותר פרויקטים באותה מסגרת זמן. אתה יכול להיות יותר תחרותי או יותר רגוע אבל חשוב לדעת שכל התהליך כולו מתחיל ונגמר במחויבות שלך כמנהל. איזה מן משרד תכנון היית רוצה שיהיה לך?

אני מניח שלא תתפשר על מקצועיות ועם זאת תשמח להעלות את הרווחיות.
האם אני טועה?

 


 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר