דעה: על אוטוקאד וטכנופוביה

בסוף החודש תתחיל Sophisticadd את שנת פעילותה השנייה. במהלך השנה החולפת, פגשתי הרבה אנשים מהברנז'ה של הארכיטקטים והמהנדסים היועצים במגוון דיסציפלינות הנדסיות: מהנדסים אזרחיים, מתכנני מיזוג אוויר, חשמל, אינסטלציה, בטיחות ועוד מגוון. כמו כן, פניתי ליזמים שונים ומיפיתי את השוק שלי. ערכתי סדרת Webinars בהם שיתפתי ידע באוטוקאד עם מאות אנשים. "מכל מלמדיי השכלתי" וכיוון שאני מאוד אוהב לשתף, אני פורס כאן תמצית מהתובנות שזכיתי בהן במהלך שנה מאוד אינטנסיבית של פעילות.

 

הטכנופובים:

קבוצה המהווה מיעוט גדול מאוד של משתמשי AutoCAD שמנסים להיאחז בקרנות המזבח, לשמור על אזור הנוחות שלהם (ללא הצלחה יתרה, יש לומר). הטכנופוב לא סתם מפחד מטכנולוגיות חדשות, הוא יעשה הכל כדי לנסות להפוך את התכנה המשודרגת שהתקינו לו על המחשב שלו למשהו שנראה בדיוק כמו בגרסה הישנה שלו. הוא יעלים מן המסך את כל מה שאינו מכיר, ואחרי כמה שעות של עבודה לא יצרנית whatsoever שלו או של מי שיתקין לו את התכנה, יאשר כי זה דומה. הטכנופוב ממש סובל אם מישהו או משהו יזיזו את הגבינה שלו ולא ינסה ללמוד שום דבר חדש וכל מה שהוא רוצה זה לחזור מה יותר מהר לאזור הנוחות הצר והמיושן שלו.

פגשתי טכנופוב אחד שכשהחליפו לו מחשב לחדש, האשים את המחשב החדש בכך שהוא אינו מקבל דואר או אינו יכול לשלוח דואר ב-Gmail שהוא בכלל דואר Internet שאין לו שום קשר לחומרה. הטכנופוב שומע אך אינו מקשיב: הוא מסנן את מה שעלול לשבש לו או חלילה להרחיב במילימטר אחד את אזור הנוחות שלו. הטכנופובים ירבו לשבח את הגרסה הישנה של התכנה ויסבירו לך שיש כאן כל מיני קונספירציות שנועדו לפגוע בו באופן אישי. כשתשאל טכנופוב באיזה רכב הוא נוסע ותשאל אותו מדוע לא שמר על המכונית משנות השמונים שלא היו בה הגה כוח, גיר אוטומטי ומזגן כסטנדרט, יעבור נושא, תשובה לא תקבל. נקודה.

 

משתמש תכנה Mainstream:

עבר גרסה בלי הרבה חשק, מתעניין מעט בחידושים אך מנסה Feature חדש פעם אחת ומשלא הצליח להגיע לתוצאה, חוזר למתכונת הישנה של ה-Feature. משתמש תכנה שב-Mainstream אינו לומד להשתמש בכלים חדשים אלא אם אין לו ברירה. גם משתמש Mainstream יעלים מהמסך כל דבר שנראה לו מיותר אבל הוא הרבה יותר פתוח מהטכנופוב ונדרש תהליך מכירה כדי למכור לו פונקציונאליות חדשה כזאת או אחרת. אחד המאפיינים של משתמשי Mainstream הוא "שאין לו זמן לחסוך זמן" והוא יעדיף דרך ארוכה ומפותלת להגיע לתוצאה על Best Practice עדכני אם לא ימכרו לו אותו. קבוצת משתמשי ה-AutoCAD שב-Mainstream מהווים את רוב משתמשים אם כי יש סטיות שמקרבות אותם לקבוצות המשתמשים האחרות.

 

משתמשי AutoCAD אינטליגנטיים:

קבוצת המיעוט של המשתמשים, רעבים לידע ומנסים ומתנסים ב-Features חדשים מיעוטם עושים זאת בעצמם ואחרים שואלים שאלות או קונים במהירות המלצות שנראות להם הגיוניות. המשתמשים האינטליגנטיים מתחלקים אף הם לתת-קבוצות: יש המשתפים בידע והמידע את חבריהם לעבודה ויש שומרים את "הקלפים קרוב לחזה" או "לא נותנים להעתיק".

 

ההיבט הניהולי:

גם שכבת הניהול במשרדי התכנון נחלקת לקבוצות בדומה לקבוצות המשתמשים: יש שיודו שזה די אבסורדי ש"אין זמן לחסוך זמן" לנוכח העובדה שזמן הוא המשאב הכי יקר בכל עסק באשר הוא ובעיקר בעסק בו לוחות הזמנים כה לחוצים, עסק בו ההוצאות הקבועות כה גבוהות ביחס למחזור או לרווח. יש את אלה שמרימים את הכפפה ומפנים זמן כדי לחסוך זמן ומבינים שידע הוא כוח שיכול בהחלט להפוך לחסכון בזמן. כמובן שמדובר במיעוט.

אך הרוב הגדול בשכבת הניהול כלל אינו מודע לחשיבות של CAD Standard או של נוהלי עבודה בכלל, הם לא עוסקים בכל אלה מתוך הנחה שאנשים שעובדים כבר שנים ב-AutoCAD יודעים מה הם עושים, לפעמים תשמע גם "מה אתך? הם מומחים ב-AutoCAD, הרי הם עובדים בזה מהבוקר עד הערב כבר 20 שנה".
 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות
2 תגובות
התמונה של אנונימי
דניאל קנובלוביץ
ללמוד "איך להוציא את כל המיץ" מהתוכנה, הוא אחת ההשקעות הרווחיות ביותר ופחות ידועות
התמונה של אנונימי
דניאל קנובלוביץ
ללמוד "איך להוציא את כל המיץ" מהתוכנה, הוא אחת ההשקעות הרווחיות ביותר ופחות ידועות
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר