6BEAVERS | AFLALO ניהול ופיקוח נדל"ן | Aura Air | B&S - Real estate group | B4B | BST | DISTOMAP | GLOBAL-RAISE | GSL | HRR | IEC | Innogration | INTEL | INTSITE | JTLV | Kornit Digital | Ninja Media | Opanadlan | OZPRO | PGL | rachel wind | SBA | Shirininvestments | SHUNTONG | SL נדל"ן | Solarise Energy | Soltell Systems | Tech Together | Volach & Co - Law Office | WECON | WXG | Xypex | yaniv | א שדה פרויקטים | א.אפשטיין | א.כצמן מהנדסי בניין | אגד חברות שבירו | אדוונס הנדסה | אדם-אטיאס | אוליצקי תשתיות | אוניברסיטת בן גוריון | אורית רוב | אזורים | אחים אום | אחים מרגולין | אחים רזניקוב | איל רוטברט הנדסה וניהול | אישיו סי אס | אכברט מהנדסים | אל-הר הנדסה ובניין | אלומלייט | אלקטרה דנקו | אסותא תשתיות | אפקון בניה | אפריקה התחדשות עירונית | אפריקה ישראל מגורים | אקסייט ישראל | ארגון נכי צה"ל | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | ארז מהנדסים | ארזי בר שדה | אריאל גבאי | אשטרום ירושלים | ב. דוד הנדסה ובניה | ב.ס.ט | בורגר סאלון | בורשטיין מהנדסים | בטון דרוך למזה"ת | בלנק לרר מהנדסים | בנטל הנדסה | בסט | ברוש בניה | ברעלי לויצקי | גאודע בקרת בנייה | גב-ים לקרקעות | גוזלי | גילאר | גינדי החזקות | גרין מבנים | גשם החזקות | דוד מהנדסים | דוד רז | דניאל וינד מהנדס אזרחי | דרך חדשה בתנועה | האחים אום | הנסון (ישראל) | הנקו בניה | זיו סימון ניהול פרויקטים | זיוה אש | ח.פ.ת הנדסה | חיל האויר | חרמון מהנדסים | טמבור | י. שני מהנדסים | י.ב.ניר בניה | יגאל ארנון | יובל פרידמן | יועץ בטיחות אש | ינון מחקר ופיתוח | יניב הנדסה | יסקי מור סיון | יעקב מזרחי | יצחק שטרן | ירון שמעוני שחם מהנדסים יועצים | כלל מוצרי בטון | ל.ל לוי פיקוח ויזמות בנייה | ליב הנדסה | לקס הנדסה | מ.א דרום השרון | מ.ג.א.ד | מגאסון | מליסרון | מנרב | מנרב בוטיק | מסד עוז ניהול והנדסה | מעגן עבודות ימיות וצלילה | ניהול ופיקוח - חברת החשמל | נילי פרידמן | ניצן ענבר ניהול פרויקטים | ניצן קול | נתיבי ישראל | סולל בונה | סיון ביצוע | סלומון מהנדסים | סמנטו טכנולוגיות | עדיא | עומר | עומר הבונים | עומר הנדסה ובנייה | עיריית תל אביב | עלי חוארי מהנדסים | עמית לויתן | עמית מערכות | ענפ הנדסה | עץ השקד | פיינאלי קונטרול פיננסים | פייסט אדריכלים | פילו אש | פקר שפי ברזל בניין | פרסייס | צוות קאופמן | צרפתי - רגבים | קב' צליח רוטשילד | | קבוצת אודור | קבוצת אשטרום | קבוצת ב.ס.ר | קבוצת גבאי | קבוצת חנן מור | קבוצת טויל | קבוצת סופרין | קבוצת עזריאלי | קבוצת ענק חיפויים | קבוצת שיבולת | קדמור מהנדסים | קו מדידה, גבריאל לוטן מהנדסים | קובטי יוסף | קוואנטק | קידר מבנים | קיקה ברא"ז אדריכלים | קרדן נדל"ן | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | קרן יסודות | קרן ריאליטי | רגבים רגבים | רם אדרת | רמי צרפתי | ש.ז.ר ניהול והנדסה | שגראוי ליבוביץ | שי גיל פרוייקטים | שיכון ובינוי | שלומי ראובן | שמוליק שיווק פרוייקטים ליזמים | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | שרביב | תדהר | תצפית נדל"ן | אלקטרה בנייה | דניה | ניצני העמק | לבני מהנדסים

לנתב תקציבים לתחבורה ציבורית במקום לחניות

בוועידת הערים המתחדשות של TheMarker ועיריית בת ים שהתקיימה באחרונה, הצהירו ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, ומנכ"ל העירייה, ארז פודמסקי־שקד, על כוונתם לקדם בנייה של כ–20 אלף דירות בעיר ב–20 השנה הקרובות. לכל דירה נדרש לפחות מקום חניה אחד. אם נעשה חישוב פשוט ונכפיל עלות ממוצעת של בניית חניה — כ–100 אלף שקל, במספר הדירות המתכוננת, נגיע לסכום אסטרונומי של כ–2 מיליארד שקל.

בת ים היא רק דוגמה אחת. בישראל מתוכננות להיבנות כ–50 אלף דירות חדשות מדי שנה — כלומר, תקציב של כ–5 מיליארד שקל בשנה יוקדש למקומות חניה. אם מסתכלים על התוכנית לטווח הארוך, כ–100 מיליארד שקל ייקברו בחניונים תת־קרקעיים ב–20 השנה הקרובות. תארו לעצמכם מה אפשר לעשות עם סכום כזה.

הרעיון של בנייני מגורים ללא חניות נשמע אולי מופרך, אך הגיע הזמן לקבל החלטה אמיצה לטווח ארוך ולהשקיע נכון את תקציבי העתק המשמשים לבניית מקומות חניה. העולם משתנה ללא היכר. אם בבעלות חברת ה"מלונות" הגדולה בעולם (Airbnb) אין ולו חדר מלון אחד, ולחברת ה"מוניות" הגדולה בעולם (אובר) אין מונית אחת בבעלותה — מדוע שהעיר האיכותית ביותר, זו שנותנת את השירות הכי טוב לתושביה, לא תהיה נטולת מכוניות פרטיות? זה הזמן לחשב מסלול מחדש ולשנות את פני הערים לשנים הקרובות.

התפישה התחבורתית שלנו לא תשתנה אם הבית ומקום העבודה מציעים לנו חניה. אם לא יהיה מקום חניה, אנשים ייאלצו להשתמש יותר בתחבורה הציבורית — וזו תהיה חייבת להשתפר ולהשתדרג. השינוי התפישתי והתכנוני אמנם דורש תקציב, אבל הוא כבר קיים — צריך רק לשנות את אפיק השקעתו. במקום לחפור חניונים, יש להשקיע את התקציב בשדרוג התחבורה הציבורית, להקים מערכת איכותית של תחבורה ציבורית בתמהיל נכון ומאוזן של אוטובוסים, רכבת קלה וכבדה, מערכת שאטלים לתחנות הרכבת ממרכזי הערים, שבילי אופניים איכותיים ועוד.

על רשת התחבורה הציבורית לפעול בתדירות גבוהה, בפיזור נכון ועם כל השירותים הנדרשים לנוסע — החל במקומות ישיבה זמינים וכלה באינטרנט אלחוטי. רק רשת איכותית כזאת תחליף את הצורך בכלי רכב פרטיים, תוריד את מספר המכוניות בכבישים ותקצר משמעותית את הפקקים.

השינוי המיוחל יתבטא גם בחזות הערים והרחובות. כיום בדרך כלל יש ארבעה נתיבי נסיעה לרכב וכשני מטרים של מדרכה, אבל בעתיד אולי יכללו הרחובות נתיב תחבורה ציבורית אחד, לצד מדרכות רחבות, שבילי אופניים ושטחים ירוקים. אין מדובר בחלום עתידני — בערים רבות בעולם, כמו אמסטרדם והסיטי בלונדון, כבר ניתן לראות כבישים ללא כלי רכב פרטיים ובניינים ללא חניות. ואולם, כמו מגמות רבות אחרות המגיעות לישראל באיחור, גם במקרה זה לוקח לנו זמן לאמץ את החדש. השינוי בהישג ידנו. אם תרצו, לחשב מסלול מחדש, אין זו אגדה.

לכתבה המלאה, לחץ כאן

הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר