הממשלה אישרה את מתווה האצת חשמול המסילות של רכבת ישראל

בצל משבר הקורונה, אישרה הממשלת את מתווה האצת חשמול המסילות של רכבת ישראל. האישור מהווה נדבך חשוב בקידום פרויקט החשמול ומהווה בסיס להאצה משמעותית של הפרויקט ולקיצור זמן הקמת קידום החישמול והשלמת הפרויקט.

 

המתווה החדש אושר על ידי דירקטוריון הרכבת והממשלה לאחר חודשים של משא ומתן, לצד בדיקת עומק של חברת בקרה חיצונית. הוא מתבסס על ההסכם המקורי עם הקבלן הספרדי סמי, שנוסף אליו פרק האצה המגדיר אבני דרך בפרויקט והאצות נדרשות שרק בגינן יבוצע תשלום המקורי, ותוספת בגין האצה.  
 

לפי המתווה, הקבלן המבצע ימשיך לעבוד על כלל הקווים המיועדים לחשמול, תוך הגדלה משמעותית של כוח העבודה והצוותים הפועלים מטעמו ואף יוכל לגייס קבלני משנה מטעמו. בעבור זה יוגדל התשלום לקבלן בכ-500 מיליון שקלים – שישולמו לפי עמידה באבני דרך ולוחות זמנים המעוגנים בהסכם.

 

הליך החשמול באיילון. צילום: רכבת ישראל

 

אנרגיה נקיה ורכבות חדשניות בדרך

פרויקט החשמול הינו החשוב ביותר של הרכבת. כבר היום הוא מקדם את רכבת ישראל לאנרגיה נקיה יותר ולרכבות חדשניות ומהירות יותר. הפרויקט עבר טלטלות רבות בעשור האחרון אשר גרמו לדחיות של שנים בהשלמתו. מלאכת חשמול מסילה פעילה הינה מורכבת ומאתגרת, ודורשת הפסקות תנועה יזומות ופגיעה בשירות הקיים המביא לצמצום בהכנסות החברה.  אתגרים אלה מתחדדים על רקע המחסור החמור במסילות והתוואי המורכב והצפוף של פרוזדור איילון, המנקז אליו תנועה של כשמונים אחוז מהרכבות. 
 

בשבועות הקרובים צפויות להסתיים העבודות לחישמול תוואי המסילה עד לתחנת ת"א סבידור מרכז, לקראת הפעלת השירות לנוסעים בחודשים הקרובים. כמו כן, מתקדמות העבודות גם צפונה מסבידור ומתקרבות להרצליה וכן לטבעת השרון ורעננה. כמו כן, החלו העבודות לחישמול המסילה לאשקלון שם מוקם המתחם התפעולי החשמלי של הקרונועים החשמליים שהוזמנו מסימנס. 
 
 

מנכ"ל הרכבת, מיכאל (מיכה) מייקסנר: "המתווה החדש הינו חיוני להעלאת הפרויקט על דרך חדשה וזריקת אנרגיה חיונית לקידומו והצלחתו. התקדמות בחשמול תאפשר לרכבת לשלב ציוד חדש שיחליף את צי הרכבות המיושן ומבוסס דיזל הפועל כיום, לשפר את רמת השירות, להגדיל את תדירות הרכבות ולצמצם את עלויות התחזוקה האנרגיה וזיהום האוויר."
 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר