ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

מכונת הכרייה הראשונה של מנהרות הרכבת הקלה יצאה לדרך

מכונת הכרייה הראשונה של מנהרות הרכבת הקלה יצאה היום (19.2) לדרך, מאתר גלי גיל לכיוון תחנת ארלוזורוב  הנבנית בימים אלה ומשם היא תמשיך דרומה על ציר בגין עד לתחנת קרליבך. בעוד כחודשיים תצא מכונה נוספת שתחפור מנהרה נוספת לאותו כיוון. הבחירה בשתי מנהרות מקבילות קטנות יחסית, במקום במנהרה אחת גדולה, נעשתה בשל האדמה החולית ספוגת מי התהום בה המנהרות נחפרות.

מכונת ה-TBM שהחלה היום לפעול מתוכננת להתקדם כעשרה מטרים ביום, ועד סוף השנה יצטרפו אליה שבע מכונות נוספות, שיחפרו מנהרות לאורך 12 ק"מ, בתוואי שעובר בין קריית אריה בפתח תקווה, רחוב ז'בוטינסקי, דרך בגין ורחוב יהודה הלוי, ומסתיים בתחנת הרצל פינת לילינבלום בתל אביב. השלמת המנהרות מתוכננת לעוד כשנתיים, בסוף 2018 או תחילת 2019.

מכונות הכרייה הן באורך 115 מטר כל אחת, במשקל 900 טון ובקוטר 7.5 מטר. בכל רגע נתון נמצאים בתוך כל מכונה 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG, המוודאים את פעילותה התקינה. כל מכונה מפנה את העפר אחורה, מזריקה תערובת בטון למניעת חדירת מי תהום ומדפנת את המנהרה בטבעות בטון. בהתאם למסורת הנהוגה בהזנקת מכונת כרייה, ניתן למכונה הראשונה שהוזנקה השם "גולדה".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הסביר כי המכונה נקראת על שם גולדה מאיר, ראשת הממשלה הראשונה והיחידה עד כה, משום שהיא מאלה שהניחו בעבר אחת משש אבני פינה לרכבת תחתית בגוש דן. כץ הוסיף כי ישראל נמצאת בצומת הכרעה מנהיגותית, בדברים שקשה שלא לפרש כסימון עצמו כמועמד ראוי לרשת את בנימין נתניהו אם וכאשר הדבר יעמוד על הפרק.

"מנהיג נמדד בפרמטר אחד ויחיד: יכולתו לשנות את המציאות לטובה", אמר כץ. "המציאות אינה גזירת גורל, היא מעשה ידי אדם. תפקידנו לחולל בה תמורות. הציונות שינתה מציאות ויצרה יש מאין: מדינה יהודית כנגד כל הסיכויים. שיבת ציון של ממש. מיליוני יהודים מצאו כאן בית אישי ולאומי".

כץ הדגיש כי מיזם הרכבת הקלה הוא דוגמה ליכולת לקבל החלטות. "מנהיגות לא נרתעת מאתגרים. מנהיגות חותרת למגע, דוחפת לביצוע ללא הפסקה על מנת לממש מדיניות משנה מציאות. רבים חתמו על הצהרות ותכניות. רבים הניחו אבני פינה. אנחנו מבצעים.

 

"ההחלטות שקיבלתי בשלוש הממשלות האחרונות כשר התחבורה משנות את המציאות ללא היכר. אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז, מייצרים שינוי חברתי, מצמצמים פערים, בונים כלכלה וסוללים מסילות לשלום אזורי. כוחות רדיקלים עסוקים ביצירת מנהרות תופת וטיהור אתני ודתי, בעוד אנחנו בונים מנהרות ומסילות לשלום, לשגשוג ולקדמה".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר