משרד הבינוי והשיכון יסייע במימון פרויקטי תמ"א 38

משרד הבינוי והשיכון יפרסם בימים הקרובים את הקריטריונים לקבלת מענקים לצורך ביצוע עבודות לחיזוק מבנים בפני רעידת אדמה במסגרת תמ"א 38.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, בתיאום עם משרד האוצר, יוצא עם יזמה חדשה הנותנת לראשונה מענקים ממשלתיים לפרויקטים של חיזוק מבנים ברחבי הארץ. זאת, כחלק מהשינוי הדרמטי בעולם שיקום השכונות במשרד הבינוי והשיכון. אגף שיקום שכונות יפסיק לעסוק בשיפוץ חיצוני של בתים ויעבור לעסוק בשינוי מהותי של מעטפת הבניין כולל חיזוקו מפני רעידות אדמה, הרחבת הדירות, שדרוגן ותוספת דירות כמקובל בפרויקטים של תמ"א 38.

מטרת הסיוע שיינתן על ידי המשרד הינה להביא את הפרויקטים בשכונות השיקום לכדאיות כלכלית וליציאתם לדרך. לצורך ביצוע חיזוק המבנה ושדרוגו במסגרת תמ"א 38, יתקשרו הדיירים עם יזם וימכרו לו את זכויות הבנייה בבניין, תמורת חיזוק ושדרוג המבנים כמו בכל פרויקט תמ"א 38 אחר. החיזוק, ההרחבה והשיפוצים יהיו בהתאם לכללים שנקבעו בתמ"א.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר: "אנחנו מחוללים מהפכה לטובת שיקום השכונות ונותנים פתרון אמיתי וממשי עבורם. לראשונה, המדינה תסייע במימון פרויקטים של תמ"א 38 במקומות בהם אין כדאיות כלכלית, ללא התמיכה הממשלתית. זהו פרויקט חברתי שיחדש וישנה את פני השכונות, ירחיב את שטח הדירות לדיירים, יחזק וישדרג את המבנים וכמובן יוסיף יחידות דיור חדשות".

סכומי המענקים נעים בין 20-80 אלף שקל ליחידת דיור ויהיו תלויים ב-2 מרכיבים עיקריים: הסיכון הסייסמי במקום בו מבוצע הפרויקט ומחיר דירה ממוצע בשכונות השיקום.

בנוסף למענקים אלו, המשרד ישתתף במימון תשלום שכר טרחת עורך דין שייצג את בעלי הדירות בבניין בו מתוכנן הפרויקט. גובה ההשתתפות יהיה עד 5,000 שקל בגין כל יחידת דיור. יובהר כי השתתפות כספית זו מותנית בכך שעורך הדין מייצג את הדיירים בלבד בקשר לפרויקט חיזוק המבנה, ולא את היזם, הקבלן או כל גורם אחר הקשור לפרויקט.

לצורך כך, סוכם בין משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר כי תקציב שיקום שכונות יוגדל פי 6, ויעמוד על כ-90 מיליון שקל לשנה. בימים אלה מפורסם "קול קורא" שמזמין וועדי בתים, יזמים, קבלנים, חברות מאכלסות, חברות עירוניות ורשויות מקומיות להגיש הצעות לקבלת הסיוע במימון לצורך ביצוע העבודות.

כך למשל יינתן מענק של 80 אלף שקל בשכונות כצנלסון וטרומפלדור בנהריה ובשכונה המערבית במגדל העמק. סיוע של 50-60 אלף שקל יינתן בשכונות אושיות וקרית משה ברחובות, במספר שכונות בלוד יינתנו 60 אלף שקל לדירה. בירוחם יעמדו המענקים על 70 אלף שקל לדירה.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר