עלייה וקוץ בה: 5 טיפים ודגשים בנושא מעליות

בכל פרויקט בנייה ישנם יועצים האחראיים על מרכיב בבניין לפי תחום התמחותם. תחום המעליות הוא אחד המרתקים שבהם. לשם כך, לאון קרסנר מ"הולץ קרסנר יועצי מעליות", סיפק לנו כמה טיפים ודגשים שחשוב לדעת, הקשורים למעליות.

 

 

1. אישור להפעלה הוא חובה. כל מעלית חדשה, לפני הפעלתה ומסירתה לשימוש, חייבת להיבדק ע"י מכון התקנים ולקבל אישור להפעלה. בהמשך, ייערכו בדיקות תקופתיות (אחת לחצי שנה) ע"י בודק מוסמך מטעם משרד העבודה. רשימת בודקים המוסמכים נמצאת באתר משרד העבודה.

 

 

2. כשעולים לגובה, עולים בכמות המעליות. בכל בניין חדש שגובהו בין 13 מטר ל29 מטר מהקומה הקובעת, יש לתכנן ולהתקין מעלית לשישה נוסעים מטיפוס 1, כשתא הנוסעים צריך לעמוד בעומק של 125 ס"מ ו-100 ס"מ רוחב לפחות, שכן זוהי דרישת המינימום. בבניין חדש שגובהו מעל 29 מטר מקומה קובעת, יש לתכנן ולהתקין 2 מעליות, כשאחת מהן היא מעלית אלונקה בעומק של 210 ס"מ וברוחב של 110 ס"מ. 

 

 

3. 8 נוסעים במבנים ציבוריים. בכל בניין משרדים או מבנה ציבורי חדש, יש לתכנן ולהתקין מעלית ל-8 נוסעים מטיפוס 2, בעומק של 140 ס"מ וברוחב של 110 ס"מ. 

 

4. שאלת המהירות וצריכת החשמל. מעליות נוסעים יש משני סוגים: חשמליות והידראוליות. מעליות הידראוליות מתכננים בדרך כלל בבניינים שגובהם 5 עד 7 קומות. המהירות המותרת במעליות הידרואליות היא עד מטר לשניה. במעליות חשמליות אין מגבלת מהירות. בהקשר צריכת החשמל, מעליות הידראוליות צורכות יותר חשמל, כפי 2.5 עד 3 ממעליות חשמליות. 

 

5. זכרו את חשיבות השירות. לפני הפעלתה ומסירתה לשימוש, עבור כל מעלית חדשה (או ישנה) יש לוודא הסכם למתן שירות עם אחת מחברות המעליות המורשות שרשיונן בתוקף. השירות לכל מעלית חדשה בבניין מגורים (דמי אחזקת המעלית) בחצי השנה הראשונה הוא ללא תשלום. 

 

 

*המידע המובא בכתבה אינו מהווה מסמך מקצועי ו\או רשמי.

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר