פורטל CivilEng מציג: תרבות של עריכת תחקירים. הצגת הרעיון

Case Study

ענף הבנייה הישראלי ניצב מול אתגרים רבים ומגוונים, שנגזרים מאופי ומצרכי השוק המקומי (הכפלת קצב התחלות הבנייה, תכניות להתחדשות עירונית וכו') ולצד זאת, נדרשת ממנו עמידה ושמירה על סטנדרטים גבוהים בתחומי האיכות, הבטיחות והמקצועיות.

 

הזדמנות

כחלק מהדרישות הגבוהות ומהצרכים ההולכים ומתרחבים בענף הבנייה, חייבת תעשיית הבנייה לאמץ דרכים ושיטות חדשות לשיפור וטיפול בתחלואים ובכאבים שהיא חווה (ולעיתים אף יצרה בעצמה), כחלק מהשינוי והפיתוח המואץ אותו היא מבקשת לקבל על עצמה.

 

הרעיון

כחלק מהאג'נדה של CivilEng להוביל לשינוי בחשיבה ובתרבות הבנייה המקומית, לראשונה בישראל, אנו מבקשים לעודד את החברות המקומיות להטמיע בארגון - תרבות של ביצוע תחקירים. התחקירים יכולים להתבצע בנושאים מגוונים - בטיחות, שיטות ביצוע, איכות וכו'...

מהו 'תחקיר' ?

תחקיר ארגוני (ובקצרה: 'תחקיר') הוא בדיקה של אירוע או תופעה שהארגון מעורב בהם באופן המאפשר למידה, הפקת לקחים והסקת מסקנות. התחקיר מבוסס על איסוף של פרטים ועובדות הקשורים לנושא הנחקר, הוא מתבצע באופן יזום, ומסקנותיו נועדו להצגת מצב קיים בפני אנשים אחרים. שלא כמו בחקירה, התחקיר אינו מיועד למצוא אשמים אלא לחשוף את העובדות, לשפר ולייעל.
התחקיר הוא חלק חשוב בתורת הארגון, מסייע לשיפור הביצועים, ולצמיחה אישית וארגונית. התחקיר משמש כלי חשוב להטמעה של נהלים, ונעשה בו שימוש בקורסים ובמערכות למידה של הארגון. התחקיר הוא אחד הכלים לקיומם של תהליכי ניהול ידע שיטתיים בארגון המבוססים על לימוד מהצלחות לצד לימוד מכישלונות. (מקור: ויקיפדיה)

תרבות של תחקירים

  1. יצירת תרבות של תחקירים, כחלק משגרת הניהול השוטפת
  2. לימוד והפקת לקחים - אישית וארגונית
  3. איסוף, שימור והפצת ידע בארגון
  4. בקרה, שיפור תהליכים ותוצאות

בואו לקחת חלק פעיל בביצוע התחקירים - וקחו חלק בשינוי ענף הבנייה !

כניסה למדור תחקירים

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר