פרופיל בלינקדאין - אם אתה לא שם, אתה לא קיים!

רשתות חברתיות בכלל והלינקדאין בפרט, יכולות להוות פלטפורמה משמעותית בכל מה שקשור לחיפוש עבודה, ולהגדיל את היכולת שלכם להגיע למשרות איכותיות ולחברות מעניינות ורלוונטיות עבורכם. היום נתמקד ברשת הלינקדאין.

אז מה זה בכלל לינקדאין ?

לינקדאין הינה רשת חברתית באוריינטציה תעסוקתית מקצועית. הפרופיל בלינקדאין מורכב ממידע הרלוונטי למקומות עבודה: השכלה, ניסיון תעסוקתי קודם, תיאור האחריות במסגרת העבודה, שיוך לפי תעשייה רלוונטית וכו'. בניגוד לפייסבוק, זה המקום להציג את האני ה"מקצועי" שלך.

למה כדאי להשקיע זמן ומחשבה בפתיחת פרופיל בלינקדאין ?

1. כי שם נמצאים מנהלי משאבי האנוש: שלחתם קורות חיים לחברה מסוימת? רוב הסיכויים שמנהלי משאבי האנוש יחפשו אתכם בפייסבוק ובלינקדאין , זאת כדי לנסות ולהבין איזה טיפוס אתם? ועד כמה מועמדותכם רלוונטית למשרה. לכן, פרופיל לינקדאין איכותי ומקצועי יכול למנף את מועמדותך למשרה מסוימת.

2. מקום בו אפשר להציג את היתרונות שלכם:  אחרי שהשתכנעתם שכדאי לפתוח דף בלינקדאין, נסביר קצת יותר טוב מה כדאי שיופיע בו. לינקדאין למעשה נותן לכם דף שלם "לעוף על עצמכם" בזירה המקצועית. זה המקום להדגיש את היכולות והיתרונות שלכם, לשייך עצמכם לתעשייה הרלוונטית עבורכם  ולתאר את הניסיון המקצועי שצברתם. יש כמה אלמנטים בעלי חשיבות גבוהה במיוחד בפרופיל הלינקדאין שלכם :

א. התמונה - כראוי למעמד, חובה (!!!) לשים תמונה ייצוגית בה רואים בבירור את הפנים. וותרו על תמונות מביכות, מגניבות, או רחוקות מדי. פרופילים בעלי תמונות מטושטשות או רחוקות יכולות להיתפס כפרופילים מזויפים ולכן כדאי להעלות תמונה ברורה ואיכותית של אזור הכתפיים ומעלה, רצוי עם ביגוד הולם.

ב. התעשייה - לינקדאין מאפשר לכם לבחור את שם התעשייה אליה אתם משתייכים. על אף שזה נראה שולי, חשוב מאוד לבחור את התעשייה הרלוונטית (למשל אם אתם בענף הבניה אז אפשר לבחור Civil engineering  או  (Contraction . אם כבר יש לכם פרופיל ועברתם מענף לענף, יש לעדכן את התעשייה בה אתם נמצאים עכשיו, וזאת כדי להקל על אנשים אחרים את החיפוש אחריכם.

ג. סיכום (Summary) - ישנה אפשרות לכתוב סיכום כללי קצר שמציג את היתרונות והיכולות שלכם. הסיכום הנ"ל יופיע בחלק העליון של הפרופיל מתחת לאזור שכולל את התמונה והכותרות. בחלק זה, מומלץ להציג את יכולותיכם בקצרה תוך שימוש במילות מפתח מקצועיות, כמובן, תוך שמירה על אמינות ויושר.

ד. פרטי התקשרות - חשוב מאוד להכניס לפחות כתובת אי מייל לפרטי התקשרות עימנו. למעוניינים אפשר גם לציין מספר טלפון ולהוסיף את אתר החברה, אתר אישי או בלוג.

חשוב מאוד לשים לב לניסוח הטקסט בפרופיל, זאת  מאחר ומדובר ברשת  חברתית שמתנהלת באנגלית. כדאי להכין מראש את הטקסט אותו אתם הולכים להעלות או לחילופין לבדוק את האיות והדקדוק לפני העלאת התוכן. כמו כן, מומלץ להכין מראש מילות מפתח מקצועיות הרלוונטיות לתפקידכם ולשלבם בסיכום ובחלק הנוגע לניסיון התעסוקתי.

3. מקום מעולה ליצירת קשרים וקבלת מידע - חיפוש אנשים בלינקדאין מתבצע לפי קשרים. כבעלי פרופיל, תוכלו לצפות בפרופילים של אנשים אחרים משלוש דרגות : קשרים ישירים - אנשים אשר מקושרים אליכם ישירות (דרגה ראשונה), חברים של קשרים ישירים(דרגה שניה), וחברים של חברים (דרגה שלישית). כלומר, ככל שתצברו יותר קשרים כך תהיו חשופים ליותר אנשים, ולהיפך גם הם יוכלו לצפות בפרופיל שלכם. דף הלינקדאין יציע לכם ,על פי הפרופיל שבניתם, אנשים שיתכן ואתם מכירים, אך בכל מקרה, כדי למנף את הפרופיל,  כדאי כבר בשלב ראשון להתחבר עם קולגות מהעבודה והלימודים ולסנכרן את רשימת המכרים שלכם במייל לפרופיל. לאחר פגישות עבודה  כדאי לשלוח הזמנה להתקשרות לאנשים איתם נפגשתם. כמו כן, אפשר  לעקוב אחרי דפי חברות שמעניינות אתכם, ליצור קשרים עם עובדים בחברות מתחום עיסוקכם ולהצטרף לקבוצות למחפשי עבודה, או כל נושא אחר שמעניין אתכם. במידה ויש לכם ראיון עבודה, מומלץ להציץ  בפרופילים של עובדים המקושרים אליכם וכמובן לבדוק את דף החברה.

אז מה למדנו ?

לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית, כדאי להשקיע בבניית פרופיל מקצועי שישרת אתכם כאשר תחפשו משרות רלוונטיות או כשחברות מהתחום יחפשו אתכם. כדאי מאוד לתת חשיבות לתמונה, לפרטים האישיים, ובייחוד התעשייה הרלוונטית , ולסיכום קצר, ממצה ואיכותי אודותיכם. הקשרים שתיצרו ברשת הלינקדאין יטוו את גבולות החיפוש שלכם ולכן כדאי להגדיל את כמות הקשרים עד כמה שאפשר.

 

 

הנכם מוזמנים לדף שלנו בלינקדאין:

קבוצת "CivilEng - משרות ודרושים בענף הבנייה | הנדסה אזרחית | הנדסת בניין"

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר