אגרולן: להמטיר את הגשם על הגינה בקצב שלך

כמות הגשמים הממוצעת בלונדון דומה לזו של הגליל העליון, אולם למרות זאת האנגלים כמעט שאינם נדרשים להשקיה, בעוד שבישראל גם בתקופת החורף נדרשת השקיה רבה.
ההבדל טמון בפיזור הגשמים השונה שעושה את הדשא של השכן האנגלי ירוק כל כך.

מערכת השקיה ביתית של חברת אגרולן מרמת הגולן מאפשרת לאסוף 200-600 ליטר של מי גשמים בחורף, מי מזגנים בקיץ ו"מים אפורים" מהשימוש הביתי. המילוי החוזר של המיכלים מאפשר חיסכון של כמויות גדולות של מים לאורך כל השנה. בשל הפרשי גבהים והשיטה המיוחדת נוצר לחץ שמאפשר להשקות גם באמצעות טפטפות ישר מהמיכל וכך נחסך הצורך במשאבה. המתקן מתקפל ובתקופות שלא רוצים להשתמש בו הוא ניתן לאחסון או ניוד בקלות.

לדברי יהודה גליקמן, מנכ"ל אגרולן, במערכת משולב מתקן "שמר-לח" שמשקה באופן אוטומטי לפי מידת הרטיבות של הקרקע ולכן הצמחים מקבלים מים בדיוק בכמות שנדרשת להם בתקופות ההפוגה בין הגשמים ובקיץ. זו שיטה טובה וחסכונית לניהול ההשקיה מאשר באמצעות מחשב השקיה שפועל לפי זמן. חלק מבעלי הגינות משקים באופן קבוע כמויות גבוהות בהרבה מהנדרש, מה שגורם לבזבוז מים והתפתחות מחלות וריקבון בצמחים.

השמר-לח הוא פטנט יחודי שמורכב מיחידות חרס שמוכנסות לאדמה במרווח של 25 ס"מ ביניהן. יחידות החרס מחוברות ביניהן בצינוריות עד למיכל המים. התייבשות האדמה גורמת ליציאת מים דרך החרס לקרקע וליצירת תת לחץ (ואקום) בחרס. תת הלחץ גורם לפתיחת הטפטפת בראש היחידה ולהשקיה אוטומטית. רטיבות הקרקע מההשקיה גורמת לתהליך הפוך בו מים נכנסים מהקרקע לחרס, תת-הלחץ יורד והטפטפת נסגרת.

מידע על המערכות לאגירת גשמים באתר: www.agrolan.co.il

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר