משרד הביטחון וצה"ל הסתירו מידע על זיהום, ומעכבים פינוי בסיס חיל האוויר בנתב"ג‎

"התנהלות משרד הביטחון בנושא פינוי בסיס חיל האוויר בנתב"ג, היא שערורייתית וכוחנית", כך אומר יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) בעקבות דו"ח מבקר המדינה בעניין. על פי הדו"ח, משרד הביטחון, ממשיך להסתיר מידע על זיהום האוויר והקרקע במקום, למרות החשש כי הזיהום מתפשט למאגרי מי-התהום, ומעכב במשך שנים וללא הצדקה את פינוי הבסיס - למרות התחייבות חתומה. ההתחייבות נחתמה כבר בשנת 2008, אך עד היום - שש שנים אחרי, עדיין לא קיים משרד הביטחון את חלקו.

מבקר המדינה מותח ביקורת גם על התנהלות רשות מקרקעי ישראל, ואומר כי לא פעלה בנחרצות הראויה לקידום פינוי הבסיס, ששטחו הרחב נדרש להרחבת התעשייה האווירית ורשות שדות התעופה. ואולם, הביקורת החריפה נמתחת על משרד הביטחון, שלדברי המבקר הטעה את המשרדים הממשלתיים שעמדו מולו, ומסתיר - וממשיך לדברי המבקר גם כיום להסתיר - מידע קריטי על זיהום הקעקע במקום, ובמקום למסור את הדו"ח המלא בעניין, הוא מתחמק כבר שנים ומוסר רק מידע חלקי ודל

המבקר מוסיף, כי בדצמבר 2008 חתמו משרד האוצר, משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל על הסדר לפינוי בסיס חיל האוויר בנתב"ג. בהסדר נקבע, כי עד סוף דצמבר 2009 יועבר השטח כשהוא פנוי מכל אדם, מבנה או חפץ, לאחר הסדרת שיקום קרקע ומים, לרבות קבלת האישורים ממשרדי הממשלה הנוגעים בדבר. בסוף דצמבר 2009 סיים חיל האוויר לפנות את יחידותיו מהבסיס, הפסיק את פעילותו, אך למרות זאת, במועד סיום הביקורת, מרץ 2013, משרד הביטחון טרם העביר את השטח לרשות מקרקעי ישראל, כפי שנקבע בהסדר הפינוי. עד היום אף טרם התחיל ניקוי השטח מפסולת בניין, זיהום הקרקע ועוד. המבקר גילה כי על פי מסמכי משרד הביטחון, הדבר נעשה "כדי לחסוך במשאבים". המבקר מדגיש כי זאת, למרות ממצאי סקר גז-קרקע מדצמבר 2008, שהצביעו על זיהום קרקע בכל האזורים שנבדקו, ומשרד הביטחון לא תיאם זאת עם המשרד להגנת הסביבה ועם רשות המים, כפי שהתחייב בהסכם.

המבקר גילה עוד כי בדצמבר 2009 הודיע משרד הביטחון לתעשייה האווירית, כי סיכם עם רשות מקרקעי ישראל על פינוי הבסיס ללא ניקוייו מהזיהום, וחודש אחר-כך הודיע לרשות, כי התעשייה האווירית מסכימה לקבל את הקרקע כמות-שהיא. לדברי המבקר "הודעות אלה לא עלו בקנה אחד עם העובדות, והן הציגו תמונת מצב שהיה בה כדי להטעות".

בדיון, שיערך בעניין ביום רביעי הקרוב, י"ד באייר (14 במאי) בשעה 09:00 בבוקר ואשר ייערך בחדר הוועדה וישודר באתר הכנסת, בלשונית "שידורי הכנסת", ישתתפו נציגי משרדי מבקר המדינה, משרדי הביטחון, האוצר והגנת הסביבה, רשות מקרקעי ישראל, התעשייה האווירית, רשות שדות התעופה, רשות המים ועוד.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר