אישור מפת הטבות המס החדשה: דימונה ואופקים כמוקד משיכה לזוגות צעירים מבאר שבע והדרום

הטבות מס מהוות כיום מוקד משיכה משמעותי לרוכשי דירות לערים שונות בפריפריה הנמצאות בקרבת ערים אחרות בהן , אין הטבות מס. לאחרונה אישרה הממשלה את מפת הטבות המס החדשה ליישובי הפריפריה לאחר דיונים ממושכים. המתגוררים בעיר דימונה ימשיכו לקבל הטבות מס כפי שקיבלו בעבר כמו גם בעיר אופקים , גם בה יקבלו הטבות מס משמעותיות .

הפתרון נגיש במיוחד בערים בצפון ובדרום הארץ, בהן אף אין צורך בהעתקת מגורים משמעותית, ובמרחק נסיעה של כ 25 דקות או פחות זו מזו ניתן ליהנות מהבדל של אלפי שקלים בהכנסה החודשית ומכאן לסכום ש"מתפנה" ויכול לשמש לתשלום החזר משכנתא על הדירה.

בדיקה של חברת אלדר מציגה ערים שכנות, אשר נהנות מפטור משמעותי ממס הכנסה בעוד שבערים סמוכות אחרות הפטור אינו קיים, כאשר הפטור המרבי יכול להגיע אף עד 19% הטבת מס מסך השכר למשק בית (הפרש מספיק לכיסוי תשלום המשכנתא החודשי). הערים שנבדקו הנן בעלות מאפיינים דומים ברמת הנגישות למרכז, אזור גיאוגרפי וביחס למרחק בין האחת לשנייה (מרחק של עד 25 דקות נסיעה).

 

כך לדוגמה יכולה משפחה צעירה ממעמד הביניים לעבור מבאר שבע לדימונה או אופקים הקרובות ולחסוך בין שני בני הזוג אלפי שקלים השווים לעיתים להחזר משכנתא חודשית מבלי לשנות את סביבת מגוריהם בצורה משמעותית. בדימונה מקבלת משפחה שעוברת או מתגוררת בעיר גם גנים ויום לימודים ארוך הכולל הזנה ב 100 ₪ לחודש בלבד כהטבה מהמדינה.

שי כהן מחברת אלדר שיווק : "הכנסתה של משפחה ממוצעת המתגוררת בבאר שבע עומדת כיום על פי הלמ"ס כ 11,500 ₪. לצורך ההמחשה, בני זוג אלה יכולים בשל המעבר לדימונה לחסוך סכום הנאמד בסך של בין 1800 עד 2200 ₪ לחודש כתוצאה מהטבת המס. חיסכון זה משמש את בני הזוג במקרים רבים להחזר המשכנתא ומהווה עבורם שיקול מרכזי ברכישת דירה בעיר. משפחות שאחד מבני הזוג הוא איש צבא או עובד במפעלי ים המלח, הקמ"ג ומפעלים דומים בסביבה יביאו לכך שהמרחק לעבודה יעמוד על דקות נסיעה ספורות. המעבר גם יאפשר ל אותה משפחה ליהנות מדירה מרווחת וגדולה יותר במחיר זול יותר מדירה חדשה במרכז באר שבע והכנסתם הפנויה של בני הזוג תגדל כאמור בסכום משמעותי"

אילן רג'ואן, יזם פרויקט " רג'ואן towers " : "הטבות המס המגיעות לתושבים המתגוררים בדימונה מהווים מוקד משיכה מרכזי לתושבים מחוץ לעיר , בעיקר מבאר שבע הסמוכה ויישובים נוספים בדרום בהם אין הטבות מס . ההחזר החודשי הגבוה שמקבלים שני בני זוג יחד העוברים לעיר מהווה עבורם סכום משמעותי שהחיסכון שלו עוזר לתושבים החדשים ומשפרי הדיור בעיר לשלם את תשלומי המשכנתא החודשיים על דירה חדשה. אנו רואים את אלמנט זה בשיקול הדעת גם בקרב הקונים בפרויקט רג'ואן towers בנוסף , דימונה מתפתחת בצעדי ענק במספר תחומים ותושפע משמעותית בשנים הקרובות גם מאכלוסה של עיר הבה"דים, מעבר בסיסי צה"ל לנגב, ותכנית להקמתו של נמל תעופה שני בישראל, הקמת הרכבת המהירה לאילת במרכז תחבורתי חדש בכניסה ליישוב וקיצור המרחקים מבאר שבע לדימונה ומדימונה למרכז".

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר