התחדשות עירונית בנווה שרת: מחיר הדירות עלו ב-314% בעשור

שכונת נווה שרת בצפון הישן של תל אביב, שעוברת התחדשות עירונית מאסיבית באמצעות פרויקטי ענק, הפכה לאחת השכונות המבוקשות בצפון תל אביב. מבדיקה של אלדר שיווק עולה כי בעשר השנים האחרונות נסק מחיר דירה ממוצעת בשכונת נווה שרת ב-314% למחיר של 2.147 מיליון שקל, בתל אביב כולה המחיר זינק ב-147% למחיר ממוצע של 2.169 מיליון שקל והממוצע הארצי עלה "רק" ב-97% למחיר ממוצע של 1.22 מיליון שקל לדירה.

לדברי ירון שמיע, הבעלים והמנכ"ל של SGS, המקימה את שכונת גרין פארק בנווה שרת יחד עם אלקטרה השקעות ומטרופוליס, "לפני עשור נמכרה דירה ממוצעת במחיר של 518 אלף שקל כאשר המחיר הארצי הממוצע עמד על 620 אלף שקל, כלומר ניתן היה לרכוש אז דירה בצפון תל אביב במחיר הנמוך בכ-102 אלף שקל בממוצע. זהו מצב שמדגים כיצד כלל לא היה אז ביקוש לשכונה ובתוך עשר שנים, בעקבות תכניות של התחדשות עירונית, התמונה התהפכה".

במהלך השנים, ככל שהתקדמו תכניות ההתחדשות העירונית, המחירים בשכונה המשיכו לטפס יחד עם הנסיקה של המחירים בכל הארץ. ברבעון הרביעי של 2007 חל המהפך והמחירים בשכונה היו יקרים יותר מהממוצע הארצי. באותה עת נמכרה דירה בנווה שרת במחיר ממוצע של 755 אלף שקל לעומת מחיר ממוצע ארצי של 676 אלף שקל, כלומר הדירה בנווה שרת התייקרה בכ-237 אלף שקל בשנתיים, ואילו בשאר הארץ רק בכ-56 אלף שקל. אגב, המחיר הממוצע בתל אביב בדיוק החל לחצות את המיליון שקל.

בתחילת 2011 חל המפנה הגדול כאשר ההתחדשות העירונית יצאה לדרך והחל הניתוק הגדול בין המחיר הממוצע הארצי למחיר הממוצע בשכונה. הפער, שעמד בכל אותם שנים על כ-60 אלף שקל, צמח ל-430 אלף שקל. כיום עומד הפער על כ-925 אלף שקל לדירה ממוצעת.

שמיע מוסיף כי "לאחר שפרויקט גרין פארק יצא לדרך והמבנים נהרסו בסוף 2013 המחיר כבר היה התנתק לגמרי מהממוצע הארצי. למרות זאת, הדירות בפרויקטי התחדשות עירונית מתומחרות לרוב כנגזרת לתדמית הישנה ולכן נחשבות לזולות יותר לעומת מחירן האמיתי בשוק. הפרויקטים הם בעלי תדמית גבוהה בשכונות מתחדשות כדוגמת גרין פארק שהופכת לשכונה צפון תל אביבית יוקרתית. כלומר הרוכש נהנה מדירה חדשה במחיר של דירה ישנה".
 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר